ЦИФРОВА КОНЦЕПТУАЛЬНІСТЬ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Валентина Харламенко
  • Ярослав Дімнич

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.24.19204

Ключові слова:

Ключові слова: концептуальність, профільна школа, профільне навчання, проєктно-технологічна діяльність, цифрові технології, цифровізація уроків технологій

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням цифровізації уроків технологій у профільній школі

Метою статті є здійснення аналізу можливостей упровадження цифрових технологій на уроках технологій у профільній школі.

У ході дослідження нами було з’ясовано, що здобачі/здобувачки освіти профільної школи зацікавлені у проведенні уроків технологій засобами цифровізації, про що говорить наступна презентація відповідей: подобаються учням/ученицям уроки технологій із застосуванням цифрових технологій: дуже подобається - 71,3%, подобається -25,4%, не дуже подобається - 3,3%, не подобається - 0%; цікаві уроки технологій із використанням цифрового обладнання для: 54,7% - дуже цікаві, у цілому цікаво - 40% , не дуже цікаві - 5.3%, не подобаються - 0%); на скільки доступний виклад навчального матеріалу та ходу виконання практичних робіт із застосуванням цифрових технологій: зрозуміло - 68,7%, досить зрозуміло - 28,9%, не зовсім зрозуміло - 2,4%; наскільки набуті навички та знання отримані на уроках технологій із цифровим концептом є корисними для подальшого навчання: так - 52,6%, переважно, але не всі - 47,4% (32 респондентів), не впевнений/а - 0%.

Установлено, що завдячуючи можливості впровадження в освітній процес цифрових технологій на уроках технологій у профільній школі учні/учениці генерують власні ідеї, матеріалізують їх та здобувають випереджальні навички необхідні для життя в цифровому суспільстві. Уроки технологій, організовані з використанням цього підходу, дають можливість учителеві адаптувати свої методики до конкретних потреб і викликів сьогодення та інтересів здобувачів/здобувачок освіти. 

   

Посилання

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

Державний стандарт базової середньої освіти. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/novaukrayinskashkolderzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti

Ключові компетентності для навчання протягом життя (Рамкова програма

оновлених ключових компетентностей для навчання протягом життя). URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/14627/3/Modernization%20of%20the%20educational%20process%20in%20modern%20institutions%202022.pdf

Кремень, В., Топузов, О., Ляшенко, О., Мальований, Ю., & Засєкіна, Т. (2023). Профільна середня освіта; концептуальні засади для Нової української школи. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 5(2), 1-8. https://doi.org/10.37472/v.naes.2023.5201

Міністерство освіти і науки України. Концепція Нової української школи. (2016). URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola

Міністерство освіти і науки України. (2013). Про затвердження Концепції профільного навчання у старшій школі (1456). https://mon.gov.ua/storage/app/media/npa/5a1fe82a9c95d.pdf

Стратегічний план діяльності МОН до 2027 року. URL: https://mon.gov.ua/ua/strategichnij-plan-diyalnosti-mon-do-2027-roku

Харламенко, В., & Шатова, О. (2024). Цифровізація технологічної освіти: виклики та можливості. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломжа, 46-50 URL:https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45091

Харламенко, В., & Дімнич, Я. (2024) Орієнтири технологічної освіти в умовах профільності школи. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/44770/Dimnych-83-87.pdf?sequence=1

Харламенко, В., & Шатова, О. (2024). Сучасний стан та пріоритети модернізації науки, освіти та технологій: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Біла Церква, 10 січня 2024 р.) Біла Церква: ЦФЕНД. Ч.1.,71 URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/43956/Kharlamenko_Shatova.pdf?sequence=1

REFERENCES

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/novaukrayinskashkolderzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti

Kliuchovi kompetentnosti dlia navchannia protiahom zhyttia (Ramkova prohrama onovlenykh kliuchovykh kompetentnostei dlia navchannia protiahom zhyttia) [State standard of basic secondary education Key competences for lifelong learning (Framework program updated key competencies for lifelong learning).]. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/14627/3/Modernization%20of%20the%20educational%20process%20in%20modern%20institutions%202022.pdf

Kremen, V., Topuzov, O., Liashenko, O., Malovanyi, Yu., & Zasiekina, T. (2023). Profilna serednia osvita; kontseptualni zasady dlia Novoi ukrainskoi shkoly [Professional secondary education; conceptual foundations for the New Ukrainian School]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 5(2), 1-8. https://doi.org/10.37472/v.naes.2023.5201

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [The concept of the New Ukrainian School]. (2016). URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (2013). Pro zatverdzhennia Kontseptsii profilnoho navchannia u starshii shkoli (1456) [On the approval of the Concept of specialized training in high school (1456).]. https://mon.gov.ua/storage/app/media/npa/5a1fe82a9c95d.pdf

Stratehichnyi plan diialnosti MON do 2027 roku [Strategic plan of activities of the Ministry of Education and Culture until 2027]. URL: https://mon.gov.ua/ua/strategichnij-plan-diyalnosti-mon-do-2027-roku

Kharlamenko, V., & Shatova, O. (2024). Tsyfrovizatsiia tekhnolohichnoi osvity: vyklyky ta mozhlyvosti [Digitization of technological education: challenges and opportunities]. Suchasni tendentsii rozvytku osvity y nauky : problemy ta perspektyvy: zb. nauk. prats / [hol.red. Yu.I. Kolisnyk-Humeniuk]. Kyiv – Lviv – Berezhany – Lomzha, 46-50 URL:https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45091

Kharlamenko, V., & Dimnych, Ya. (2024) Oriientyry tekhnolohichnoi osvity v umovakh profilnosti shkoly [Landmarks of technological education in the conditions of specialization of the school]. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/44770/Dimnych-83-87.pdf?sequence=1

Kharlamenko, V., & Shatova, O. (2024). Suchasnyi stan ta priorytety modernizatsii nauky, osvity ta tekhnolohii [Current state and priorities of modernization of science, education and technologies]: zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (Bila Tserkva, 10 sichnia 2024 r.) Bila Tserkva: TsFEND. Ch.1.,71 URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/43956/Kharlamenko_Shatova.pdf?sequence=1

Downloads

Опубліковано

2024-12-04