Повне відокремлення вертикальної і горизонтальної незалежних складових польоту у полікоптерному БПЛА НАУ ПКФ «Аврора» та математична модель такого польоту
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.71.11744Ключові слова:
БПЛА, октакоптер, пасажирський полікоптер, полікоптер, полікоптерний флаєрАнотація
Мета: Розробити математичну і експериментальну модель літального апарату із повністю незалежними і відокремленими одна від одної горизонтальної та вертикальної складовими польоту. Методи дослідження: З 06.06.2016 по 10.06.2016 проведена серія експериментальних польотів (20 польотів) 10 щурів на висоту 1000 метрів на полікоптері НАУ ПКФ «Аврора» у герметичній та відкритій кабіні. Результати: Отримані логи «чорної скриньки» автопілота свідчать про зовсім незначні коливання по тангажу, крену і рисканню під час польоту та незначні коливання по висоті під час майже нерухомого зависання полікоптеру на різних висотах. Обговорення: Розроблена математична і експериментальна модель забезпечують більш точний політ літального апарату у автоматичному та напівавтоматичному режимах. За рівнем шкідливих механічних впливів на організм людини (перевантаження прискорення, коливання, вібрації) полікоптерний транспорт в десятки разів безпечніший для пасажирів, ніж автомобільний транспорт, що має особливе значення при доставці пацієнтів нейрохірургічного, політравматологіческого, кардіологічного та реанімаційного профілю у тяжкому і вкрай тяжкому станах у операційні та реанімаційні відділення лікарень і медичних центрів. У ході даних експериментів переглянута природа дії повітряного гвинта, а саме доведено, що головна рухаюча сила повітряного гвинта – є механічний імпульс (кінетична енергія Ек=mv2/2), що гвинт отримує при зіткненні із молекулами повітря при його обертанні, а не градієнт тисків повітря над і під гвинтом. Тобто доведена механічна (гравітаційна) природа рухаючої (підйомної) сили повітряного гвинта. Введено поняття «функціональної антигравітації», тобто створення сили подібної за природою силі ваги (силі гравітації) і протилежної їй за напрямом дії (вектором), що головним чином і обезважує полікоптер або гвинтокрил при його вертикальному зльоті і що лежить в основі польоту любого транспорту із вертикальним зльотом (гвинтокрилів, полікоптерів). Висунута гіпотеза гравітаційної природи польоту полікоптера та гвинтокрила і виведена математична формула «функціонально антигравітаційного» транспорту, а саме: G·M·m/R2 = mI·v2/2 – для польотів над універсальним астрономічним тілом із масою M літального апарату масою m, та m·g = mI·v2/2 – для польотів над планетою Земля літального апарату масою m.
Посилання
Kharchenko V.P., Cybul'ov P.M. (2013) Vykorystannja policopternyh tehnologij dlja buduvannja innovacijnoi' ekonomiky v Ukrai'ni ta shljahy i'h kommercializacii' [Using of policopter technology to build innovative economy in Ukraine and ways to kommertsialization]. Conference on Intellectual Property, 2012, K.: KNTEU, 109 p.
Lebedev VV, Krylov VV (2000) Neotlozhnaja nejrohirurgija [Emergency neurosurgery], M.: Medicine, 568 p.
Johnson, W. (1983) Teorija vertoleta: v 2 knigah [The theory of the helicopter: 2 books.] Moscow: Mir, Bk. 1, 503 p.
Volodko A. M. (1988) Fundamentals of Aerodynamics and helicopter flight dynamics. M .: Transport, 342 p.
Bogdanov Yu C, Mikheev R. A Skulkov DD (1990) Konstrukcija vertoletov [The design of helicopters], M: Mechanical engineering, 272 p.
Kharchenko VP, Chepizhenko VI, Tunick AA, Pavlova SV (2012) Avіonіka bezpіlotnih lіtal'nih aparatіv [Avionics of drones]. K.: OOO "Abris-print", 464p.
David Hynchul Shim. (2000) Control System Design for Rotorcraft-based Unmanned Aerial Vehicles using Time-domain System Identification IEEE Int. Conference on Control Applications, P. 808-813.
Tunik A.A. Parametric Robust Optimization of Digital Flight Control Systems. /Tunik A.A., Abramovich E.A.// Proceedings of the National Aviation University, 2003, № 2, pp. 31-37.
Nakhaba A.A. SI «Institute of neurosurgery NAMS of Ukraine» (2013), Gіbridnij bagatocіl'ovij avіacіjnij transport. [Hybrid multi-purpose transport aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 79095.
Nakhaba A.A. SI «Institute of neurosurgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz tjazhkoju cherepno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam policopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with severe traumatic brain injury in the first hour after an injury using policopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88872.
Nakhaba A.A. SI «Institute of neurosurgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz uskladnenoju hrebetno-spyno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam policopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with complicated vertebro-spinal injury in the first hour after an injury using policopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88871.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).