The value of real estate design

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.23.16272

Keywords:

design, real estate, the relationship between design and the real estate market, psychological impact, insightful influence, space, environment, buildings, places of common use, construction, real estate market, city

Abstract

The article considers the role of design in creating a high-quality environment, which, in turn, improves the quality of life in cities.
Goal. Determine the value of design in real estate. Investigate the integration of design into real estate development, the psychological and insightful impact of real estate on users and the overall contextual space in which it exists.
Methodology. Using the methods of comparative analysis of world practice, we will explore the qualitative aspects of design that are included in the real estate market.
Results. We live in a world that is a mixture of real and virtual space. We have a wide choice when we decide how to use our time, how to communicate and where to buy what we want and what we need. There is fierce competition for our attention and money. If you do not develop a composition, one appeal to rational, logical and functional needs is not enough. When the places we create are disliked or unattractive, they will attract fewer people.
Scientific novelty. How do builders differ from each other, creating enough attractiveness for buyers? The post-recession industry has not yet realized this. Part of the reason is that in the past, good design of both buildings and places was not a necessity for success. Contextual planning and design were not the norm. In the new market, we need to create places that distract us, where we thrive.
Practical significance. The real estate market is constantly fluctuating and changing. Thus, property owners seek a high return on their investment. They use value-based pricing. Sellers adjust their assets so that they can set a higher price. They are constantly improving the appearance, functionality and durability of their assets, so they will be valued later.
Keywords: design; real estate; the relationship between design and the real estate market; psychological impact; insightful influence; space; environment; buildings; places of common use; construction; real estate market; city.

References

Барановский Г.В. Архитектурная энциклопедия второй половины XIX века. Выпуск 1: Виллы, дачи, загородные дома. – 2001. —3 с.

Буймистру Т. Колористика. Цвет-ключ к красоте и гармонии. – 2008. — 15 с.

Гейдж Дж. Инвестиционная стоимость в сравнении с рыночной // Commercial Real Estate, 2008. — 10 с.

Горемыкин В.А. Экономика недвижимости. Учебник. – 2004. — 203 с.

Додсворт С. Фундаментальные основы дизайна интерьеров: учебное пособие //Пер. с англ. Мазурова, ДД Шевченко, К. Макарова. М.: Тридэ Кукинг. – 2011. — 184 с.

Ивашкина И.В., Кочуров Б.И. «Зеленые» и «умные» города: безопасность, сбалансированность и гармоничность //Природные опасности: связь науки и практики. – 2015. — 150-155 с.

Нестеренко О.И. Краткая энциклопедия дизайна //М.: Молодая гвардия. – 1994. — 134 с.

Катаева Ю.В. Факторы развития регионального рынка жилищного строительства: иерархический подход // Актуальные вопросы современной науки : сб. науч. тр. / под общ. ред. С. С. Чернова. Новосибирск: СИБПРИНТ, 2016. — 150 с.

Нойферт Э. Строительное проектирование //М.: Стройиздат. – 1991. — 131 с.

Панкратова А.В. Дизайн интерьера как семиотическая структура : диссертация кандидата философских наук : 24.00.01. — Смоленск: Нижегор. гос. архитектур.-строит. ун-т, 2007. — 178 с.

Папанек В. Дизайн для реального мира // Пер. с английского. – М.: Издательство Аронов Д., – 2018. — 20 с.

Раевой Е.С. – М: Издательство Стройиздат, – 1991. – 2-е изд. — 18 с.

Степанов А., Иванова Г., Нечаев Н. Архитектура и психология 2-е изд. Учебное пособие для академического бакалавриата. – Litres, 2021. — 73 с.

Сомов Г.Ю. Эмоциональное воздействие архитектурной среды и ее организация. – 1985. — 17 с.

Хан-Магомедов С.О., Мельников К.Ю. // Серия «Мастера архитектуры». – М.: Издательство Архитектура-С, – 2007. — 14 с.

Чин Ф.Д.К., Бинжелли К. Дизайн интерьера. Иллюстрированный справочник. – 2008. — 20 с.

Шилин В.В. Архитектура и психология. Краткий конспект лекций //Н. Новгород: НГАСУ. – 2011. — 28 с.

Эллард К. Среда обитания: Как архитектура влияет на наше поведение и самочувствие. – Альпина Паблишер, 2016. — 18 с.

Walter A. Designing for emotion. – New York: A book apart, 2011. — 21-29 с.

Chegut, A.M.; Eichholtz, P.; Rodrigues, P.J.M. The London Commercial Property Price Index. J. Real Estate Financ. Econ. 2013. — 47, 590 с.

Published

2021-12-22

Issue

Section

02 Culture and art