РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ФІЛОСОФСЬКО-АНТРОПОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Раїса Кузьменко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-4881-1879
  • Світлана Крилова Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-5528-7438
  • Людмила Шкіль Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій https://orcid.org/0000-0003-2410-1159

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.39.18455

Ключові слова:

критичне мислення, іноземна мова, дистанційне навчання, світогляд, креативність, компетентність

Анотація

Вступ. Основою дослідження стали надбання древніх мислителів щодо процесу мислення, сучасних іноземних та вітчизняних авторів в підході до трактовки критичного мислення та методів його вдосконалення засобами вивчення мови. Мета дослідження – проаналізувати роль іноземної мови в розвитку критичного мислення студента. Методологія дослідження. Для досягнення мети та вирішення поставлених у роботі завдань були використані герменевтичний та порівняльний підходи. Вони дозволили проаналізувати зміст понять «критичне мислення» та «дистанційне навчання». Результати дослідження. Сучасне бачення поняття «критичне мислення» розглядається як здатність особистості аналізувати, аргументувати твердження або докази, робити висновки за допомогою різноманітних моделей міркувань, що забезпечує процеси самопізнання, самоосвіти, самореалізації. Уміння критично мислити є необхідною умовою сьогодення. Обговорення. Обґрунтовано, що критичне мислення є необхідною умовою розвитку особистості та суспільства, в той час як освіта виступає його гарантом. Сучасний дистанційний підхід є основним в парадигмі навчання іноземній мові та розвитку критичного мислення. Висновки. Критичне мислення – ключова компетенція в наш час, розвиток якої є актуальним під час навчання, і особливо під час вивчення іноземної мови в процесі дистанційного навчання.

Посилання

Eco, Umberto. 2011. La estructura ausente : introducción a la semiótica [The Missing Structure: Introduction to Semiotics]. Translated by Francisco Serra Cantarell. DEBOLSILLO.

Kant, Immanuel. 1997. Critique of Pure Reason, edited by A. Wood. Translated by P. Guyer. Cambridge: Cambridge University Press.

Kuzmenko, Raisa. 2020. "Tolerance as the Basis of Education." Research Journal of Education. Psychology and Social Sciences 1 (1): 9–12. Accessed January 11, 2024. http://rjepss.ro/index.php/rjepss.

Lucas, Bill and Ellen Mary Spencer. 2017. Teaching Creative Thinking: Developing learners who generate ideas and can think critically. Crown House Publishing.

Saleh, Salamah Embark. 2019. "Critical thinking as a 21st century skill: conceptions, implementation and challenges in the EFLclassroom." European Journal of Foreign Language Teaching 4 (1): 1–16. https://doi.org/10.5281/zenodo.2542838

Fidalgo, Patricia, Joan Thormann, Oleksandr Kulyk, and Jose Alberto Lencastre. 2020. "Students’ perceptions on distance education: A multinational study." International Journal of Educational Technology in Higher Education 17. Accessed January 11, 2024. http://surl.li/qsti.

Basilotta-Gómez-Pablos, Veronica, Maria Matarranz, Luis-Alberto Casado-Aranda, and Ana Otto. 2020. "Teachers’ Digital Competencies Inhigher Education: A Systematic Literature Review". International Journal of Educational Technology in Higher Education 19. DOI 10.1186/s41239-021-00312-8

Nolan, Lawrence, ed. 2015. The Cambridge Descartes Lexicon. Cambridge University Press. DOI:10.1017/ CBO9780511894695.056.

Ruiz-Cabezas, Adiela, Medina Domínguez Castañar, Navío Eufrasio Pérez, and Antonio Medina Rivilla. 2020. "University Teachers’ Training: The Digital Competence". Pixel-Bit Revista De Medios Y Educacion 58: 217.

Humbold, Vilhélm. 1993. "Pro vidminnist budovy liudskykh mov i yii vplyv na dukhovnyi rozvytok liudstva" ["On the Distinctiveness of the Structure of Human Languages and Their Influence on the Spiritual Development of Mankind"]. In Vybrani pratsi z movoznavstva, Selected Works on Linguistics. Lviv: Litopys.

Dewey, John. 2003. Demokratiia i Osvita [Democracy and Education]. Translated by I. Bosaka, M. Oliinyk and H. Pekhnyk. Lviv: Litopys.

Lipman, Mathew. 2006. "Krytychne myslennia: chym vono mozhe buty?" ["Critical Tinking: What Can it be?"]. Visnyk prohram shkilnych obminiv, Bulletin of school exchange programs 27: 17–23.

Khamitov, Nazip, and Svitlana Krylova. 2023. Liudyna i kultura: slovnyk. Filosofska antropolohiia, filosofiia kultury, kulturolohiia [Man and culture: dictionary. Philosophical anthropology, philosophy of culture, culturology]. Kyiv: KNT.

Downloads

Опубліковано

2024-04-22