Концептуальна модель рівнів гармонійного формоутворення інтер'єрів, які виконані у історичних стилях
DOI:
https://doi.org/10.18372/2415-8151.15.13470Ключові слова:
Формоутворення, історичний стиль, інтер'єр, елементи композиції, правила композиції, гармонія, художній образ, параметричний.Анотація
Проаналізовано рівні гармонійного формоутворення інтер’єрів, які виконані у історичних стилях. Запропоновано концептуальну модель, перший рівень якої передбачає створення художнього образу. Далі відбувається проектування на відповідних наступних рівнях: другому - елементному (визначається елементами композиції в інтер'єрі), третьому - параметричному (описує становище предметів інтер'єру в просторі), четвертому - засадному (задає правила створення композиційного насичення інтер'єру), п’ятому - зв'язному (зв'язує другий і четвертий рівень), шостому -виразному узагальнюючому.Рівні гармонійного формоутворення інтер’єрів, які виконані у історичних стилях, конспективно розглянуто на прикладі інтер’єрів Королівського павільйону у Брайтоні, створеного за проектом Джона Неша.
Посилання
Аркин Д. Е. Образы архитектуры и образы скульптуры. -М.: Искусство, 1990. -399 с.
Голубева О. Л. К вопросу о закономерностях гармонии художественной формы в пластическом искусстве. Дис. канд. иск. 17.00.04. - М.: 2000. -121 с.
Кузнецова І. О., Красовська О. М. Естетичні ідеали сучасності як віддзеркалення нових комп’ютерних методів. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв: зб. наук. пр. Харьків: ХДАДМ, 2012. -№12. -С.13-16.
Нестеренко А. А. Особенности построения и гармонизации объемной композиции в архитектуре. Дис. канд. арх. Теор. и ист. арх. 18.00.01. - М.: 1985. -223 с.
Соломенко А. Г. Категорії технічної естетики у використанні елементів історичних стилів в інтер’єрі. Теорія та практика дизайну: зб. наук. пр. Мистецтвознавство. -К.: «Компринт», 2017. Вип.12. -С. 205-215.
Pipes A. Foundations of art and design. London: Laurence King Publishing, 2008. -272 p.