КОЛІР У ДИЗАЙНІ WEB-САЙТІВ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТА МЕНТОРСЬКИХ ПЛАТФОРМ

Автор(и)

  • Олена Сергіївна Васильєва Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0002-9275-0591
  • Олена Олександрівна Слітюк Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0001-9058-9979
  • Олександр Сергійович Васильєв Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0003-1255-3756
  • Маргарита Сергіївна Іванова Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0001-7484-7317
  • Наталя Ігорівна Ющенко Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0009-0006-5534-1170

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.16

Ключові слова:

колір, освітні платформи, web-дизайн, колірна палітра, вплив кольору, сприйняття, web-платформи

Анотація

Мета. Дослідити вплив кольору на дизайн сучасних освітніх і менторських платформ, дослідити колір як інструмент візуальної комунікації, визначити ключові тенденції колірного оформлення та їхній вплив на взаємодію з користувачем. Методологія. У роботі використано комплексний підхід, який передбачає проведення аналізу наукової літератури, дослідження реальних кейсів сучасних менторських і освітніх платформ. Результати. Розглянуті та проаналізовані web-сайти менторських і освітніх платформ, установлені найбільш поширені кольори, що застосовуються в їх дизайні, виявлені найбільш вдалі варіанти колірного сполучення. Визначено ключові функції кольору в дизайні менторських платформ: привертання уваги, формування брендової ідентичності, поліпшення доступності й емоційного залучення користувачів. З’ясовано, що використання акцентних кольорів, нейтральних палітр для фону й адаптивних колірних схем значно підвищує ефективність взаємодії. Наукова новизна. Розглянуто роль кольору в дизайні менторських і освітніх платформ з урахуванням когнітивних, культурних і емоційних чинників. Визначено загальні тенденції у виборі колірних схем для платформ різних країн і розроблено рекомендації щодо їх адаптації до конкретних цілей аудиторії. Уперше систематизовано особливості застосування кольору в дизайні менторських та освітніх платформ. Запропоновано підхід до вибору колірних схем з урахуванням впливу кольору на когнітивні процеси, мотивацію та зручність навігації на web-платформах. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані розробниками менторських і освітніх платформ для створення ефективного дизайну, орієнтованого на глобальну аудиторію. Викладені рекомендації сприяють підвищенню залученості користувачів, покращенню навігації та зниженню когнітивного навантаження.

Посилання

Бойченко М. Менторство як форма підтримки обдарованих і талановитих у країнах ЄС та США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 7. С. 3–9.

Васильєв О. Актуальні стилі дизайну вебсайтів інтернет-магазинів. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2023. Вип. 59. Т. 1. C. 67–73.

Васильєва О., Слітюк О., Васильєв О. Визначення особливостей проєктування анімованої інфографіки як напряму мультимедійного дизайну. Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 68. Т. 1. С. 56–61.

Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи : монографія / Т. Васильєва та ін. ; за. ред. Т. Васильєвої, Ю. Петрушенка. Суми : Сумський державний університет, 2022. 150 с.

Гаманович П., Слітюк О., Васильєва О. Особливості використання кольору у вебдизайні. Синергія науки і бізнесу у повоєнному відновленні регіонів України : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 24–26 квітня 2024 р. м. Херсон. C. 202–204.

Етвуд Р. Життя у кольорі / пер. з англ. Ю. Максимейко. Київ : ArtHuss, 2020. 272 с.

Захарова Н. Генеза менторства як історичного явища. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. 2022. Вип. 1. С. 104–111.

Кардаш А., Слітюк О. Використання кольорів у мінімалістичному дизайні. Technologies and strategies for the implementation of scientific achievements : collection of scientific papers “SCIENTIA” with Proceedings of the IV International Scientific and Theoretical Conference, November 10, 2023. Stockholm, Kingdom of Sweden : International Center of Scientific Research. Р. 212–214.

Пальчевський С. Проблема психолого-педагогічного інструментарію формування творчої особистості. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія «Педагогіка». 2014. № 2. С. 137–141.

Панченко І., Слітюк О. Принципи вибору кольору в мобільних додатках. Advanced discoveries of modern science: experience, approaches and innovations : collection of scientific papers “SCIENTIA” with Proceedings of the VII International Scientific and Theoretical Conference, November 29, 2024. Amsterdam, The Netherlands : International Center of Scientific Research. Р. 187–190.

Пашкова Н. Використання інформаційного кольору в освітньому процесі. Вісник післядипломної освіти. 2011. Вип. 4. С. 116–122.

Салімон В. Використання кольору в наочності як виду стимуляторів навчання на уроках географії із сугестопедичною технологією. Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. 2013. Вип. 18. С. 146–149.

Слітюк О., Васильєва О., Жайворон В. Вибір колірної гами при розробці веб-сайту для мереж ресторанного бізнесу. Global science: prospects and innovations : proceedings of the 3rd International scientific and practical conference. Liverpool, United Kingdom : Cognum Publishing House, 2023. P. 598–602.

Слітюк О., Янчук В. Емоційний дизайн як основа створення вебпродуктів. Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 25 квітня 2024 р. Київ : КНУТД, 2024. Т. 2. С. 129–132.

Смольникова Г. Особливості використання кольоротерапії в роботі з дітьми дошкільного віку. Вісник психології і педагогіки. Київ : ІСПП НАПН України, 2020. Вип. 26. С. 129–133.

Шипова М., Вовк О. Психоемоційний вплив кольору. Поліграфічні, мультимедійні та web- технології : матеріали Молодіжної школи-семінару V Міжнародної науково-технічної конференції, 3 листопада 2020 р., м. Харків. 2020. Т. 2. С. 11–13.

Ющенко Н., Струмінська Т. Розробка та дослідження менторських платформ для надання консультативних послуг. Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості : збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених, м. Київ, 17 листопада 2022 р. Київ : КНУТД, 2022. С. 61–65.

Hodgson L. (n.d.). 5 things mentoring is not. Mentorloop : Blog. URL: https://mentorloop.com/what-mentoringis-not/ (дата звернення: 11.12.2024).

Kolisnyk O., Hovhannisyan S., Pasko O., Khynevych R., Slityuk O. The philosophy of modern graphic design. Synesis. 2023. № 15 (4). P. 46–65.

Riel M. Tele-mentoring over the net. URL: http://edc.techleaders.org/LNT99/notes_slides/presentations/rieltues/telement.htm. (дата звернення: 11.12.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-04

Як цитувати

Васильєва, О. С., Слітюк, О. О., Васильєв, О. С., Іванова, М. С., & Ющенко, Н. І. (2025). КОЛІР У ДИЗАЙНІ WEB-САЙТІВ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТА МЕНТОРСЬКИХ ПЛАТФОРМ. Теорія та практика дизайну, (35), 149–157. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.16

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО