Mathematical model of acceleration of three-shaft turbofan engines with coaxial propellers

Authors

  • В. В. Панін Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.10854

Abstract

Given is mathematical model of turbo propeller fan engine which takes into account the influence of gasdynamic unsteadies intended for diagnosing air engines on transitive modes

References

Добрянський Г.В., Мартьянова Т. С. Динамика авиационных ГТД.-М.: Машиностроение, 1989.-240 с.

Сосунов В.А., Литвинов Ю.А. Неустановившиеся режимы работы авиационных газотурбинных двигателей.-М.: Машиностроение, 1975.-216 с.

Панин В.В. Метод оценки запасов устойчивости компрессоров ГТД на переходных режимах.-В кн.: Прогресс-технология-качество: Труды Второго конгресса двигателестроителей Украины с иностранным участием, Киев-Харьков-Рыбачье, 22 - 25 сентября 1997. - С. 177-181.

Боднер В.А., Рязанов Ю.А., Шаймарданов Ф.А. Системы автоматического управления двигателями летательных аппаратов. - М.: Машиностроение, 1973.-248 с

How to Cite

Панін, В. В. (1998). Mathematical model of acceleration of three-shaft turbofan engines with coaxial propellers. Proceedings of National Aviation University, 1(1), 39–42. https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.10854

Issue

Section

AEROSPACE SYSTEMS FOR MONITORING AND CONTROL

Most read articles by the same author(s)