Особливості формування комфортного навчального простору для людей з аутизмом (на основі досліджень Магди Мостафи «Іndex of autism aspectss»)

Автор(и)

  • Світлана Олексіівна Привольнева Національний авіаційний університет
  • Ганна Олександрівна Пишна Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.16.14334

Ключові слова:

Аутизм, Комфорт, Освітні заклади, Дизайн навчального простору, Безпека, Акустика, Перехідні зони, Сенсорне зонування, Просторові послідовності, Простір для усамітнення, Розподіл простору

Анотація

Аутизм — це розлад розвитку нервової системи, що характеризується порушенням соціальної взаємодії, вербальної та невербальної комунікації, повторюваною поведінкою. У аутистів існують складнощі у взаємодії із зовнішнім світом, прагнення до постійності та самотності, чудова механічна пам'ять, гіперчутливість до сенсорних впливів.

Незважаючи на гостру потребу в організації комфортного навчального простору для людей з аутичним синдромом, методика організації такого простору ще недостатньо розроблена в інших країнах, а в Україні взагалі відсутня.

Робота присвячена аналізу результатів попередніх досліджень та розгляду проблем, які полягають в особливостях поведінки аутистів та відсутність будь-яких умов для їх розвитку. Сьогодні цим розладом страждає кожен сотий житель планети, проте досі для них відсутні комфортні навчальні заклади, доступні умови та можливості реалізації себе у суспільстві. Перебуваючи в приміщенні, вони повинні відчувати себе комфортно та безпечно.

У аутистів виникають проблеми з орієнтацією в просторі, координацією рухів, вони чутливі до звуків, запахів, кольору, тактильного контакту. Змінивши сенсорне середовище на більш сприятливе, самопочуття може бути покращене, що пришвидшить ефективність та якість навчання, комунікацію та сприйняття оточення. Ефективний дизайн класу для учнів з аутизмом включає: структуру, передбачуваність і сталість.

За основу проектування навчального середовища взята методика організації простору для аутистів "Index of Autism ASPECTSS". Для розробки дизайну навчального середовища необхідно сформувати почуття захищеності, акустичний контроль, перехідні зони та сенсорне зонування, організувати простір для усамітнення.

Біографія автора

Світлана Олексіівна Привольнева, Національний авіаційний університет

Старший викладач кафедри дизайну інтер'єру ФАБД

Посилання

Островська К.О. Соціальна адаптація дорослих осіб з порушеннями розвитку. – Львів : «Тріада плюс», 2012. – 580 с.

М. Mostafa. Architecture for autism: Autism ASPECTSS™ in School Design”, Archnet-IJAR, Volume 8 - Issue 1 - March 2014 - (143-158) – Section: Original Research Articles , Copyright © 2014 Archnet-IJAR, International Journal of Architectural Research

Margaret Oliver, Elizaveta Morozova. Autism Asperger’s Digest | July/August 2012

Школи для «інших дітей», 06 травня 2016. Офіційний сайт журналу SPEECH. Енциклопедія архітектури. Новини зарубіжної та російської архітектури, містобудівництва та дизайну. Об'єкти, архітектори, проекти, огляди, технології та інновації в архітектурі, мітобудівництві та дизайні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-18

Як цитувати

Привольнева, С. О., & Пишна, Г. О. (2019). Особливості формування комфортного навчального простору для людей з аутизмом (на основі досліджень Магди Мостафи «Іndex of autism aspectss»). Теорія та практика дизайну, 1(16), 114–121. https://doi.org/10.18372/2415-8151.16.14334

Номер

Розділ

Статті