ЦИФРОВІ ДИЗАЙН-ТЕХНОЛОГІЇ У СТВОРЕННІ ІНТЕРАКТИВНОГО НАРАТИВУ В МУЗЕЙНОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.14

Ключові слова:

інтерактивні технології, цифрові технології, графічний дизайн, теорія інтерактивного наративу, музейна локація, цифровий продукт, мистецька спадщина

Анотація

Мета статті – дослідити потенціал цифрових культурних і творчих інновацій, проаналізувати новітні підходи на вирішення проблеми презентації мистецької і культурної спадщини в музейному просторі засобами цифрових технологій. Методологія. У цій дослідницькій роботі було використано змішану методологію у поєднанні з дослідницькими цілями та питаннями. Основний дослідницький підхід поєднує як кількісні, так і якісні методи, забезпечуючи всебічне та нюансоване розуміння цифрових культурних та креативних (ЦКК) проєктів. Результати. Досліджено можливості застосування теорії інтерактивного наративу в дизайні локалізованих цифрових культурних і креативних продуктів. Основна увага зосереджена на вирішенні проблеми культурної локалізації, розробці комбінованої емпіричної та теоретичної бази дослідження, виявленні та аналізі факторів, що впливають на цифровий культурний і креативний дизайн, а також наданні теоретичних рекомендацій щодо локалізації цифрових культурних і креативних продуктів. Наголошено, що такі дизайн-продукти, як цифрове проекційне зображення, інтерактивні елементи, відеороліки та ін. у поєднанні із музичним супроводом здатні продемонструвати багату культурну спадщину Китаю через трансформацію простору та зміни світла і тіні, інтегрувати велику кількість інформації.Наукова новизна. Проаналізовано можливості ефективного застосування теорії інтерактивного наративу в розробці локалізованих цифрових культурних і креативних продуктів, а саме музейних локацій з використанням цифрових технологій. Практична значущість. На прикладі музейних локацій Китаю – виставкової зали Піншань, Музею часів Чунціна, Музею місця Тяньмень та ін. – розглянуто ключові чинники цифрового дизайну та можливості цифрової локалізації історико-культурної спадщини.

Посилання

Bartal O. Critical design in Japan: Material culture, luxury, and the avantgarde. Manchester University Press, 2020. 248 р. URL: https://www.jstor.org/stable/j.ctvzgb83c

Benghozi P. J., Salvador E., Simon J. P. Strategies in the cultural and creative industries: static but flexible vs dynamic and liquid. The emergence of a new model in the digital age. Revue d'économie industrielle, 2021. 117–157. DOI: 10.4000/rei.10238. URL: https://www.researchgate.net/publication/354608481_Strategies_in_the_cultural_and_creative_industries_static_but_flexible_vs_dynamic_and_liquid_The_emergence_of_a_new_model_in_the_digital_age_Strategies_dans_les_industries_culturelles_ et_creatives_sta

Chen X., Liu C., Jiang Y., Gao C. What Causes the Virtual Agglomeration of Creative Industries? Sustainability, 2021. 13(16), 9232. DOI: 10.3390/su13169232. URL: https://www.researchgate.net/publication/353975490_What_Causes_the_Virtual_Agglomeration_of_Creative_Industries

Jia S., Chi O. H., Martinez S. D., Lu L. When “Old” Meets “New”: Unlocking the Future of Innovative Technology Implementation in Heritage Tourism. Journal of Hospitality & Tourism Research, 2023. URL: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/10963480231205767

Koenitz H., Barbara J., Eladhari M. P. Interactive digital narrative (IDN)—new ways to represent complexity and facilitate digitally empowered citizens. New Review of Hypermedia and Multimedia, 2022. 28(3–4), 76–96. https://doi.org/10.1080/13614568.2023.2181503. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13614568.2023.2181503

McGinnis G., Harvey M., Young, T. Indigenous knowledge sharing in Northern Australia: Engaging digital technology for cultural interpretation. Tourism Planning & Development, 2020. 17(1), 96–125. https://doi.org/10.108 0/21568316.2019.1704855 URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/21568316.2019.1704855

Park S. D. Policy discourse among the Chinese public on initiatives for cultural and creative industries: text mining analysis. Sage Open, 2022. 12(1), 21582440221079927. https://doi.org/10.1177/21582440221079927 URL: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/21582440221079927

