Priority Directions of development of design of clothing and them practical application in the conditions of present time

Authors

  • A. Diachenko

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.13.12684

Keywords:

Casual, ethnic, designer and business clothing, individual necessities of personality.

Abstract

The article examines the priority areas of fashion design at the Ukrainian fashion market. It was determined that Ukrainian fashion industry priorities of fashion design is kezhual, ethnic, design and business clothes. It was found that the development of fashion design is possible if the quality of the prymirok, presentations, fashion collections, cooperation with the media, communication designer duties artist and designer fashion. Showing practical application areas of fashion design in today's conditions. We study the priority directions of design activity in Ukraine in terms of post-industrial society and governmental factors that may affect the future direction of design activity; addresses a number of significant obstacles to the development of design in Ukraine.

References

Гардабхадзе І. А., Кротова Т. Ф. Сучасні тенденції у дизайні одягу та їх відображення в освітньому процесі // Вісник КНУКіМ, 2010. С. 39−46. Серія «Мистецтвознавство».

Зроблено в Україні: каталог українських виробників «Всі свої». [Електронний ресурс]. URL: https://madeinua.org/catalog/ (Дата звернення: 19.03.2017).

Чупріна Н. В. Сегментація ліній модного одягу в структурі індустрії моди // ВІСНИК ХДАДМ, 2014. № 1. С.33−37.

Чупріна Н. В. Аналіз модних продуктів як об’єктів індустрії моди. [Електронний ресурс]. URL:knutd.com.ua/publications/ (Дата звернення: 19.03.2017).

Яковенко М. Л. Дизайн як сучасна форма вираження естетичного початку в культурі // Філософія науки: традиції та інновації, 2009. № 1. С. 198−205.

Published

2017-05-25

Issue

Section

Статті