ПРАКТИКА СТАЛОГО ДИЗАЙНУ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ З УРАХУВАННЯМ ПОПИТУ СПОЖИВАЧІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.27

Ключові слова:

дизайн продукту, сталий розвиток, інновації в дизайні, побутова техніка, попит користувачів, ринковий попит, міні-пральна машина

Анотація

Мета статті – обговорити стратегію і практику сталого дизайну побутової техніки на основі вимог до дизайну, проаналізувати зв'язок між вимогами і сталістю дизайну побутової техніки через дослідження вподобань користувачів і ринкових тенденцій, запропонувати конкретні стратегії дизайну і практичні шляхи, а також перевірити здійсненність стратегій у реальному дизайні за допомогою конкретних дизайн-проєктів. Методологія. У дослідженні використано методи спостереження, аналізу, синтезу та узагальнення інформації щодо практичного досвіду застосування принципів стійкого дизайну в проєктуванні побутової техніки. Результати. Першочерговим завданням сталого дизайну побутової техніки є розуміння основних вимог до дизайну. Стратегія сталого дизайну побутової техніки, орієнтована на попит, має на меті створити шлях дослідження, що складається з трьох ключових етапів: вивчення попиту, трансформація точок можливостей і виведення дизайнерського рішення, а також передати концепцію сталого розвитку через такі ключові елементи, як функція продукту, форма, досвід і семантика, щоб врешті-решт сформувати практичну та естетичну побутову техніку. З'ясовано вимоги до стійкого дизайну як з боку ринку, так і з боку користувачів, за допомогою аналізу зразків продукції та методів побудови профілів користувачів, інтегровано ієрархії вимог і перетворено їх на вихідні дані проєктних можливостей, які можна застосувати у дизайн-рішеннях. На основі глибокого аналізу потреб користувачів і потреб ринку запропоновано стратегію сталого дизайну побутової техніки, орієнтовану на попит. На основі аналізу попиту розроблено концепцію сталого дизайну побутової техніки, яка допоможе дизайнерам впроваджувати сталі концепції в дизайн продукції, а також забезпечить теоретичну основу та практичні рекомендації для зеленої та низьковуглецевої трансформації індустрії побутової техніки. Наукова новизна. Теоретично обґрунтовано та поглиблено роль дизайнерських потреб у сталому дизайні побутової техніки з особливим акцентом на синергію між потребами користувачів та ринковими вимогами для спрямування дизайнерських інновацій. Практична значущість. Практика сталого дизайну побутової техніки, орієнтована на попит, має велике значення для сприяння зеленій трансформації галузі побутової техніки, підвищення ринкової конкурентоспроможності продукції та сприяння реалізації цілей сталого розвитку. Завдяки глибокому вивченню потреб користувачів і точному розумінню ринкових потреб, можна покращити імідж бренду та ринкові позиції підприємств побутової техніки, а також сприяти сталому розвитку всієї індустрії побутової техніки.

Посилання

储涛,钟永光,孙浩 & 贾伟强.考虑消费者碳责任的家电产业“碳中和”路径研究.系统工程理论与实践. 2024. №03. pp.1018-1037. 存取方式:https://sysengi.cjoe.ac.cn/CN/10.12011/SETP2023-0652.

冯颖,余隋怀 & 林世锋.智能时代家电产品创新设计方法发展趋势研究. 家具与室内装饰. 2024. №04. pp. 97-105+9. 存取方式:https://link.cnki.net/doi/10.16771/j.cn43-1247/ts.2024.04.015.

高浩程 & 张凌浩.智能家电年轻化设计中的洞察方法探究.包装工程.2020. №22. pp. 150-153+160. 存取方式: h t t p s : / / l i n k . c n k i . n e t / d o i / 1 0 . 1 9 5 5 4 / j . cnki.1001-3563.2020.22.023.

黄莉斯,赵畅 & 张凌浩.用户参与的智能家电定制设计策略研究.包装工程.2022. №24. pp. 369-377+391. 存取方式: h t t p s : / / l i n k . c n k i . n e t / d o i / 1 0 . 1 9 5 5 4 / j . cnki.1001-3563.2022.24.044.

