СПЕЦИФІКА ПРОЄКТУВАННЯ ІЛЮСТРАТИВНИХ ЗОБРАЖЕНЬ 3D ПЕРСОНАЖІВ ДО ДИТЯЧИХ ВИДАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.34.27Ключові слова:
дизайн, книга, ілюстрація, комп’ютер, графіка, дизайнер, художні малюнки, графічний дизайн, мистецтво.Анотація
Анотація. З появою комп’ютерної техніки розпочався період розвитку нових методів та використання нових технологій для проєктування та розробки ілюстрацій. Доведено, що розробка ілюстративних зображень 3D персонажів для дитячих видань є важливим і динамічним процесом, адже проєктування 3D персонажів для дитячих видань вимагає поєднання творчого підходу, технічної майстерності та розуміння їхнього впливу на підсвідомість дитячої аудиторії. Досліджено специфіку проєктування ілюстративних зображень, структуризовано основні етапи їх розробки та виокремлено функціональні особливості які враховуються при розробці 3D персонажа дизайнером. Мета. Дослідити специфіку проєктування ілюстративних зображень 3D персонажів до дитячих видань та здійснити систематизацію основних етапів, дослідити функціональні особливості, що враховують дизайнери в процесі розробки. Методологія. Застосовано аналітичний, соціокультурний, структурний підходи, а також теоретичні методи дослідження. Результати. Здійснено аналіз літературних джерел за тематикою дослідження і на основі цього систематизовано та описано специфіку проєктування ілюстративних зображень 3D персонажів до дитячих видань: розробка концепції, підбір оптимального програмного забезпечення, моделювання фігури, візуальне представлення, анімація, підготовка персонажу для подальшого інтегрування у дитяче видання. Досліджено, що комп'ютерна графіка надає можливість дизайнерам, ілюстраторам та художникам виражати свою творчу ідею за використання інтерактивних технологій. Таким чином досліджено функціональні особливості, що враховуються дизайнерами в процесі проєктування героїв. Наукова новизна. Систематизовано основні етапи проєктування ілюстративних зображень 3D персонажів до дитячих видань, розкрито їх функціональні особливості не лише у графічному дизайні, а й у інших галузях знань. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані для подальшого вивчення специфіки проєктування ілюстративних зображень 3D персонажів до дитячих видань, а також слугувати теоретичним та практичним матеріалом при підготовці фахівців з дизайну та при написанні наукових робіт.
Посилання
Воробчук М., Пашкевич К., Шинкар А. Імерсивні технології як інноваційний інструмент для проєктування в дизайні. Art and Design. 2023. № 2(22). С. 96–104. https:// doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.11.
Головачук І., Воробчук М., Лелик Я., Шмельов В. Роль 3D ілюстрацій в оформленні дитячої книги. Мистецтво та дизайн. 2024. №4. С. 90–101. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.4.8.
Akçay, M. Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review. 2017. №. 20. рр. 1–11. https:// doi.org/10.1016/J.EDUREV.2016.11.002.
Chin S., Chen C., Ko P., Lin S. Wohlgenannt I. Design of museum advertisement picture management system based on web. Journal of Visual Communication and Image Representation. 2019. № 63:102595. https:// doi.org/10.1016/j.jvcir.2019.102595.2.
Elorza I. Gender-inclusive picture books in the classroom: A multimodal analysis of male subjective agencies. Linguistics and Education. 2023. № 78:101242. https://doi.org/10.1016/j.linged.2023.101242.3.
Hicsonmez S., Samet N., Akbas E., Duygulu P. Ganilla: Generative adversarial networks for image to illustration translation. Image and Vision Computing. 2020. № 95:103886. https://doi.org/10.1016/ j.imavis.2020.1038864.
Hladіkovа H. Children's book illustrations: Visual language of picture books. CRIS - Bulletin of the Centre for Research and Interdisciplinary Study. 2014. № 1. Р. 19–31. https://doi.org/10.2478/cris-2014-0002.
Jung S. Text technologies, illustrated editions as multi-technological hybrids, and William Falconer’s The Shipwreck, 1762–1808. New Techno-Humanities. 2022. № 2. P.13–22. https://doi.org/10.1016/ j.techum.2022.02.002.5.
Li X., Bus A. Efficacy of digital picture book enhancements grounded in multimedia learning principles: Dependent on age? Learning and Instruction. 2023. № 85:101749. https://doi.org/10.1016/ j.learninstruc.2023.101749.6.
Lyall K., Iwasa J., Goodsell D., Holt L. Communicating science through visual means. Trends in Biochemikal Sciences. 2023. № 48. Р. 2–4. https:// doi.org/10.1016/j.tibs.2022.08.005.7.
Manches A., Plowman L. Smart toys and children’s understanding of personal data. International Journal of Child-Computer Interaction. 2021. № 30:100333. https://doi.org/10.1016/ j.ijcci.2021.100333.
Mascle C., Jouffrais C., Kaminski G., Bara F. Displaying easily recognizable tactile pictures: A comparison of three illustration techniques with blind and sighted children. Journal of Applied Developmental Psychology. 2022. № 78:101364. https:// doi.org/10.1016/j.appdev.2021.101364.
Mathov Y., Rokach L., Elovici Y. Enhancing real-world adversarial patches through 3D modeling of complex target scenes. Neurocomputing. 2022. № 499. P. 11–22. https://doi.org/10.1016/ j.neucom.2022.05.031.8.
Miller-Goldwater H., Williams B., Hanft M., Bauer P. Contributions of shared book reading to children's learning of new semantic facts through memory integration. Early Childhood Research Quarterly. 2024. № 68. Р. 99–111. https://doi.org/10.1016/ j.ecresq.2024.04.005.
Motawy Y., Ghaida S. Educational concerns in Arabic picture books. Encyclopedia of Education. 2023. P. 678–687. https://doi.org/10.1016/B978-0- 12-818630-5.07067-6.9.
Shoshani A. From virtual to prosocial reality: The effects of prosocial virtual reality games on preschool Children's prosocial tendencies in real life environments. Comput. Hum. Behav. 2023. № 139. https:// doi.org/10.1016/j.chb.2022.107546.
Simeone L., D’ippolitoB.The potential of design-driven foresight to support trategy articulation through experiential learning. Long Range Planning. 2022. № 55:102181. https://doi.org/10.1016/ j.lrp.2021.102181.10.
Vaughan W. Digital Modeling. USA: New Riders, 2012. 410 р.
Vlakveld W., Goldenbeld C., Groot J. Road signs depicting childrens’s book illustrations temporarily reduce speed on urban roads. Transportation Research Part. Psychology and Behaviour. 2022. № 87. P.236–248. https://doi.org/10.1016/j.trf.2022.04.00512.
Vorobchuk M., Pashkevych K. Digital code as an object graphic design for dissemination and promotion of brand. Art History & Criticism. 2023. № 19. Р. 130–141. https://doi.org/10.2478/mik-2023-0010.13
Vorobchuk M., Pashkevych K., Yezhova O., Protsyk B. QR code design: From digital graphics to environmental product and fashion design. Journal of Graphic Engineering and Design. 2024. № 15(2). рр. 51–57. https://doi.org/10.24867/JGED-2024-2-051.
Zhou Y., Gao F. Smart batch process: The evolution from 1D and 2D to new 3D perspectives in the era of Big Data. Journal of Process Control. 2023. № 130:103088. https://doi.org/10.1016/ j.jprocont.2023.103088










