Колір у дизайні інтер’єру початкових класів

Автор(и)

  • Ольга Василівна Романюк Луцький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.17.14350

Ключові слова:

Початкові класи, Кольорова гама, Шкільне середовище, Дизайн класного інтер’єру, Кольорові уподобання школярів, Вплив кольору на дитину, Емоційне забарвлення простору, Кольоровий дизайн, Осередки використання кольору в класі, Приклади кольорової палітри,

Анотація

Стаття присвячена проблемі кольорового оформлення шкільних інтер’єрів для початкових класів. У статті виявлено і розкрито колірні уподобання дітей віком від 6 до 10 років (школярі початкових класів). Викладено характерні ознаки фізіологічного, оптичного і психологічного впливу визначених кольорів на школярів, а зокрема, на вікову категорію дітей початкових класів. У ході аналізу даних ознак встановлено, що кольори обрані дітьми (червоний, пурпурний, рожевий – помаранчевий, жовтий – жовто-зелений, зелений) є яскравими, теплими та активними, позитивно впливають як на емоції, так і на фізичний стан дітей. Окреслено основні осередки використання кольору в дизайні інтер’єру початкових класів. До них належать: конструктивні елементи середовища – стіни, підлога, стеля віконні отвори; та меблі, обладнання, дошка, стенди. Проаналізовано рекомендації щодо використання кольору в інтер’єрі класних приміщень. Запропоновано найбільш придатну кольорову гаму та наведено приклади де найкраще її застосувати у дизайні інтер’єру початкових класів.

Біографія автора

Ольга Василівна Романюк, Луцький національний технічний університет

асистент кафедри дизайну та архітектури

Посилання

Дядюн Т.В. «Эмоциональные сферы» [Текст] / Т.В. Дядюн // Школьный психолог, 2004, №24, с.9.

Глеклер М. Воспитание и здоровье – задача для педагогов, медиков и родителей [Текст] / М.Глеклер, С. Лангхаммер, К. Вихерт. – Дорнах Швейцария, 2006, - 343 с.

Карапузова Н. Д. Основи педагогічної ергономіки [Текст] / Н.Д. Карапузова, Є.А. Зімниця, В.М. Помагайбо – К.: «Академвидав», 2012, – 192 с.

Пашкова Н.В. Використання інформаційного кольору в освітньому процесі [Текст] / Н.В. Пашкова // Вісник післядипломної освіти. – 2011. – Вип. 4. – С. 116-122.

Косенко Д. Як створити шкільний простір, що мотивуватиме учнів навчатися [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://nus.org.ua/articles/yak-stvoryty-shkilnyj-prostir-shho-motyvuvatyme-uchniv-navchatysya/

Гнатюк Л.Р., Кучеренко Ю.Е. Особливості кольорового вирішення інтер’єрів загальноосвітніх шкіл [Текст] / Л.Р. Гнатюк, Ю. Е. Кучеренко //Теорія і практика дизайну. – 2014. – Вип. 6. – С. 52-57.

Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01 [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0063588-01

Дизайн школьного класса: красиво, дешево, разумно [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://veselajashkola.ru/shkola/dizajn-shkolnogo-klassa-krasivo-deshevo-razumno/

Цвети и цвет в школьном классе [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://www.klass39.ru/cvety-i-cvet-v-shkolnom-klasse/

Оформлення школи – внутрішній дизайн [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://webart-seo.com/noviy-osvitniy-prostir/

Методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 №283. [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://imzo.gov.ua/2018/03/25/nakaz-mon-vid-23-03-2018-283-pro-zatverdzhennya-metodychnyh-rekomendatsij-schodo-orhanizatsiji-osvitnoho-prostoru-novoji-ukrajinskoji-shkoly/

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Номер

Розділ

Статті