КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛЬНИХ ЕЛЕМЕНТІВ У ДИЗАЙНІ ІНТЕРФЕЙСІВ МУЗЕЙНИХ ДОДАТКІВ У КИТАЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.37.51

Ключові слова:

дизайн інтерфейсу, дизайн візуальних комунікацій, музейний додаток, композиційні особливості, типографіка, колір, дизайн іконок, естетичні особливості, користувацький досвід, інтерактивні елементи, Китай

Анотація

Мета. Метою дослідження є виявлення композиційних особливостей візуальної організації елементів інтерфейсу музейних додатків у Китаї. Визначення їх естетичних характеристик забезпечить теоретичне підґрунтя для майбутньої оптимізації інтерфейсу. Методологія. У дослідженні використовуються методи системного аналізу, художнього аналізу та аналізу композиції для багатовимірного аналізу дизайну інтерфейсу. Метод системного аналізу зосереджується на структурі та функціональних взаємозв’язках між окремими візуальними елементами. За допомогою методу художнього аналізу досліджується роль зображень, шрифтів та кольорів для візуалізації інформації. Метод аналізу композиції використовується для аналізу впливу верстки, візуальної структури та динамічних ефектів на сприйняття користувачами та досвід роботи з інтерфейсом. Результати. У дослідженні проведено системний аналіз візуальних елементів та композиційних особливостей дизайну інтерфейсу китайських музеїв. Дослідження показало, що більшість дизайнів інтерфейсу поєднують в собі естетичність, функціональність, емоційність та композиційні парадигми традиційної китайської культури, демонструючи користувачам мистецтво та національну естетику. Дослідження зосереджується на чотирьох основних візуальних елементах: верстка (підкреслює чітку ієрархію інформації та просторовий порядок); дизайн шрифтів (підкреслює традиційне мистецтво та читабельність); поєднання кольорів (відображає традиційні кольори та сучасну енергію); дизайн іконок (акцентує увагу на функціональності та вираженні культурних символів). Водночас поєднання візуальних елементів та анімаційних ефектів підвищує цікавість та інтерактивність інтерфейсу, створюючи динамічний візуальний стиль, що приваблює зорово та забезпечує культурний досвід. Загальний дизайн демонструє модульність, адаптивність та ефект занурення, створюючи шлях глибокого поєднання традиційної культурної естетики та сучасного дизайну. Наукова новизна. Це дослідження вперше з точки зору аналізу композиції систематично об’єднує візуальні елементи та естетичні особливості дизайну інтерфейсу, досліджуючи їх роль у посиленні візуальної комунікації та культурного самовираження. Практика доводить, що візуальні елементи не тільки передають національну культуру та регіональні особливості, але й є важливим носієм культурного наративу та емоційного резонансу. Створення інтерфейсу, що поєднує в собі культурну спрямованість, естетичність та інтерактивність, сприяє оптимізації користувацького досвіду, покращенню загального іміджу музею, посиленню культурної ідентичності та національної гордості користувачів, а також сприяє розвитку дизайну інтерфейсів музеїв у майбутньому. Практична значущість. Це дослідження пропонує інноваційні ідеї для оптимізації візуальної естетики дизайну інтерфейсу. Дизайнери та науковці можуть використовувати результати цього дослідження для розробки більш раціональних стратегій дизайну, щоб адаптуватися до мінливих потреб користувачів та технологічних розробок, а також для покращення користувацького досвіду та ефектів культурної комунікації музейних додатків.

Посилання

Artuk L. Analysis of the icons used in graphical interface of mobile applications. Journal of Management Marketing and Logistics. 2020. Vol. 7(1). P. 18–27. DOI: https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2020.1194

Chen D. Non-linear Language Research on Font Art Design. The 6th Intern-ational Conference on Arts, Design and Contemporary Education (ICADCE 2020). January, 2021. P. 693–698. Atlantis Press. DOI: https://doi.org/10.2991/assehr.k.210106.133

Kefi H., Besson E., Zhao Y., Farran S. Toward museum transformation: From mediation to social mediation and fostering omni-visit experience. Information & Management. 2024. Vol. 61(1). P. 103890. DOI: https://doi.org/10.1016/j.im.2023.103890

Li Y., Xu Y. Research on UI visual interface design of local museum under digital background. Frontiers in Art Research. 2023. Vol. 5 (8). P. 86–92. DOI: https://doi.org/10.25236/FAR.2023.050816

Manresa-Yee C., Ponsa P., Varona J., Perales F. J. User experience to improve the usability of a vision-based interface. Interacting with Computers. 2010. Vol. 22, Issue 6. P. 594–605. DOI: https://doi.org/10.1016/j.intcom.2010.06.004

Montazemi A. R. The impact of experience on the design of user interface. International journal of manmachine studies. 1991. Vol. 34(5). P. 731–749. DOI: https://doi.org/10.1016/0020-7373(91)90022-Y

Nadia Z., Pasaribu Y. M., Djati I. D. Expectations and Ideal VRUI from User’s Perspective, Case Studies: VR Interface in ITB Electric Car’s (Molina) Virtual Exhibition. Journal of Computers. 2018. Vol. 13(6). P. 721–732. DOI: https://doi.org/10.17706/jcp.13.6 721-732

Neumeier J. Legibility in typeface design for screen interfaces. Master’s Thesis Aalto University School of Arts, Design and Architecture New Media – New Media Design and Production. 2017. URL: https://underscoretype.com/static/files/neumeier-johanneslegibility-in-typeface-design-for-screen-interfaces.pdf (access date: 12.07.2025).

O’Donovan P., Agarwala A., Hertzmann A. Designscape: Design with interactive layout suggestions. Proceedings of the 33rd annual ACM conference on human factors in computing systems. April, 2015. P. 1221–1224. DOI: https://doi.org/10.1145/2702123.2702149

Ruf A., Zahn C., Agotai D., Iten G., Opwis K. Aesthetic design of app interfaces and their impact on secondary students’ interest and learning. Computers and Education Open. 2022. Vol. 3. P. 100075. DOI: https://doi.org/10.1016/j.caeo.2022.100075

Sherkat M., Miller T., Mendoza A., Burrows R. Emotionalism Within People-Oriented Software Design. Frontiers in Computer Science. 2021. Vol. 3. P. 717787. DOI: https://doi.org/10.3389/fcomp.2021.717787

Yan R. Icon design study in computer interface. Procedia Engineering. 2011. Vol. 15. P. 3134–3138. DOI: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2011.08.588

Yan R. The Research of Human-Computer Interface Design based on Vision Communication. Procedia Engineering. 2011. Vol. 15. P. 3114–3118. DOI: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2011.08.584

Yang C., Yuan B., Wu K., Ye J. Aesthetic evaluation method for interactive interface layouts on the basis of visual cognitive multi-attribute fusion decision making. International Journal of Industrial Ergonomics. 2025. Vol. 105. P. 103673. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ergon.2024.103673

Zhang M., Hou G., Chen Y.-C. Effects of interface layout design on mobile learning efficiency: a comparison of interface layouts for mobile learning platform. Library Hi Tech. 2023. Vol. 41 (5). P. 1420–1435. DOI: https://doi.org/10.1108/LHT-12-2021-0431

Zong S., Wang Y., Zong S. White space design and its application for website interface. 9th International Conference on Computer – Aided Industrial Design and Conceptual Design. November, 2008. P. 928–932. DOI: https://doi.org/10.1109/CAIDCD.2008.4730713

Li J.李娇.移动界面美学研究.美术教育研究 [Research on Mobile Interface Aesthetics]. 2017. Vol. 16. P. 78. URL: https://kns-cnki-net-443.webvpn.sust.edu.cn/kcms2/article/abstract?v=_dzes7vZToNtEE1gg9R-YwtD-g2TNCl1vX93kV5jX2tJO5mSg7hCqXaK5DV-WKvPj4upuldvWK5gUkJdTyJBRIBv0yor3Yhvp9Mv4c_ekLoX7RbFOTR97x111ySNXkhumc8-fD_7Esh9JnxRhy6WbV7_qjgt9FNF54znNScjmmSArLwQGyFd4kds8yqJ45gaF6aeUcqS-xA=&uniplatform=NZKPT (access date: 12.07.2025).

Li M. 李敏. 视觉元素在界面设计中的传达与应用分析. 大众文艺 [Analysis of the Communication and Application of Visual Elements in Interface Design]. 2019. Vol. 11. P. 103-104. DOI: https://doi.org/10.20112/j.cnki.issn1007-5828.2019.11.128

Sun H., Ke Q., Yu H., Cao Y. 孙浩东,柯青,庾海媛& 曹韵秋. 美感与情感:美学视角下的个体交互感知机制研究.现代情报 [Aesthetics and Emotion: A Study of Individual Interactive Perception Mechanisms from an Aesthetic Perspective]. 2024. Vol. 44(01). P. 57–70. URL: https://link-cnki-net-s.webvpn.sust.edu.cn/urlid/22.1182.G3.20231011.0919.012 (access date: 12.07.2025).

Sun X., Chang N. 孙晓宇 & 常能. 手机UI界面设计中视觉艺术元素的构成.中国民族博览 [The Composition of Visual Art Elements in Mobile Phone UI Interface Design]. 2019. Vol. 04. P. 171–172. URL: https://kns-cnki-net-443.webvpn.sust.edu.cn/kcms2/article/abstract?v=_dzes7vZToN0c_2H2PvWDmI6FqWb_fZfdT9RVyHREjmK7ynqpR2WDerTn_Y-ZZi22w22mXrQSQg9fN0AyRQ4IAMCqpqzI8HQgtOSmuQnQxLmOy8fXikMvXb77mOO9WgqUaHAdRwtbiDF7hfS8MNkKa17VE4WW0Hx2o_865_wdahdSecsieHvfA==&uniplatform=NZKPT&language=CHS (access date: 12.07.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-30

Як цитувати

Боя, Ю., & Скляренко, Н. (2025). КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛЬНИХ ЕЛЕМЕНТІВ У ДИЗАЙНІ ІНТЕРФЕЙСІВ МУЗЕЙНИХ ДОДАТКІВ У КИТАЇ. Теорія та практика дизайну, (37), 497–505. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.37.51

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО