Математична модель автоматичного польоту полікоптерного БПЛА НАУ ПКФ «Аврора»

Автор(и)

  • Wang Bo Ningbo University of Technology, China; National Aviation University
  • Volodymyr Kharchenko National Aviation University; Ningbo University of Technology, China
  • Alexandr Nakhaba National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.69.11050

Ключові слова:

БПЛА, октакоптер, пасажирський полікоптер, полікоптер, полікоптерний флаєр

Анотація

Мета: Розробка математичної та експериментальної моделі експериментального полікоптерного БПЛА НАУ ПКФ «Аврора» октакоптерной схеми для проведення експериментальних польотів в ручному, напівавтоматичному і автоматичному безпілотному режимах. Методи дослідження: З 14.03.2016 по 21.03.2016 проведена серія експериментального польотів (10 польотів) різніх 10 щурів на висоті 700 метрів на полікоптері (октакоптері) НАУ ПКФ «Аврора» у герметічній кабіні із подальшим визначенням соматичного та неврологічного статусу а також із визначенням поведінковіх реакцій тварин післе такого польоту. Результати: Отримані логи польотів «чорного ящика» автопілота свідчать про зовсім незначні (практично непомітні) коливання по тангажу, крену і рісканію під час польоту, незначні коливання по висоті під час майже нерухомого зависання полікоптера на різних висотах, і повністю адекватні рухам і маневрам літального апарату коливання показників цих датчиків. Аналіз відеозаписів з жорстко закріплених камер полікоптеру також свідчить про плавность і про практично «ювелірну» точність маневрування полікоптера на різних висотах, що свідчить про практично стовідсоткове вирішення поставленого технічного завдання. Обговорення: У ході даних досліджень експериментально доведена повністю безпечна можливість польоту живої істоти класу ссавців (щурів) на полікоптерному транспортному засобі, навіть у відкритій кабіні. При відповідному доопрацюванні можливо у майбутньому ставити питання про розробку і будівництво пасажирських полікоптерних флаєрів для повністю безпечної повітряного перевезення людей [6,7,8]. За рівнем шкідливих механічних впливів на організм людини (перевантаження прискорення, коливання, вібрації) полікоптерний транспорт в десятки разів безпечніший і менш шкідливий для пасажирів, ніж автомобільний транспорт, що має особливе значення при доставці пацієнтів нейрохірургічного, політравматологіческого, кардіологічного та реанімаційного профілю у тяжкому і вкрай важкому станах в операційні та реанімаційні відділення лікарень і медичних центрів.

Біографії авторів

Wang Bo, Ningbo University of Technology, China; National Aviation University

PhD. Professor.

College of Economics and Management of Ningbo University of Technology, China.

Research area: presided over a “high-end project” launched by Chinese Bureau of Foreign Experts; presided over and accomplished a longitudinal project launched by the provincial education department; presided over a 800-thousand Yuan horizontal project launched by Ningbo Traffic Detachment; took a major part in a project on international cooperation launched by Ministry of Science and Technology of China (2/6); took part in a municipal project on social sciences and quite a number of horizontal projects in Ningbo.

Volodymyr Kharchenko, National Aviation University; Ningbo University of Technology, China

Doctor of Engineering. Professor.

Vice-Rector on Scientific Work of the National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Editor-in-Chief of the scientific journal Proceedings of the National Aviation University.

Winner of the State Prize of Ukraine in Science and Technology, Honored Worker of Science and Technology of Ukraine.

Education: Kyiv Institute of Civil Aviation Engineers, Kyiv, Ukraine.

Research area: management of complex socio-technical systems, air navigation systems and automatic decision-making systems aimed at avoidance conflict situations, space information technology design, air navigation services in Ukraine provided by СNS/АТМ systems.

Alexandr Nakhaba, National Aviation University

Post-graduate Student.

National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Посилання

Kharchenko V.P., Cybul'ov P.M. (2013) Vykorystannja polikopternyh tehnologij dlja buduvannja innovacijnoi' ekonomiky v Ukrai'ni ta shljahy i'h kommercializacii' [Using of polikopter technology to build innovative economy in Ukraine and ways to kommertsialization]. – Conference on Intellectual Property, 2012. K.: KNTEU.– 109 p.

Volodko AM. (1984) Osnovy letnoj jekspluatacii vertoletov [Fundamentals of flight operation of helicopters]. Aerodynamics M.: Transport,. – 256 p.

Lebedev V.V., Krylov V.V. (2000) Neotlozhnaja nejrohirurgija [Emergency neurosurgery]. – M.: Medicine .- 568 p.

Johnson, W. (1983) Teorija vertoleta: v 2 knigah [The theory of the helicopter: 2 books.] Moscow: Mir. - Bk. 1 - 503 p.

Volodko A. M. (1988) Fundamentals of Aerodynamics and helicopter flight dynamics. M. : Transport. – 342 p.

Bogdanov Yu. C., Mikheev R. A. Skulkov DD (1990) Konstrukcija vertoletov [The design of helicopters]. – M. : Mechanical engineering. – 272 With.

Krasovsky A.A. Vavilov J. A (1986) Sistemy avtomaticheskogo upravlenija letatel'nyh apparatov [Automatic control systems of aircraft]. – M. : VVIA them. prof. NOT. Zhukovsky. – 462 s.

Kharchenko V.P., Chepizhenko V. I., Tunick A.A., Pavlova S.V. (2012) Avіonіka bezpіlotnih lіtal'nih aparatіv [Avionics of drones]. K. : OOO "Abris-print". – 464 p.

David Hynchul Shim. (2000) Control System Design for Rotorcraft-based Unmanned Aerial Vehicles using Time-domain System Identification IEEE Int. Conference on Control Applications. - P. 808-813.

Tunik A.A. Parametric Robust Optimization of Digital Flight Control Systems / Tunik A.A., Abramovich E.A. // Proceedings of the National Aviation University. – 2003. – № 2. – pp. 31–37.

Nakhaba A.A. SI «Institute of neurosurgery NAMS of Ukraine» (2013), Gіbridnij bagatocіl'ovij avіacіjnij transport. [Hybrid multi-purpose transport aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 79095.

Nakhaba A.A. SI «Institute of neuro-surgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz tjazhkoju cherepno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam polikopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with severe traumatic brain injury in the first hour after an injury using polikopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88872.

Nakhaba A.A. SI «Institute of neuro-surgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz uskladnenoju hrebetno-spyno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam polikopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with complicated vertebro-spinal injury in the first hour after an injury using polikopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88871.

Опубліковано

21.12.2016

Як цитувати

Bo, W., Kharchenko, V., & Nakhaba, A. (2016). Математична модель автоматичного польоту полікоптерного БПЛА НАУ ПКФ «Аврора». Вісник Національного авіаційного університету, 69(4), 20–27. https://doi.org/10.18372/2306-1472.69.11050

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>