АНГЛОМОВНИЙ ІНСТИТУЦІЙНИЙ ДИСКУРС СКАРГИ В ТЕРМІНАХ ТЕОРІЇ МОВЛЕННЄВИХ АКТІВ

Автор(и)

  • Світлана РОМАНЧУК

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.28.8061

Ключові слова:

інституційний дискурс, принцип класифікації, пряма, непряма скарга

Анотація

У статті йдеться про жанрову специфіку та структурно-композиційні характеристики різних інституційних дискурсивних типів скарг в сучасній англомовній комунікації в  термінах теорії мовленнєвих актів, оскільки  у діловій  комунікації  розуміння  певного  типу  та  жанру  дискурсу  відіграє важливу  роль  для  встановлення  контактів  і  вирішення  багатьох  спірних питань  в  цілому.  Наш  інтерес  до  дослідження  скарги   як  досить своєрідного  мовленнєвого  жанру  викликаний  тим,  що  скарга  поєднує  в собі  ознаки  не  тільки  мовленнєвого  акту  «скарження»,  а  й  інших суміжних  мовленнєвих  актів,  зокрема:  повідомлення,  прохання,  вимоги, обвинувачення  тощо,  в  залежності  від  того  яку  прагматичну  мету  вона має.

Посилання

Остин 1986: Остин Дж. Л. Слово как действие: Пер. с англ.

// Новое в зарубежной лингвистике. — С. 56, 90.

Серль Дж. Р. Что такое речевой акт?; Косвенные речевые

акты; Классификация речевых актов // Новое в зарубежной

лингвистике. Вып. XVII. М., 1986.

Сыщиков О.С. Имплицитность в деловом дискурсе:

автореф. канд. филол. наук / О.С. Сыщиков. — Волгоград:

Волгоградский гос. пед. ун-т, 2000. — 23 с.

Boxer, D. Complaints as positive strategies: what the learner

needs to know [Text] / D. Boxer // TESOL Quarterly. – 1993. No. 27

(2). – P. 277 – 299.

Murphy, B. &. Neu, J. (1996). My grade's too low: The speech

act set of complaining. In S. M. Gass & J. Neu (Eds.), Speech acts

across cultures: Challenges to communication in second language (pp. 191-216). Berlin: Mouton de Gruyer.

Michaud, S. L. & Warner, R. M. (1997). Gender differences in

self-reported response to troubles talk. Sex Roles, 37, 527-540.

Tannen D. You Just Don't Understand: Women and Men in

Conversation. NY: Ballantine Books, 1990. — 330 p.

Номер

Розділ

Мовознавство. Перекладознавство