USEFUL ENGLISH LANGUAGE TEST IN AVIATION
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.31Abstract
Розглянуто проблему придатності лінгво-дидактичного тесту загального володіннямовою (Proficiency Test) як інструменту для оцінювання рівня сформованості англомовноїскладової професійної компетентності фахівця авіаційної галузі. Описано якісніхарактеристики та специфікації цього тесту. Запропоновано шляхи визначення ступеняпридатності тесту з англійської мови для його застосування в авіації.The article deals with the issue of test usefulness, namely usefulness of a proficiency languagetest as a tool to assess English language component of a professional competency required foraviation personnel. The test quality characteristics and specifications are described. The ways toevaluate the test usefulness with the purpose to further use in aviation are presented.Рассмотрена проблема приемлемости лингво-дидактического теста общего владенияязыком (Proficiency Test) как инструмента для оценки уровня сформированностианглоязычной составной профессиональной компетентности специалиста авиационнойотрасли. Описаны качественные характеристики и спецификации такого теста.Предложены пути определения степени приемлемости теста по английскому языку для егоприменения в авиации.References
Convention on International Civil Aviation
(Doc 7300/9). – Annex 1. – ICAO, 2006.
Mell J. Standards for selection and
development of language tests / J. Mell //
ICAO-Special Workshop on Language
Proficiency, Baku, Azerbaijan, 7th-9th
December 2005.
Bachman L.F. Language Testing in
Practice / L.F. Bachman, A.S. Palmer. – Oxford
University Press, 1996. – 377 p.
Manual on the Implementation of ICAO
Language Proficiency Requirements / ICAO
Doc 9835 AN/453: ICAO Second Edition,
– 186 p.
Language Testing Criteria for Global
Harmonization / ICAO Cir 318 AN/180. –
ICAO, 2009. – 38 p.
Downloads
Published
19-03-2012
How to Cite
Petrashchuk, O. (2012). USEFUL ENGLISH LANGUAGE TEST IN AVIATION. Proceedings of National Aviation University, 47(2), 166–169. https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.31
Issue
Section
PROFESSIONAL EDUCATION