ДОСЛІДЖЕННЯ СУВЕНІРНОГО ДИЗАЙНУ СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ З ТОЧКИ ЗОРУ ЕЕІ-МОДЕЛЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.34.39Ключові слова:
дизайн сувенірів, традиційні методи дизайну, дизайн мультисенсорного досвіду, цифрові медіа, дизайн сувенірів сільського туризму, об’єкт дизайну товарів або послуг, модель дизайну EEI.Анотація
Метою дослідження є вивчення дизайну сувенірів для сільського туризму з точки зору досвіду, а також дослідження зміни попиту на туристичні сувеніри. Завдання роботи – проаналізувати елементи та способи дизайну різних типів туристичних сувенірів, а також дослідити процес дизайну та розробки сувенірів для сільського туризму в умовах економіки вражень. Методологія. Проаналізовано тенденції зміни попиту на сувенірну продукцію сільського туризму, класифікацію та процес застосування дизайну за допомогою методу дослідження літератури, методу порівняльного аналізу та методу тематичних досліджень. Результати. Проаналізовано процес розвитку та зміни попиту на туристичні сувеніри та зроблено висновок, що споживачі приділяють більше уваги емоційній цінності та інтерактивному досвіду. Категоризація та аналіз туристичних сувенірів з точки зору досвіду та втручання в процес розробки сувенірів для сільського туризму на основі моделі EEI надають нові ідеї для дизайну сувенірних виробів в умовах економіки досвіду. Наукова новизна. Досліджено поєднання теорії досвіду та процесу створення туристичних сувенірів, виходячи з перспективи досвіду, на основі EEI- моделюання для розробки стратегії дизайну сувенірів сільського туризму, щоб розробити рекомендації для впровадження інновацій у практичній частині дизайну. Практична значущість. Завдяки дослідженню розвитку дизайну сувенірної продукції сільського туризму ми можемо ефективно вирішити проблеми гомогенізації, запобігти втраті культурних конотацій та браку аутентичності змісту туристичних сувенірів в умовах економіки вражень, а також підвищити емпіричну цінність сувенірної продукції сільського туризму.
Посилання
Chen G. D., Chen S. Y., Wang J., Sun S. Q., Ni Y. H. Multi-objective optimization of product form for composite imagery. Chinese Mechanical Engineering. 2015. № 20. Р. 2763–2770.
Decrop A., Masset J. This is a piece of coral received from captain Bob: meanings and function of tourist souvenirs. International Journal of Culture Tourism & Hospitality Research. 2014. № 8 (1), 22–34. https:// doi.org/10.1108/IJCTHR-08-2013-0051.
Dresler E. Tattoo as a personalized souvenir: pictorial presentation of tourism experience. Asia Pacific Journal of Tourism Research. 2021. № 26(9), Р. 1007–1023. https://doi.org/10.1080/10941665.2021 .1940226.
Hirschheim R. A. Participative systems design: user experience, evaluation and conclusions. Australian Computer Journal. 1986. № 18(4). Р. 166–173.
Jiurong N. The Design and Development of Tourist Souvenirs in Henan. Proceedings of «2010 International symposium on tourism resources and management». 2010. Р. 329–330.
Kohler T., Fueller J., Matzler K., Stieger D., Füller J. Co-creation in virtual worlds: The design of the user experience. MIS quarterly. 2011. Vol. 35 № 3. Р. 773–788. doi.org/10.2307/23042808.
Kong L.S., Song T.T. From IP to brand: full commercial development based on fan economy. Modern Communication. Journal of Communication University of China. 2017. № 12. Р. 115–119.
Liping Q., Rahman A. R. A., bin Dolah M. Sh. The Role of Souvenirs in Enhancing Local Cultural Sustainability: a Systematic Literature Review. Sustainability. 2024. № 16 (10). 3893. https:// doi.org/10.3390/su16103893 (last aceepted: 12.08.2024).
Liu Y., Chen M., Wang Q. The impact of symmetry design of intangible cultural heritage souvenir on tourists aesthetic pleasure. Frontiers in Psychology. 2022. № 13, 987716. https://doi.org/10.3389/ fpsyg.2022.987716 .
Lu Yongxiang. The value and future of design. Science and Technology Herald. 2017. № 22, Р. 13–14.
Newbery P., Farnham K. Experience Design: a Framework for Integrating Brand, Experience and Value. John Wiley & Sons. 2013. 240 р. URL: https:// books.google.com/books?hl=zh-CN&lr=&id=nYtuAAAAQ BAJ&oi=fnd&pg=PT7&dq=Patrick+Newbery&ots
Norman D. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things. NewYork: Basic books, 2007. 272 р.
Swanson K. K., Timothy D. J. Souvenirs: Icons of meaning, commercialization and commoditization. Tourism management. 2011. № 33 (3). P. 489–499. https://doi.org/10.1016/j. tourman.2011.10.007.
Xiaofeng F. Ethical Reflections on Design Intervention in Rural Construction. Decoration. 2018. №4. doi:10.16272/j.cnki.cn11-1392/j.2018.04.004.
Xin Xiangyang. From user experience to experience design. Packaging Engineering. 2019. № 08. Р. 60–67. doi:10.19554/j.cnki.1001-3563.2019.08.010.
Ober-Heilig N. Das gebaute Museumserlebnis: erlebniswirksame Architektur als strategische Schnittstelle für Museumsmarken. Springer- Gabler. 2015. 236 р.
八音盒网.大海鲸鱼八音盒 [Music Box Network. Ocean Whale Music Box]: web-site. URL: http://www. bayinh.com/1449.html (last accepted: 17.08.2024).
站酷网.拼版积木中国风十二生肖主题[Zokuu. com. Chinese-style zodiac theme of puzzle building blocks]: web-site. URL: https://www.zcool.com.cn/work/ ZMjc5NDEyNjg=.html (last accepted: 25.08.2024).
站酷网.路过APP旅游分享互动 [Zokuu.com. Travel sharing and interaction via APP]: web-site. URL: https://www.zcool.com.cn/work/ZMzM5NTIxNDQ=. html?lng=zh (last accepted: 25.08.2024).
淘宝网.三孔景区麒麟才子逢考必过[Taobao. Qilin Talents in Sankong Scenic Area Must Pass Every Exam]: web-site. URL: https://www.zhe2.com/ note/624081243328 (last accepted: 28.08.2024).