АДАПТАЦІЇ ТА ЕВОЛЮЦІЯ ТРАДИЦІЙ В СУЧАСНОМУ ДИЗАЙНІ НА ПРИКЛАДІ ОБ’ЄКТІВ БРЕНДУ GOMINGIR

Автор(и)

  • Христина Михайлівна Нагорняк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-2901-816X
  • Ірина Михайлівна Калиновська Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-4249-5788

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.33.19

Ключові слова:

дизайн, традиції та інновації, етнічні елементи, етномінімалізм, культурна спадщина, Гомінгір (GOMINGIR)

Анотація

Дослідження відзначає важливість збереження та адаптації традицій в умовах швидкозмінюваного сучасного світу та розглядає GOMINGIR як важливий приклад успішного злиття минулого і сучасності у створенні дизайну, який не лише вражає своєю естетикою, а й стає визначальним чинником розвитку культурної ідентичності. Мета дослідження – проаналізувати стратегії та методи, якими бренд GOMINGIR здійснює адаптацію та еволюцію традицій у сучасному дизайні, розглядаючи конкретні об’єкти його колекцій. Методологічна база дослідження включає комплексний підхід, поєднуючи аналіз елементів дизайну, історичний аспект, філософську рефлексію та вивчення впливу на сучасні тенденції. Цей дослідницький підхід дає змогу ретельно проаналізувати та осмислити як аспекти створення конкретних об’єктів GOMINGIR, так і їхній внесок у ширший контекст розвитку сучасного дизайну та збереження традицій. Результати дослідження підтверджують успішну адаптацію та еволюцію традицій у дизайні GOMINGIR. Бренд не лише зберігає та втілює спадщину, а й упроваджує інновації, створюючи нові артикуляції традицій для сучасної аудиторії. Розуміння методів та стратегій GOMINGIR може стати цінним внеском у розроблення дизайну, спрямованого на збереження культурної спадщини та її актуалізацію у сучасному дизайнерському просторі. Наукова новизна. Дослідження визначає наукову новизну у вивченні та аналізі інтеграції етнічних елементів у дизайні об’єктів GOMINGIR із принципами етномінімалізму. Цей аспект розкриває новий підхід до створення естетично збалансованих та функціональних дизайнерських рішень. Практична значущість. Результати дослідження надають конкретні дизайнерські стратегії та методи, які можуть бути використані в індустрії дизайну для створення новаторських об’єктів, що комбінують традиції з інноваціями. Дослідження може служити інспірацією для дизайнерів, студентів та творчих професіоналів, стимулюючи їхню творчість та інновації у сфері дизайну. Розуміння та використання дизайнерських стратегій GOMINGIR можуть допомогти створювати унікальні дизайнерські об’єкти та простори, що відповідають сучасним тенденціям та вимогам ринку.

Посилання

Декоративно-прикладне мистецтво / Є.А. Антонович та ін. Львів : Світ, 1993. 272 с.

Бойко О.Г., Шиманська Т.А. До питання про орнаментальні форми, що використовуються в дизайні. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2011. № 6. С. 11–13.

Бондаренко І.В. Стилістичні напрями в дизайні інтер’єрів сучасних клубів, ресторанів, барів. Дизайн-освіта 2003: досвід, проблеми, перспективи : матер. Всеукр. наук. конф., 24–28 березня 2003 р. Харків, 2003. С. 243–246.

Борисова С. Етнодизайн як явище сучасної культури. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2011. Вип. 17. С. 27–32.

Георгієва О.С. Використання елементів народного житла в сучасному дизайні середовища. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2011. № 5. С. 45–47.

Гурська А.С. Мова та граматика українського орнаменту. Київ : Альтернативи, 2003. 144 с.

Данилюк А.Г. Скарби народної архітектури Гуцульщини: етнографічний нарис. Львів : Логос, 2000. 136 с.

Кайндль Р. Гуцули: їх життя, звичаї та народні перекази (2001). Чернівці: Молодий буковинець, 2001. 208 с.

Калиновська І.М. Інтер’єри громадських будівель кінця XIX–XX століть на прикладі Івано-Франківщини: культурологічний аспект : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : 26.00.01 Івано-Франківськ, 2012. 16 с.

Крилатова О.С. Вектори розвитку етностилю в сучасному дизайні громадських інтер’єрів України. Вісник Львівської національної академії мистецтв. 2013. Вип. 24. С. 27–36.

Курилич М.В. Гуцульський орнамент. Київ : ЛК Мейкер, УВЦ, 2001. 127 с.

Мельниченко Г.Ю. Використання тканинного розпису батику при формуванні дизайну інтер’єру ресторану. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2009. № 7. С. 74–79.

Нікішенко Ю.І. Орнамент як джерело дослідження етнічної культури України (на матеріалах ХІХ – початку ХХ ст.) : автореф. дис. … канд. історичних наук : 17.00.01. Київ, 2004. 21 с.

Новосельчук Н.Є. До питання синтезу мистецтв в інтер’єрах громадських споруд к. ХІХ – поч. ХХ ст. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2005. № 6. С. 13–18.

Селівачов М.Р. Лексикон української орнаментики (іконографія, номінація, стилістика, типологія). Київ : Ант ; Фенікс, 2013. 416 с.

Сергеєва Н.В. Традиційна культура в сучасному дизайні. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. 2011. № 2. С. 243–246.

Шухевич В.О. Гуцульщина. Ч. 1, 2. Верховина: Гуцульщина, 1997. 352 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-08

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО