Особливості використання монохрома в дизайні інтер’єру

Автор(и)

  • I. Kuznetsova НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського»
  • A. Geger Київський національний університет будівництва і архітектури
  • O. Lilchicky Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури
  • I. Gumenyuk Національний авіаційний університет, м. Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.15.13471

Ключові слова:

Монохром, дизайн, інтер’єр, простір, елементи композиції, колір, тон, відтінок, однотонність, оформлення, контраст.

Анотація

У статті було досліджено особливості використання монохрома в дизайні інтер’єру. Було з'ясовано різні деталі, які потрібно знати при проектуванні однотонного інтер'єру, а саме використання різноманітних поверхонь та контрастних акцентів (у вигляді елементів або окремих об'єктів), комбінування відтінків одного кольорового тону, розподіл простору на зони (через відтінки), вибір вдалого освітлення. Визначено, що в залежності від базавого кольорового тону (світлого чи темного) інтер'єр з використанням монохрома може по-різному впливати на людину. На основі аналізу двохсот проектів визначено, які елементи композиції найчастіше прослідковуються в монохромних інтер’єрах. Ними являються: пряма лінія (68 %), текстура (57%) та фактура (43%). В поєднанні цих трьох композиційних елементів монохромний інтер’єр набуває рис привабливості, доцільності та виглядає стилістично довершеним в сучасному дизайні.

Посилання

Коваль Л. М. Психофізіологічний вплив світло-кольорового середовища інтер’єру на життєдіяльність людини//Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв: зб. наук. пр. Харків: ХДАДМ, 2012. № 1. С. 35-38.

Костюк О. О. Особливості формування кольорових тенденцій в дизайні. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті: зб. статей. Харків: ХДАДМ, 2017. №1 . С. 65.

Кравец В.И., Горбатенко Л.П. Гармонические принципы формирования светотональной палитры в станковой живописи. Традиції та новації у вищій архітектурно – художній освіті: зб. статей. Харків: ХДАДМ, 2009. №6. С.16-21.

Кравченко И. А. Язык цвета в пространстве. Вестник Оренбургского государственного университета. Оренбург: ОГУ, 2001. №1. С. 115-116.

Лопухова С. О. Колір і художньо-естетичний образ в дизайні. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв: зб. наук. пр. Харків: ХДАДМ, 2012. №3. С. 8.

Уилан Б. Гармония цвета: Новое руководство по созданию цветовых комбинаций. Пер. с англ. Г. Щелоковой. М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2005. 160 с.

Шувалова А. С. Теоретические границы цвета в выставочном проекте Ива Кляйна. АРТИКУЛЬТ - 16. (4 – 2014). URL: http://articult.rsuh.ru/articult-16-4-2014/a-s-shuvalova-theoretical-limit-of-color-in-the-exhibition-yves-klein.php (дата звернення 15.01.2018).

Kuznetsova I.O. Use of geometry at creation or the analysis of design and art objects. 16th International conference on geometry and graphics. 4-8 august, 2014, Innsbruck, Austria. p.1295-1297.

Опубліковано

2018-11-28

Номер

Розділ

Статті