СЕМІОТИЧНИЙ ПІДХІД У ДИЗАЙНІ ЦИФРОВОГО ОДЯГУ: ДИЗАЙН ВІРТУАЛЬНОГО ОДЯГУ, СТВОРЕНИЙ ЗА КИТАЙСЬКОЮ МІФОЛОГІЄЮ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.43Ключові слова:
китайська культура, культурна спадщина, дизайн одягу, китайська міфологія, віртуальний одяг, цифрова мода, доповнена реальність, комп’ютерна графіка, семіотичний підхідАнотація
Мета. Проаналізувати художньо-естетичні характеристики персонажів китайської міфології «Дванадцять богів-квітів» та запропонувати сучасні дизайнерські рішення в дизайні цифрового одягу в китайському стилі. Методологія. Були використані теоретичні та практичні методи дослідження: аналіз наукової та популярної літератури за темою дослідження, а також семіотичний підхід до створення сучасного дизайн продукту, який відображає відповідний текст китайської міфології. На основі вивчення культурної спадщини та елементів китайської міфології запропоновано стилізовані дизайнерські рішення, засновані на еволюції форм візерунків. У роботі використано програмне забезпечення: для створення візуалізації цифрового одягу CLO 3D, для створення аксесуарів Nomad, Blender. Для взаємодії з доповненою реальністю використано професійні платформи AR-технологій ZERO 10, Kivicube. Результати. Надихаючись «Дванадцятьма богами-квітами» і використовуючи квіти в якості джерела натхнення, розроблено інноваційні цифрові дизайни одягу, а також змодельовано відповідні сцени. Кожна модель одягу через свою форму, колір, текстуру та засоби композиції розкриває відповідну історію, пов’язану з кожним богом-квіткою. Розроблені колекції віртуального одягу, які відображають традиційний китайський стиль в цифрових інноваційних продуктах дизайну. Наукова новизна. Вперше застосовано семіотичний підхід для створення дизайну сучасного цифрового одягу, який відображає відповідний текст китайської міфології. Узагальнено практичні результати віртуального дизайну одягу. Практична значущість. Результати відображають потенціал віртуального дизайну одягу в інтеграції традиційних стародавніх міфологічних елементів у сучасну моду і дозволяють реалізувати схему віртуального дизайну одягу, засновану на образі «Дванадцяти богів-квітів». Розроблені моделі цифрового одягу з можливістю віртуального одягання на фігуру споживача. Вони можуть бути використані для подальшого вивчення цифрового дизайну одягу та розробки стильових характеристик майбутнього.
Посилання
Blackmore S. The Meme Machine. Oxford University Press. 1999. 288 p.
Boyd R., Richerson P. J. The Origin and Evolution of Cultures. Oxford University Press. 2005. 465 p.
Chiou S., Wang Y. The example application of genetic algorithm for the framework of cultural and creative brand design in Tamsui Historical Museum. Soft Computing, 2018. Vol. 22. p. 2527–2545. https://doi.org/10.1007/s00500-017-2507-9.
Crepax R., Liu M. R. Affective fashion trends: Aesthetic and digital affects from nostalgia to AR. Fashion Theory: The Journal of Dress Body & Culture. 2024. Vol. 28. № 5–6. p. 839–865. https://doi.org/10.1080/1362704X.2024.2389595.
Dawkins R. The selfish gene. Oxford university press. 2016. 496 p.
Gao X., Yezhova O. Chinese traditional patterns and totem culture in modern clothing design. Art and Design, 2023. Vol. 2. № 22. p. 20–30. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.2.
Ha Luong V., Tarquini A., Anadol Y., Klaus P., Manthiou A. Is digital fashion the future of the metaverse? Insights from YouTube comments. Journal of Retailing and Consumer Services. 2024. №79. 103780. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2024.103780.
Han L., Wang Y., Wang X. Research on the Extraction, Storage and Innovative Design Application of Cultural Relic Genes. 2023 International Conference on Culture-Oriented Science and Technology (CoST), 2023. p. 386–390. https://doi.org/10.1109/CoST60524.2023.00085.
Kolosnichenko M., Yezhova O., Pashkevich K., Kolosnichenko O., Ostapenko N. The use of modern digital technologies in the design and technology VET in Ukraine. Journal of Technical Education and Training (JTET), 2021. Vol. 13, № 4. p. 56–64. https://doi.org/10.30880/jtet.2021.13.04.005.
Li Y., Li J., Yan Q. Design Method and Application of DNA in the Design of Cultural Creative Products. In: Cross-Cultural Design. Applications in Cultural Heritage, Creativity and Social Development, CCD 2018. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 10912. Springer, Cham. 2018. p. 172–185. https://doi.org/10.1007/978-3-319-92252-213.
Lin R. F., Chen Y. K., Qiu L. K., Yu Y. H., Xia F. The influence of interactivity, aesthetic, creativity and vividness on consumer purchase of virtual clothing: The mediating effect of satisfaction and flow. International Journal of Human-Computer Interaction. 2024. https://doi.org/10.1080/10447318.2024.2359226.
Liu Yang, Xu Haiyan. Gene Extraction of Nanjing Yunjin Culture and Its Application in Fashion Design. The Frontiers of Society, Science and Technology, 2023. Vol. 5, № 12. p. 55–60. https://doi.org/10.25236/fsst.2023.051210.
Tolmaç N. T., Ismal Ö. E. A new era: 3D printing as an aesthetic language and creative tool in fashion and textile design. Research Journal of Textile and Apparel. 2024. №28(4). p. 656–670. https://doi.org/10.1108/RJTA-05-2022-0058.
Wang Xianzhao, Xiong Hui. On the traditional cultural genes of the Chinese nation in Chinese mythology. Zhongyuan Culture Research, 2022. № 06. p. 5–11. https://doi.org/10.16600/j.cnki.41-1426/c.2022.06.013.
Wu S., Yezhova O. V. Features of contemporary Chinese style in digital fashion design: cases of fashion industry products. Art and Design. 2023. № 3. p. 68–78. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.3.6.
Yan X., Wang K., Jin J., Liang Q., Hu C. Designing electronic circuits using Cultural Algorithms. Third International Workshop on Advanced Computational Intelligence. 2010. p. 299–303. https://doi.org/10.1109/iwaci.2010.5585126.
Yezhova O., Pashkevich K. Constructing virtual mannequins with different postures for purposes of 3D design of the clothes. Songklanakarin Journal of Science and Technology (SJST). 2021. Vol. 43, № 2. p. 392–397. https://doi.org/10.14456/sjst-psu.2021.51.
Yezhova O., Wu S., Pashkevych K., Kolosnichenko M., Ostapenko N., Struminska T. Exploring design and technological aspects of digital fashion: a systematic review of recent innovations. International Journal of Fashion Design, Technology and Education. 2024. p. 1–15. https://doi.org/10.1080/17543266.2024.2378032.
Zhang Y. B., Liu C. L. Unlocking the potential of artificial intelligence in fashion design and e-commerce applications: The case of Midjourney. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 2024. №19(1). p. 654–670. https://doi.org/10.3390/jtaer19010035.
Zhang Y. D., Zheng Z. Y., Liu L. X. Design resource deployment for virtual fitting applications in the era of digital fashion: An analysis based on Kano-QFD. SAGE Open. 2024. №14(4). 21582440241296627. https://doi.org/10.1177/21582440241296627.