刘新 & 莫里吉奥·维伦纳. 基于可持续性的系统设计研究.装饰.2021. №12. pp. 25-33. 存取方式: https://link.cnki.net/doi/10.16272/j.cnki.cn11-1392/j.2021.12.005.

李赛赛,孙博文 & 谭佳怡.用户需求驱动下的病区物流机器人服务系统设计.机械设计.2024. №04. pp. 164-169. 存取方式:https://link.cnki.net/doi/10.13841/j.cnki.jxsj.2024.04.023.

李岩. 基于市场需求的住宅规划设计分析. 居舍.2024. №29. pp. 99-102. 存取方式: https://www.cnki.com.cn/Article/CJFDTotal-JUSH202429027.htm.

孟圆.需求升级,迷你洗衣机向专业洗护“卷”起来.电器.2023. №11. pp. 51-53. 存取方式: https://www.cnki.com.cn/Article/CJFDTotal-DQIZ202311023.htm.

宋佳珈 & 刘新.向自然学习的设计:源流,类型与案例.生态经济.2021. №37(7). pp. 220-227. 存取方式: h t t p s : / / q i k a n . c q v i p. c o m / Q i k a n / A r t i c l e /Detail?id=7104996649.

邵俊森 & 巩淼森.可持续发展背景下可降解塑料产品服务设计研究.设计.2023. №24. pp. 97-99. 存取方式: https://link.cnki.net/doi/10.20055/j.cnki.1003-0069.001342.

田心如,谢云峰 & 赵项.基于用户需求的智能家具产品设计路径研究.家具与室内装饰.2023. №11. pp. 15-21. 存取方式:https://link.cnki.net/doi/10.16771/j.cn43-1247/ts.2023.11.004.

王渤森,刘新 & 钟芳.共同的栖息地——为城市生物多样性而设计.装饰. 2023. №01. pp. 58-69. 存取方式: https://link.cnki.net/doi/10.16272/j.cnki.cn11-1392/j.2023.01.022.

王慧,邓志吉,刘明,吴容吉,陈明珠 & 王冰.动态用户需求下的产品数据体系设计与应用.包装工程.2024. №10. pp. 60-69. 存取方式:https://link.cnki.net/doi/10.19554/j.cnki.1001-3563.2024.10.007.

王春鹏 & 许贞武.基于TAME-EDKT模型的适老化家电产品设计评价.包装工程.2023. №08. pp. 153-160. 存取方式: https://link.cnki.net/doi/10.19554/j.cnki.1001-3563.2023.08.015.

钟芳 & 刘新.服务设计的四个层次:交互,功能,组织创新与社会转型——以农业食物系统为例.工业工程设计.2024. №6(2). pp. 10-22. 存取方式:https://link.cnki.net/doi/10.19798/j.cnki.2096-6946.2024.02.002.

张军,徐畅,戴梦雅,& 王茜婧. 生态文明视域下可持续设计理念的演进与转型思考.生态经济.2021. №37(5). pp. 215-221. 存取方式:https://qikan.cqvip.com/Qikan/Article/Detail?id=7104485057.

张宇旸,肖东娟 & 巩淼森.面向可降解塑料制品产业的供应链服务设计策略研究. 设计. 2 0 2 2 . №23. pp. 101-103. 存取方式:https://link.cnki.net/doi/10.20055/j.cnki.1003-0069.000368.

张功彬,彭清畅,王川 & 张士存.基于需求驱动的轨道交通车辆设计方法. 城市轨道交通研究.2024.№27(12). pp. 267-270+277. 存取方式:https://link.cnki.net/doi/10.16037/j.1007-869x.2024.12.044.

郑镇华,严波 & 史佳龙.以用户需求为导向的智能床设计.林业工程学报. 2024. №03. pp. 184-193. 存取方式: https://link.cnki.net/doi/10.13360/j.issn.2096-1359.202309017.

张萌 & 孔美阳.新兴品类观察——迷你洗衣机.家用电器.2024. №03. pp. 69. 存取方式: https://www.cnki.com.cn/Article/CJFDTotal-JYXF202403014.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-04

Як цитувати

Їнь, Ц., & Кротова, Т. (2025). ПРАКТИКА СТАЛОГО ДИЗАЙНУ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ З УРАХУВАННЯМ ПОПИТУ СПОЖИВАЧІВ. Теорія та практика дизайну, (35), 262–272. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.27

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО