Mathematical model of acceleration of three-shaft turbofan engines with coaxial propellers
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.10854Abstract
Given is mathematical model of turbo propeller fan engine which takes into account the influence of gasdynamic unsteadies intended for diagnosing air engines on transitive modesReferences
Добрянський Г.В., Мартьянова Т. С. Динамика авиационных ГТД.-М.: Машиностроение, 1989.-240 с.
Сосунов В.А., Литвинов Ю.А. Неустановившиеся режимы работы авиационных газотурбинных двигателей.-М.: Машиностроение, 1975.-216 с.
Панин В.В. Метод оценки запасов устойчивости компрессоров ГТД на переходных режимах.-В кн.: Прогресс-технология-качество: Труды Второго конгресса двигателестроителей Украины с иностранным участием, Киев-Харьков-Рыбачье, 22 - 25 сентября 1997. - С. 177-181.
Боднер В.А., Рязанов Ю.А., Шаймарданов Ф.А. Системы автоматического управления двигателями летательных аппаратов. - М.: Машиностроение, 1973.-248 с
Downloads
How to Cite
Панін, В. В. (1998). Mathematical model of acceleration of three-shaft turbofan engines with coaxial propellers. Proceedings of National Aviation University, 1(1), 39–42. https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.10854
Issue
Section
AEROSPACE SYSTEMS FOR MONITORING AND CONTROL