Păvăloaia V. D., Necula, S. C. Artificial intelligence as a disruptive technology—a systematic literature review. Electronics, 2023. 12(5), 1102. URL: https://www.mdpi.com/2079-9292/12/5/1102/xml

Rauterberg M. (Ed.). Culture and Computing. Interactive Cultural Heritage and Arts: 9th International Conference, C&C 2021, Held as Part of the 23rd HCI International Conference, HCII 2021, Virtual Event, July 24–29, 2021, Proceedings, Part I (Vol. 12794). Springer Nature. URL: https://www.springerprofessional.de/culture-and-computing-interactive-cultural-heritage-and-arts/19324508?tocPage=1

Skublewska-Paszkowska M., Milosz M., Powroznik P., Lukasik E. 3D technologies for intangible cultural heritage preservation—literature review for selected databases. Heritage Science, 2022. 10(1), 3. URL: https://www.nature.com/articles/s40494-021-00633-x

Tan R., Jiang B., Liu S., Zhang J. Game Engine Technology in Cultural Heritage Digitization Application Prospect–Taking the Digital Cave of the Mogao Caves in China as an Example. In International Conference on Human-Computer Interaction, 2024. pp. 170-188. Cham: Springer Nature Switzerland. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-61047-9_11

Toccaceli Blasi C. The importance of the Chinese Information Technology industry in changing the image of the “Made in China”, 2020. URL: http://dspace.unive.it/bitstream/handle/10579/18205/877809-1245312.pdf?sequence=2

Ye Q., Qijiao S., Xiaofan Z., Shiyong Q., Lindsay T. China’s new urbanisation opportunity: a vision for the 14th Five-Year Plan. Coalition for Urban Transitions: London, 2020. UK, 10. URL: https://www.researchgate.net/publication/341188430_China's_New_Urbanisation_Opportunity_A_Vision_for_the_14th_Five-Year_Plan_Citation_Co-authors_Lead_authors

Zhang W., Shankar A., Antonidoss A. Modern art education and teaching based on artificial intelligence. Journal of Interconnection Networks, 2022 (Supp01), 2141005. URL: https://worldscientific.com/doi/abs/10.1142/S021926592141005X

Zhao C. Ancient Art, Modern Tech: Experiencing the Digital Reinvention of the Mogao Grottoes (Doctoral dissertation, Massachusetts Institute of Technology), 2024. URL: https://dspace.mit.edu/bitstream/handle/1721.1/155338/zhao-celinaz-sb-cmsw-2024-thesis.pdf?sequence=1

Ziku M. Digital Cultural Heritage and Linked Data: Semantically-informed conceptualisations and practices with a focus on intangible cultural heritage. LIBER Quarterly: The Journal of the Association of European Research Libraries, 2020. 30(1), 1–16. URL: https://liberquarterly.eu/article/view/10753/11643

当 AI与 艺 术 碰 撞 , 来 坪 山 与 超 现 实 主 义大师达利跨时空对话. URL: https://mp.weixin. qq.com/s?__biz=MzU0ODY1MTI1OA==&mid= 2 2 4 8 2 7 6 4 5 6 & i d x = 1 & s n = 9 d 4 8 b a 4 d d 8 8 1 d c c 1 0 d b 7 b 1 b 2 8 3 d d 9 f a 9 & c h k s m =f84eb07dcf39396b0857 b72221c8f3aec0bb059 cb3241b5561d96ae09 9e9f457a1da484f7584&scene=27

当艺术家面对人工智能、AI技术. URL: https://baijiahao.baidu.com/s?id=1807614000110629260&wfr=spider&for=pc

隋唐洛阳. 国家遗址公园应天门遗址博物 馆开馆. URL: https://www.takungpao.com/travel/ mudanjie/2019/0916/349476.html

大报恩寺遗址博物馆首度夜间开放. URL: https://collection.sina.cn/yejie/2016-03-09/detail-ifxqafha0506738.d.html

透过古书古画看中国. URL: http://www.news. cn/culture/2023-08/02/c_1129783157.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-04

Як цитувати

Ван, Ш., & Кротова, Т. Ф. (2025). ЦИФРОВІ ДИЗАЙН-ТЕХНОЛОГІЇ У СТВОРЕННІ ІНТЕРАКТИВНОГО НАРАТИВУ В МУЗЕЙНОМУ ПРОСТОРІ . Теорія та практика дизайну, (35), 131–140. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.14

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО