Стратегія підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації в Національному авіаційному університеті

Автор(и)

  • Volodymyr Kharchenko National Aviation University
  • Dmitry Prusov National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.60.7576

Ключові слова:

Болонський процес, докторські програми, інженерна освіта, третій цикл

Анотація

Визначено стратегічні плани реформування системи підготовки кадрів вищої кваліфікації в галузі інженерноїосвіти шляхом розробки та впровадження експериментальної моделі докторської програми в галузі інжинірингута аерокосмічних технологій відповідно до положень Болонського процесу в рамках міжнародного проектуTEMPUS «Нова модель третього циклу в області інженерної освіти».

Біографії авторів

Volodymyr Kharchenko, National Aviation University

Kharchenko Volodymyr (1943). Doctor of Engineering. Professor.Holder of a State Award in Science and Engineering of Ukraine.Winner of a State Prize of Ukraine in Science and Engineering.Vice-Rector for Scientific-Research Work, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.Head of the Department of Air Navigation Systems, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.Education: Kyiv Civil Aviation Engineers Institute with a Degree in Radio Engineering, Kyiv, Ukraine (1967).Research area: effective management of complicated socio-technical systems, development and improvement ofaeronavigation systems in Ukraine based on the application of the satellite systems.

Dmitry Prusov, National Aviation University

Prusov Dmitry. Candidate of Engineering. Associate Professor. Senior Researcher.Scientific Research Administration, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.Education: Kyiv National University of Construction and Architecture, Kyiv, Ukraine (1994).Research area: new concepts in urban development and territorial planning for the urban territories engineeringpreparation, the creation of theoretical principles and new methodologies for objects research and processesmathematical modeling; reforming the system of scientific personnel training in the engineering education.

Посилання

Augusti, Giuliano. Quality and Accreditation in Engineering Education in Europe. Proceedings. International Symposium on Innovation and Quality in Engineering Education. Valladolid (Spain), 26–28 April 2012.

Collaborative Doctoral Education – University- Industry Partnerships for Enhancing Knowledge Exchange. Doc-Careers Project by Lidia Borrell- Damian. EUA Publications. 2009.

Realising the European Higher Education Area./ Communiqué of the Conference of Ministers responsible for Higher Education. Berlin. 19 September 2003.

Science and Innovation. Kyiv, National Aviation University. 2009.

The European Higher Education Area – Achieving the Goals. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Bergen. 19-20 May 2005.

Towards the European Higher Education Area: responding to challenges in a globalised world. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education. London, 18 May 2007.

Trends, V. Universities shaping the European Higher Education Area. By David Crosier, Lewis Purser & Hanne Smidt. An EUA Report. EUA Publications. 2007.

Опубліковано

01.10.2014

Як цитувати

Kharchenko, V., & Prusov, D. (2014). Стратегія підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації в Національному авіаційному університеті. Вісник Національного авіаційного університету, 60(3), 103–108. https://doi.org/10.18372/2306-1472.60.7576

Номер

Розділ

Професійна освіта

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>