ЛАНДШАФТНИЙ ДИЗАЙН – ЕКОЛОГІЧНО- ОЗДОРОВЧИЙ КОМПОНЕНТ СУЧАСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.27.27Ключові слова:
ландшафтний дизайн, зона комфорту, озеленення, рослини, цілісність, екологічна компетентність, екологічна культура, екологічний стан, рівновага людини, соціалізаціяАнотація
Статтю присвячено дослідженню створення комфортного середовища з урахуванням індивідуальних особливостей людини й активної позиції збереження екологічного стану навколишнього середовища під час створення ландшафтного дизайну. Взаємозв’язок суспільства та природи надає трансформації екологічної свідомості та діяльності, що підвищує екологічну освіту шляхом формування культури. Екологічна освіта та культура – чинники формування та розуміння сучасних екологічних проблем, відповідального ставлення до довкілля та природи. Досліджено основні типи озеленення на покрівлях і дахах, що є вирішенням нерозривної єдності між сукупністю знань, уявлень, емоційно-почуттєвих відносин, заснованих на гармонізації системи «природа – людина». Акцентовано увагу на виборі рослин відповідно до створення архітектури та дизайну до кожного із запропонованих типів. Оцінено вплив екологічного виховання на свідомість особистості у процесі її формування, становлення світоглядного й особистісного розвитку під час творіння екологічної культури. Проаналізовано зв’язок рівноваги стану людини з екологічним вихованням і ставленням до навколишнього світу, впливу взаємодії суспільства та природи, а також наслідків утручання у природу. Досліджено особливості створення ландшафтного дизайну в густонаселених містах, що сприяє розширенню шляхів впливу людини на довкілля, формуванню екологічного мислення, світогляду й етики, переконань відповідального ставлення до природи. Актуальність статті полягає в тому, що наведенням прикладів створення ландшафтного дизайну на обмежених ділянках простору, поєднуючи зі створенням комфортного середовища, ми зможемо пояснити динаміку збереження екологічного стану навколишнього середовища. Об’єктом дослідження є зелений дизайн у густонаселених містах з урахуванням екологічно-оздоровчого компоненту. Предмет дослідження – використання рослин відповідно до створення існуючих типів озеленення.
Посилання
Hrytsyk V. (2018). Yekolohia dovkillia. Okhorona pryrody [Ecology of the environment. Nature protection]: education. manual for university students. Kyiv: Condor [in Ukranian].
Lypova L. (2012). Ekolohichna kompetentnist osobystosty v umovakh fundametalizatsii osvity [Ecological competence of the individual in conditions of fundamentalization of education], 3, 246 [in Ukrainian].
Lukyanova L.B. (2008). Ekolohichna kompetentnist maibutnikh fakhivtsiv [Environmental competence of future specialists]. Kyiv: Nizhyn [in Ukranian].
Magdalena Tomzinska (2013). Catalog of plants: trees, shrubs, perennials. Warsaw [in Polish].
Marschytska V.V. (2005). Sutnisni charakterystyky ekolohichnoi kompetentnosti uchniv pochatkovoi shkoly [Essential characteristics of the environmental competence of elementary school students]. Teoryko-metodychni problemy vykhovannia [Theoretical and methodological problems of raising children and school youth]. Kyiv [in Ukranian].
Tsyganenko A.Ya., Shcherban M.G., Zhukov V.I., Boychuk Yu.D. (2002). Metodychni problem ekolohii [Methodical problems of ecology]. Kharkiv: KhMU [in Ukranian].
Prokopenko O., & Demydova T. (2005). Ekolohichne vykhovannia v protsesi vyvchennia biolohii [Ecological education in the process of studying biology]. Ridna shkola [Native school], 3, 72–75 [in Ukranian].
Tytarenko L.M. (2007). Formuvannia ekologichnoi kompetentnosti biolohichnykh spetsialnostei universytetu [Formation of ecological competence of students of biological specialties of the university]. Kyiv [in Ukranian].
Pustovit N.A., Prutsakova O.L., Rudenko L.D., & Kolonkova O.O. (2008). Formuvannia ekologichnoi kompetentnosti shkoliariv [Formation of environmental competence of schoolchildren]: science and method. Kyiv [in Ukranian].
Castleton H.F., Stovin V., Beck S.B.M., & Davison J.B. (2010). Green roofs; building energy savings and the potential for retrofit. Energy and Buildings [in English].
Morkun V. (2017). Environmental competence of the Future Mining Engineer in the Process of the Training. The Social Sciences. 11 (12), 2034–2039 [in English].
Extensive Green Roofs with a thin growing medium. Retrieved from https://livingroofs.org/extensive-green-roofs/ [in English].
Extensive verses Intensive – Which Would You Choose? Green Roof Technology. Retrieved from https://greenrooftechnology.com/extensive-versesintensive-which-would-you-choose/ [in English].
Microsoft Word – UVMMC.CDO GreenRoof. LotCov.Memo on Green Roof Design.1.2017.docx.Retrieved from https://www.burlingtonvt.gov/sites/default/files/agendas/SupportingDocuments/UVMMC.CDO%20GreenRoof.LotCov.Memo%20on%20Green%20Roof%20Design.2.23.2017.pdf [in English].
no38_greenroofplants.pdf. Retrieved from https://www.chicagobotanic.org/downloads/planteval_notes/no38_greenroofplants.pdf [in English].
Green Roof Garden/Chicago Botanic Garden. Retrieved from https://www.chicagobotanic.org/research/building/green_roof [in English].
Chicago City Hall-Greenroofs. Retrieved from https://www.greenroofs.com/projects/chicago-city-hall/[in English].
A Garden in the Sky Chicago’s Green Rooftop Revolution. Midstory. Retrieved from https://www.midstory.org/a-garden-in-the-sky-chicagos-greenrooftop-revolution/ [in English].
Green Roof of the Vancouver Public Library. Retrieved from https://www.vpl.ca/guide/vancouver-library-square-architectural-guide/green-roof [in English].
Green roofs – more than just a trend? Retrieved from https://buildingradar.com/constructionblog/green-roofs/ [in English].