Method for determining the margin of stability of the cascades of the d-18t engine compressor in transient modes

Authors

  • М. С. Кулик Національний авіаційний університет
  • В. В. Панін Національний авіаційний університет
  • І. Ф. Кінащук Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.14.15186

Abstract

The method of determining the stability margins of the compressor stages of aircraft long-term gas turbine engines in transient modes of operation according to the objective means of control is considered. The results of approbation of this method on the example of the D-18T engine are given.

Author Biographies

М. С. Кулик, Національний авіаційний університет

д-р техн. наук, професор

В. В. Панін, Національний авіаційний університет

канд. техн. наук, доцент

І. Ф. Кінащук, Національний авіаційний університет

мол. наук, співробітник

References

Панин В. В. Газодинамическая устойчивость компрессоров авиационных ГТД. - К.: КМУГА, 1998.- 152 с.

Батурин А .Г., Суров В.И. Интегрированная логистическая поддержка эксплуатации - стратегия реализации жизненного цикла авиационной техники // Вести, машиностроения. - 2000. - №8. - С. 49-54.

Панин В. В. Метод визначення газодинамічних параметрів ГТД обмеженої контролепридатності на перехідних режимах// Вісн. НАУ. - 2001. - №4 (11). - С. 98-102.

Сосунов В.А., Литвинов Ю.А. Неустановившиеся режимы работы авиационных газотурбинных двигателей. -М.: Машиностроение, 1975. - 216 с.

How to Cite

Кулик, М. С., Панін, В. В., & Кінащук, І. Ф. (2021). Method for determining the margin of stability of the cascades of the d-18t engine compressor in transient modes. Proceedings of National Aviation University, 14(3), 14–18. https://doi.org/10.18372/2306-1472.14.15186

Issue

Section

MODERN AVIATION AND SPACE TEHNOLOGY

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>