Фактори впливу на ефективність взаємодії оператора/зовнішнього пілота та безпілотного повітряного судна

Автор(и)

  • Volodymyr Kharchenko Національний авіаційний університет
  • Denys Мatiychyk Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.71.11742

Ключові слова:

безпілотне повітряне судно, зовнішній пілот, система людина-машина, функція бажаності

Анотація

Мета: На основі ймовірних  причини авіаційних подій у цивільний безпілотній  авіації та відповідних ризиків, розглянуті різноманітні фактори, що впливають безпечну та ефективну взаємодію зовнішнього пілота та безпілотного повітряного судна. Методи: Задля вирішення проблеми були прийняті певні допущення, які полягають у тому, що розглядається одинична система «людина-машина» – система у складі однієї людини та однієї машини. Застосована крива Е. Харінгтона для перетворення натуральних значень формалізованих значимих факторів у відносні. В якості машини взятий безпілотний авіаційний комплекс у складі безпілотного повітряного судна, наземної станції керування та ліній зв’язку. Крім того проблема розглядається з позицій такого етапу життєвого циклу авіаційної техніки, як етап її експлуатації. Результати: Визначеними та формалізованими вважаються наступні впливові чинники – фактори: режим керування безпілотним повітряним судном, технічний рівень складових частини безпілотної авіаційної системи, організація робочого місця зовнішнього пілота, зовнішнє середовище (метеоумови) та якість прийнятих рішень людини – оператора/ зовнішнього пілота. Обговорення: Питання безпечного та ефективно використання безпілотних повітряних суден для комерційного використання являється дуже проблематичним а тому актуальним для вирішення питанням.

Біографії авторів

Volodymyr Kharchenko, Національний авіаційний університет

Volodymyr Kharchenko. Doctor of Engineering. Professor.

Vice-Rector on Scientific Work of the National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Editor-in-Chief of the scientific journal Proceedings of the National Aviation University.

Winner of the State Prize of Ukraine in Science and Technology, Honored Worker of Science and Technology of Ukraine.

Education: Kyiv Institute of Civil Aviation Engineers, Kyiv, Ukraine.

Research area: management of complex socio-technical systems, air navigation systems and automatic decision-making systems aimed at avoidance conflict situations, space information technology design, air navigation services in Ukraine provided by СNS/АТМ systems.

Denys Мatiychyk, Національний авіаційний університет

Denys Matiychyk (1991). Postgraduate student.

Department of Air Navigation Systems, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2014).

Research area: Unmanned Aerial Systems.

Посилання

Marc Deli (2010) Unmanned Aerial Vehicles. Unmanned Aerial Vehicles and Tarqets. IHS Jan'es. IHS Global Limited. pp. 28– 380.

RPAS. Remotely piloted aircraft systems. The Global perspective. 2012/2013.10th Edition. June 2012, Bluenburgh & CO. Available at: http://uvs-info.com/index.php/ (accessed 23.03.2017)

Unmanned Aviation Systems (UAS) (2011), Circular 328, Doc. ICAO AN 190, 66 p.

Kharchenko V.P., Мatiychyk D.M.. (2016) RISK DEFINITION IN CIVIL UNMANNED AVIATION. Proceedings of the National Aviation University. №4 (69): pp. 14–19.

Ardupilot controllers and software. Available at: http://ardupilot.org/ardupilot/index.html

Chris J. Hudson (2008) Civil Airworthiness for UAV Control Station. The University of York. 119 p.

Yu.P. Adler, Е.V. Markova, Yu.V. Hranovski (1976) Planirovanie eksperementa pri poiske optimalnyh usloviy [Experiment planning when searching optimal conditions]. М: Nauka, pp. 33-68. (In Russian)

Harrington E.C. (1965) The Desirability Function. Industrial Quality Control. V.21, N10, 498 p.

Zharkov Yu. (2004) Optymizatsiya kryteriiv roboty orhaniv vidpovidnosti z vykorystannyam metodu Kharinhtona [Optimization of work criterions of compliance assessment organs using Haringtons method]. Standartyzatsiya, sertyfikatsiya, yakist, N4, pp. 36-38. (In Ukrainian)

Kryvoruchko О. M. (2006) Menedzhment yakosti na pidpryyemstvakh avtomobilnoho transportu: teoriya, metodolohiya i praktyka: monohrafiya [Quality management at road transport enterprises: theory, methodology and practice: monograph]. KHNADU, 404 p. (In Ukrainian)

Опубліковано

14.07.2017

Як цитувати

Kharchenko, V., & Мatiychyk D. (2017). Фактори впливу на ефективність взаємодії оператора/зовнішнього пілота та безпілотного повітряного судна. Вісник Національного авіаційного університету, 71(2), 15–23. https://doi.org/10.18372/2306-1472.71.11742

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>