МИСТЕЦТВО ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ В РАКУРСІ БРЕНДИНГУ ГЕЙМКУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Максим Святославович Мельничук Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-4299-968X
  • Тамара Адамівна Шадюк Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-2376-0112
  • Оксана В’ячеславівна Сарнавська Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-8111-2033

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.34

Ключові слова:

геймінг-культура, графічний дизайн, мистецтво, відеоігри, візуальний дизайн, дизайн інтерфейсу

Анотація

Статтю присвячено ролі, місцю та особливостям графічного дизайну в ракурсі відеоігрової індустрії. Ми в нашому дослідженні експлікували, що в контексті геймінг-культури графічний дизайн має безліч сфер спеціалізації: інтерфейси, ілюстрації, створення персонажів та візуалізації світу гри тощо. Мета. У своїй науковій розвідці ми намагалися презентувати специфіку ролі графічних дизайнерів в ігровій індустрії та їх вплив на формування іміджу геймкультури. Методологія. У науковій розвідці застосовано такі методи аналізу: комплексний, демаркація, порівняння та узагальнення, які значно допомогли в процесі експлікації фундаментальних дефініцій теми дослідження місця та ролі графічного дизайну у відеоігровій культурі. Результати. Автори дослідження підкреслили, що у творчому процесі створення відеоігор значення графічного дизайну неможливо переоцінити. Автори дослідження намагалися проаналізувати багатогранний внесок графічного дизайну в ігровий процес та закцентувати щодо його впливу на занурення гравця в гейм-процес, покращення оповіді й загальний успіх гри. Ми намагалися проілюструвати основні напрями роботи, які містять створення візуальної концепції, дизайн інтерфейсу користувача, графічні елементи в грі, а також брендинг і маркетингові матеріали. Наукова новизна полягає в тому, що, ураховуючи малодослідженість цієї теми, ми вперше провели комплексне дослідження ролі та місця графічного дизайну в ракурсі культури геймінгу. Практична значущість. Завдяки багатогранності підходу стаття підкреслює вирішальну роль графічного дизайну у формуванні естетичної привабливості, функціональності та товарного вигляду відеоігор; ключового значення візуалізації відеоігрових елементів у контексті вимог та трендів сучасного геймінгу. Адже вдало продумана графіка справляє позитивне перше враження та створює відповідну атмосферу для ігрового процесу. Це підкреслює важливість пріоритету графічного вдосконалення для захопливого досвіду. У висновках дослідження підсумовуємо, що продуманий та професійно відтворений графічний дизайн має вагоме значення для утримання та залучення гравців, а погана графіка часто призводить до негативних вражень та здатна згубно вплинути на загальне сприйняття рівня гри. Результати підкреслюють необхідність співпраці між графічними дизайнерами та розробниками ігор для створення привабливих і візуально захопливих ігрових вражень, гарантуючи, що всі елементи – від персонажів і середовища до інтерфейсу користувача – працюють разом для безперебійного досвіду гравця.

Посилання

Гладун О. До проблеми візуальної мови графічного дизайну України. Вісник Харківської державної академії дизайну та мистецтва. № 5. 2011. С. 42–46

Головчанська Є. О. Етапи і методи розробки дизайн-графіки мобільних ігрових додатків. Київ: КНУТД, 2022. С. 190–211. https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19961 (дата звернення: 06. 01. 2025)

Гула Є. П. Сучасний графічний дизайн: специфіка інтегральної природи творчості . Art and Design. 2020. № 3 (11). С. 25–33.

Пілюгіна С. А. Використання дизайнерських технологій в гейм-індустрії. Час мистецької освіти. Теорія і методика виховання художньо-обдарованої особистості у закладах мистецької освіти : зб. ст. VІІ Всеукр. наук.- практ. конф., 17–18 жовт. 2019 р. Харків : ХНПУ, 2019. Ч. 2. С. 17–24.

Продан І. Тотожність понять «айдентика» та «фірмовий стиль» у графічному дизайні. «Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку» Збірник матеріалів всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції . Переяслав-Хмельницький, 2019. № 48. С. 30–33. http://hdl.handle.net/123456789/4079 (дата звернення: 25. 01. 2025)

Хмельовський О. М. Графічний дизайн : навч. посібник. Луцьк : Терен, 2008. 160 с.

Creative Uncut. Video Game Art Library. 2024. URL: https://www.creativeuncut.com/gallery-46/lotf-logo.html (дата звернення: 06.01.2025)

Dreher T. History of Computer Art. Chapter VII: Games. VII.1 Computer and Video Games // IASLonline NetArt: Theory. Last published: Lulu.com, 2020. 562 p. URL: http://iasl.uni-muenchen. de/links/GCA-VII.1e.html (дата звернення: 06.01.2025)

Freeland V. CI Games Lords of the Fallen Art Blast. ArtStation Magazine. Retrieved from: https://magazine.artstation.com/2023/10/ci-games-lords-of-thefallen-art-blast/ (дата звернення: 15. 02. 2025)

Gavira M. G. Graphic design and new technologies: The video game as a tool to cope with stressful situations. Shift. Concept: Revista de investigación e innovación en diseño. 2023. (2). P. 25–32.

Kaleci D., Tepe T. Design, Development, and Marketing Process of Video Games. In Mobile Technologies and Augmented Reality in Open Education/ IGI Global. 2017. pp. 306–320.

Keo M. Graphical Style in Video Games: Portfolio. HAMK Riihimaki, Information and Communication Technology. 2017. 75 p. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/93082889.pdf

Lopez H. Assassin’s Creed Mirage – Where to Find Wanted Posters. IRN Post. 2023. URL: https://irnpost.com/assassins-creed-mirage-where-to-find-wantedposters/(дата звернення: 18.01.2025)

Matej “Retro” Jan. Pixels and Voxels, the Long Answer //Retronator Magazine. 2016. September 26. URL: https://medium.com/retronator-magazine/pixels-andvoxels-the-long-answer-5889ecc18190 (дата звернення: 10.01.2025)

Melnichuk M. Gameplay and its semantic content in the perspective of metamodern cyberculture. Вісник ЖДУ імені Івана Франка. Філософські науки. Житомир: вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2023. Випуск 3(92). С. 119–129.

Melnyczuk M. Wirtualizacja kultury w perspektywie poszukiwań neoreligijnych w kontekście współczesności. Українська полоністика : наук. журн. / Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. Житомир: [б. в.], Т. 18, 2021. C 53–62. DOI 10.35433/2220-4555.19.2021.phyl-4

Pontypants. How to Make Low Poly Look Good // Sunday Sundae. 2018. August 18. URL: https://sundaysundae.co/how-to-make-low-poly-look-good/

Sakman S. Using Prototypes for Interface Designs. Art and Design Magazine, 2017. (20). P. 225–237.

Wu Y. The style of video games graphics: analyzing the functions of visual styles in storytelling and gameplay in video games (thesis). Simon Fraser University. 2014. URL: https://summit.sfu.ca/item/12529 (дата звернення: 10. 02. 2025)

Winkler M., Tuts E. What is Pixel Art? 2016. January 13. URL: https://design.tutsplus.com/ articles/what-is-pixel-art – cms-21759

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-04

Як цитувати

Мельничук, М. С., Шадюк, Т. А., & Сарнавська, О. В. (2025). МИСТЕЦТВО ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ В РАКУРСІ БРЕНДИНГУ ГЕЙМКУЛЬТУРИ. Теорія та практика дизайну, (35), 327–333. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.34

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО