ЕСТОНСЬКЕ «ОСВІТНЄ ДИВО», ЯКИМ МОЖЕ СКОРИСТАТИСЯ УКРАЇНА

Автор(и)

  • Віктор Ілліч Сіткар Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0003-0465-2973
  • Степан Вікторович Сіткар Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0003-4599-454X

DOI:

https://doi.org/10.18372/2786-5495.1.15794

Ключові слова:

школа, вчитель, учень, освіта, дослідження PISA, Україна, «освітнє диво», Естонія

Анотація

Наголошується, що у всьому світі освіта розглядається як ключовий фактор стабільного розвитку держави. Добрим прикладом для нас у цій сфері може бути естонський досвід. Як результат, країна в лідерах рейтингу освітніх систем за версією PISA-2018 р. Естонське «освітнє диво» полягає в тому, що там: 1) право здобути добру освіту мають усі, незалежно від індивідуальних особливостей дитини; 2) акцентують увагу на тому, що школа починається з учителя. Там учителям дається набагато більше свободи у формуванні навчального плану, адже суворої формалізованої програми навчання немає. Очікування від учителя тільки одне результат, але немає обмежень у способі його досягнення. 3) естонських школярів виховують більш самостійними. 4) там школа готує дітей до життя, а не тільки до ЗНО. Багато уваги вона приділяє формуванню соціальних навичок. 5) дітей навчають поважати себе й інших. Отже, чи не це є головною цінністю європейського суспільства?

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-02

Як цитувати

Сіткар, В. І., & Сіткар, С. В. (2021). ЕСТОНСЬКЕ «ОСВІТНЄ ДИВО», ЯКИМ МОЖЕ СКОРИСТАТИСЯ УКРАЇНА. Дистанційна освіта в Україні: інноваційні, нормативно-правові, педагогічні аспекти, 1(1), 240–244. https://doi.org/10.18372/2786-5495.1.15794

Номер

Розділ

Статті