Особливості професійної підготовки дизайнерів одягу в українських та европейських вищих навчальних закладах

Автор(и)

  • K. Kyselova

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.9.10519

Ключові слова:

Дизайн одягу, дизайн-освіта, підготовка дизайнерів одягу, дизайн-процес, формотворчість.

Анотація

У статті розглянуто різні підходи до навчання формотворчості та оволодіння тонкощами проектної діяльності в українських та європейських вищих навчальних закладах, що готують спеціалістів з дизайну одягу. Продемонстровані відмінності в вимогах до майбутніх студентів, підходах до спеціалізації, складу дисциплін, що викладаються, організації навчального процесу, творчих завданнях на всіх етапах підготовки, від підготовчих курсів до здобуття кваліфікації магістра. Розкрито стратегічні переваги формування у студентів цілісного відношення до проектної діяльності через поступове ускладнення завдань з обов’язковим виходом на готові проекти на всіх етапах навчання. Охарактеризовані напрямки удосконалення освітнього процесу в дизайні одягу за рахунок подрібнення та звуження спеціалізацій та більшої індивідуалізації творчих завдань, їх адаптації до реальних потреб сучасного суспільства.

Посилання

Bojchuk A.V. Osobennosti koncepcij formoobrazovanija v dizajners'kih shkolah Germanskoj demokraticheskoj respubliki: avtoref. dis. na soiskanie nauchnoj stepeni kand. iskusstvovedenija: 17.00.06 «Tehnicheskaja estetika» / A.V. Bojchuk - Moskva, 1987. -18 s.

Mel'nik O.L. Іntegracіjnі procesi v osvіtі (socіal'no-fіlosofs'kij aspekt): avtoref. dis. na zdob. nauk. stup. kand. fіlosof. nauk: 09.00.10 – fіlosofіja osvіti / O.L. Mel'nik; Nac. tehn. un-t Ukraїni «Kiїvs'kij polіteh. іn-t». – Kiїv, 2013. – 15s.

Kzіl' M.V. Dizajn-osvіta v unіversitetі mistectv і dizajnu Burg Giebichenstein (m. Hallє, Nіmechchina) na prikladі dizajnu odjagu / M.V. Kіsіl' // Teorіja ta praktika dizajnu. Zbіrnik nauk. prac' / Tehnіchna estetika – Kiїv.: «Dіja», 2015. – Vip. 7. – S.77-82.

Fursa O. Rozvitok dizajn-osvіti v Ukraїnі і zarubіzhzhі: іstorіjko-porіvnjal'nij aspekt / O. Fursa // Porіvnjal'na profesіjna pedagogіka - 2011. - №2. - S 112.-124.

Fursa O. Osnovnі naprjamki і chinniki stanovlennja dizajn-osvіti / O. Fursa // Naukovij vіsnik NLTU Ukraїni. – 2013. – Vip. 23.18. – S. 392-398.

Cabrera Alfredo. 101 Things I Learned in Fashion School /Cabrera Alfredo and Matthaw Frederick. – New York: Grand Sentral Publishing, Hachette Book Group, 2010. – 207r.

Ofіcіjnij sajt Іnstitutu Marangonі [Elektronnij resurs] – Rezhim dostupu: http://www.istitutomarangoni.com/. – data dostupa 20.12.2016. – nazva z ekranu

Ofіcіjnij sajt Londonskogo unіversitetu mistectv іm. Svjatogo Martіna [Elektronnij resurs] – Rezhim dostupu: http://www.arts.ac.uk/. – data dostupa 20.12.2016. – nazva z ekranu

Опубліковано

2016-07-07

Номер

Розділ

Статті