ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ БІЗНЕСУ КРІЗЬ ПРИЗМУ ТЕОРІЇ ІГОР

Автор(и)

  • Т. П. Глушко Національний педагогічний університет ім. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.29.13884

Ключові слова:

філософія бізнесу, теорія ігор, стратегія, тактика, конкуренція, кооперація, еквілібріум Дж. Неша, економіка уваги, поведінкова економіка

Анотація

У межах статті систематизовано основний доробок теорії ігор у класичному її варіанті та визначено тенденції її розвитку в умовах сучасної «економіки уваги». Визначено, що бізнес, за формою та сутнісними ознаками являє собою стратегічну гру, яка містить у собі багатофакторні можливості щодо вибору й імплементації конкурентних або кооперативних стратегій. Закцентовано, що задіяні у сфері бізнесу стратегії є значущими для рівня розвитку економічної культури соціального середовища загалом та визначено перспективи подальшого використання інструментарію теорії ігор для аналізу інноваційних тенденцій Індустрії 4.0. Сформульовано ключові завдання, які стоять перед сучасним бізнесом як сферою ініціативної інноваційної діяльності, в умовах розгортання кризових процесів глобального масштабу.

Біографія автора

Т. П. Глушко, Національний педагогічний університет ім. Драгоманова

професор кафедри філософії

Посилання

Авраамов П. А. Стратегия Го: Древняя игра и современный бизнес, или Как победить в конкурентной борьбе / П. А. Авраамов. – Москва: Олимп-Бизнес, 2017. – 420 с.

Глушко Т.П. Філософія бізнесу як основа легітимації економіки / Т. П. Глушко // Філософські проблеми гуманітарних наук. Філософський альманах, 2005. – № 4. – С. 85-89.

Диксит А. Теория игр. Искусство стратегического мышления в бизнесе и жизни / А. Диксит, Б. Нейлбафф. – Москва: Манн, Иванов и Фербер, 2018. – 464 с.

Диксит А. Стратегические игры. Доступный учебник по теории игр / А. Диксит, С. Скит, Д. Рейли; [пер. Н. Яцюк]. – Москва: Манн, Иванов и Фербер, 2017. – 880 с.

Зикерманн Г., Линдер Дж. Геймификация в бизнесе: Как пробиться сквозь шум и завладеть вниманием сотрудников и кли- ентов / Г. Зикерманн, Дж. Линдер; [пер. с англ. И. Айзятуловой]. – Москва: Манн, Иванов и Фербер, 2014. – 272 с.

Канеман Д. Думай медленно... решай быстро / Д. Канеман; [пер. с англ. А. Андреев, Н. Парфёнова, Ю. Дег- лина]. – М.: АСТ, 2017. – 656 с.

Ким В. Стратегия голубого океана. Как найти или создать рынок, свободный от других игроков / В. Ким, Р. Моборн; [пер.с англ. И. Ющенко]. – Москва: Манн, Иванов и Фербер, 2017. – 363 с.

Миура Я. Го и восточная бизнес-стратегия / Я. Миура; [пер. с англ. А. Наукменко, А. Степанова]. – Москва: София, 2005. – 416 с.

Нейман фон Дж. Теория игр и экономическое пове- дение / Фон Дж. Нейман, О. Моргенштерн. – Москва: Наука, 1970. – 983 с.

Хейзінга Й. Homo ludens. Досвід визначення ігрового елементу культури / Й. Хейзінга; [пер. з нім]. – Київ: Основи, 1994. – 250 с.

Akdeniz C. Game Theory and Strategy for Business Explained. Volume 12: Can Akdeniz, 2015. – 40 p.

Erickson K.H. Game Theory for Business: A Simple Introduction / K.H. Erickson: Createspace Independent Pub, 2013. – 100 p.

Lamham R. A. The Economics of Attention: Style and Substance in the Age of Information, 2007. [Electronic resourse]. – Access mode: http://press. uchicago. edu/Misc /Chicago/ 468828.html. – Title from the screen.

Lindstädt H., Müller J. Making game theory work for managers, 2009. [Electronic resourse]. – Access mode:

https://www.mckinsey.com/business-functions/strategy-and-

corporate-finance/our-insights/making-game-theory-work-for- managers. – Title from the screen.

O’Connell B. Game Theory: Definition, Prisoner’s Dilemma and Business Use, 2018. [Electronic resourse]. – Access mode: https://www.thestreet.com/personal-finance/education/what-is-game-theory-14761288. – Title from the screen.

Rigoglioso M. No Playing Around: Reflections on Game Theory as Serious Business, 2000. [Electronic resourse]. – Access mode: https://www.gsb.stanford.edu/experience/news-history/history/no-playing-around-reflections-game-theory-serious-business. – Title from the screen.

Опубліковано

2019-06-01

Номер

Розділ

Філософія