Вплив дизайну інтер’єру закладів освіти на стан здоров’я учнів
DOI:
https://doi.org/10.18372/2415-8151.20.15049Ключові слова:
Навчальний простір, Навчання, Школа, Середовище, Учні, Фізичне самопочуття, Психоемоційний стан, Робоча зона, Освітній процес, Сучасна школа, Ергономіка, Колір, РослиниАнотація
В статті розглянуто проблематику організації навчального простору в сучасних освітніх закладах. В ході проведених досліджень виявлено основні негативні особливості шкільного середовища та надано рекомендації щодо покращення його стану. Досліджено вагомість врахування впливу дизайну простору на психоемоційний стан учнів при проектуванні навчальних приміщень. Виокремлено особливості емоційно та фізично комфортного простору Надано рекомендації щодо розробки дизайну приміщень, орієнтованого на проведений аналіз вподобань і потреб учнів і викладачів. Виявлено результат негативного впливу проблемного та застарілого оздоблення навчального середовища на стан дитячого здоров’я, що псує самопочуття та унеможливлює процес навчання.
При визначенні проблем сучасного стану шкіл застосовувалась аналітична методологія, що полягає в аналізі умов навчання, різноманітності меблів і технічного обладнання в середовищі, наявності місць для усамітнення та відпочинку, впливу кольору та дизайну приміщень на дитячу психіку та фізичне здоров’я.
Наукова новизна полягає у виокремленні шляхів подолання проблем організації робочих зон з урахуванням антропометричних показників. Виявлено важливість організації конфіденційності, використання елементів живої природи та колористики, відповідної до функціонального призначення приміщень. Додатково наведено перелік рослин, що є доцільними для шкільного простору та визначено безпечні місця їх розташування. Виділено необхідні прийоми організації простору для сучасних шкіл, що турбуються про здоров’я та емоційний стан вихованців і працівників закладу. Оцінено рівень впливу інтер’єру на успішність, позитивний настрій, зосередженість, вмотивованість та залучення учнів до продуктивного навчання та невимушеного поглинання знань. Наведено рекомендації щодо вибору меблів для робочих зон, організування додаткових приміщень для активної діяльності, проаналізовано важливість їх наявності та влив на подальший розвиток дітей. Викладено основні аспекти проектування сучасного та інноваційного простору шкіл










