ЗАСТОСУВАННЯ ТА ВПЛИВ КОНТЕНТУ, ЗГЕНЕРОВАНОГО ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ, НА СТВОРЕННЯ АНІМАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.49

Ключові слова:

AIGC, анімаційний дизайн, співпраця між людиною та ШІ, робочий процес виробництва анімації, відновлення якості анімації

Анотація

Мета дослідження – вивчити застосування та вплив контенту, створеного штучним інтелектом, на розробку анімації, зосередившись на тому, як штучний інтелект (ШІ) трансформує традиційні процеси створення анімації, кидає виклик усталеним художнім робочим процесам та виконує роботу по відновленню якості анімації. Методологія. У статті всебічно розглянуто останні результати досліджень технології AIGC в анімації, використовуючи аналіз літератури. Результати дослідження демонструються через аналіз конкретних прикладів, що ілюструють практичне застосування технології AIGC у створенні анімації та її технологічні досягнення. Результати. AIGC суттєво трансформував модель створення анімації, перейшовши від традиційного підходу до співпраці між людьми до більш ефективної моделі співпраці між людиною та ШІ. У цій новій парадигмі творці можуть надавати ШІ конкретний контент і навчальні інструкції, що дозволяє йому генерувати контент, який відповідає баченню творця. Така співпраця підвищує ефективність творчого процесу, дозволяючи авторам більше зосередитися на художньому вираженні та творчості. Традиційно створення анімації було трудомістким процесом, що вимагав значних витрат часу та людських ресурсів. Інструменти AIGC тепер автоматизують робочі процеси, пов'язані з перетворенням тексту в зображення, зображення у відео та відео в аудіо. Однак, хоча інструменти AIGC чудово справляються зі створенням зображень і відео, аудіодизайн все ще покладається на традиційні методи через емоційну та нюансовану природу створення звуку. Крім того, AIGC виявляється безцінним у відновленні класичних анімаційних фільмів. Завдяки своїм потужним можливостям обробки зображень, AIGC може відновлювати пошкоджені кадри, покращувати якість зображення та відновлювати точність передачі кольору. Ця здатність відроджувати та покращувати класичні твори підкреслює потенціал AIGC у збереженні історії анімації, водночас покращуючи глядацький досвід. Наукова новизна. У статті висвітлюється новаторське використання AIGC у трансформації традиційних методів виробництва анімації, інтегруючи передові методи штучного інтелекту на всіх етапах створення. Запропоновано нове розуміння того, як AIGC може підвищити креативність та ефективність, одночасно змінюючи художні засоби вираження в анімації. Практична значущість. Результати дослідження надають важливі знання анімаційним студіям, режисерам і технологам, які досліджують як ефективно впроваджувати AIGC у свою творчість. Підкреслено потенціал AIGC для значного зниження виробничих витрат, розширення творчих можливостей і подовження життєвого циклу класичних анімаційних творів, що робить його незамінним інструментом в анімації, що розвивається.

Посилання

Aziz W. M. B. W. A. The efficiency issues on the animation production stages. Doctoral dissertation, Universiti Malaysia Kelantan. 2017.

Berg E. V. D. Magical Paintbrush, Human Foetus or Black Box: Algorithmic Imaginaries about AI-art in YouTube Discourse. Master's thesis, Utrecht University. 2024.

Borji A. Generated faces in the wild: Quantitative comparison of stable diffusion, midjourney and DALL-E 2. 2022. DOI:10.48550/arXiv.2210.00586

Chen S., Zhang K., Shi Y., Wang H., Zhu Y., Song G., An S., Kristjansson J., Yang X., Zwicker M. Panic-3d: Stylized single-view 3d reconstruction from portraits of anime characters. In Proceedings of the IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition. 2023. P. 21068-21077.

Fui-Hoon Nah F., Zheng R., Cai J., Siau K., Chen L. Generative AI and ChatGPT: Applications, challenges, and AI-human collaboration. Journal of Information Technology Case and Application Research. 2023. Vol. 25. №3. P. 277-304. DOI:10.1080/15228053.2023.2233814

Gouvatsos A. 3D storyboarding for modern animation. Doctoral dissertation, Bournemouth University. 2018.

Gu R., Li H., Su C., Wu W. Innovative digital storytelling with AIGC: Exploration and discussion of recent advances. 2023. https://doi.org/10.48550/arXiv.2309.14329

Izani M., Razak A., Rehad D., Rosli M. The Impact of Artificial Intelligence on Animation Filmmaking: Tools, Trends, and Future Implications. In 2024 International Visualization, Informatics and Technology Conference (IVIT). IEEE. 2024. P. 57-62. DOI: 10.1109/IVIT62102.2024.10692804

Kurt D. E. Artistic creativity in artificial intelligence. Master diss., Radbound University. 2018.

Li X., Ren Y., Jin X., Lan C., Wang X., Zeng W., Chen Z. Diffusion Models for Image Restoration and Enhancement--A Comprehensive Survey. 2023. https://doi.org/10.48550/arXiv.2308.09388

Liu Q., Peng H. Influence of Artificial Intelligence Technology on Animation Creation. Journal of Physics: Conference Series. 2021. Vol. 1881. №3. P. 032076. DOI:10.1088/1742-6596/1881/3/032076

Liu Z., Li Y., Cao Q., Chen J., Yang T., Wu Z., Liu T. Transformation vs tradition: Artificial general intelligence (agi) for arts and humanities. 2023. https://doi.org/10.48550/arXiv.2310.19626

Ma X., Huo Y. Drawing a satisfying picture: An exploratory study of human-AI interaction in AI Painting through breakdown–repair communication strategies. Information Processing & Management. 2024. Vol. 61. №4. P. 103755. https://doi.org/10.1016/j.ipm.2024.103755

Moreno L. The creation process of 2D animated movies. Diakses pada. 2014.

Reddy V. S., Kathiravan M., Reddy V. L. Revolutionizing animation: unleashing the power of artificial intelligence for cutting-edge visual effects in films. Soft Computing. 2024. Vol. 28. №1. P. 749-763. https://doi.org/10.1007/s00500-023-09448-3

Sharma H., Juyal A., Das M. Future of animation with artificial intelligence. In International Conference on Emerging Trends in Design & Arts. 2023. Vol. 4. №2SE. P. 180-187. DOI:10.29121/shodhkosh.v4.i2SE.2023.559

Taylor S., Kim T., Yue Y., Mahler M., Krahe J., Rodriguez A. G., Hodgins J. Matthews I. A deep learning approach for generalized speech animation. ACM Transactions On Graphics (TOG). 2017. Vol. 36. №4. P. 1-11. https://doi.org/10.1145/3072959.3073699

Xi C., Chung J. A Study on Character Design Using [Midjourney] Application. International Journal of Advanced Culture Technology. 2023. Vol. 11. №2. P. 409-414. https://doi.org/10.17703/IJACT.2023.11.2.409

Zhang Y., Tsipidi E., Schriber S., Kapadia M., Gross M., Modi A. Generating animations from screenplays. 2019. https://doi.org/10.48550/arXiv.1904.05440

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-04

Як цитувати

Чень, Л., & Хиневич, Р. (2025). ЗАСТОСУВАННЯ ТА ВПЛИВ КОНТЕНТУ, ЗГЕНЕРОВАНОГО ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ, НА СТВОРЕННЯ АНІМАЦІЇ. Теорія та практика дизайну, (35), 468–475. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.49

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО