РОЛЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В ОСВІТНІЙ РЕФОРМІ ВИЩОЇ ШКОЛИ ЕПОХИ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.13.8382Анотація
У статті розглянуті особливості впливу інформаційного суспільства на освітню парадигму вищих навчальних закладів, проаналізовані перспективи використання критичного мислення у навчально-виховному процесі.Посилання
Бєлкіна-Ковальчук О.В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2006. – 21 с.
Бодров В. А. Информационный стресс: Учебное пособие для вузов. – М.: ПЕР СЭ, 2000. – 352 с.
Гриценко С. В. Информационная культура личности в постиндустриальном обществе: Автореф. дис. … канд. филос. наук: / Пермский гос. ун-т. – Пермь, 2005 – 21 c.
Дротянко Л.Г. Масова культура в інформаційному суспільстві // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія: Зб. Наук. Праць. – 2009. – №1(19). – С. 141-144.
Закон України про захист персональних даних від 1 червня 2010 року № 2297-VI,м. Київ http://zakon1.rada.gov.ua;
Іванова О.М. Навчаємо критично мислити // Відкритий урок: Розробки, технології, досвід. Науково-методичний журнал. – 2007. – №2. – С. 8-16.
Києнко-Романюк Л. А. Розвиток критичного мислення студентської молоді як загальнопедагогічна проблема: Автореф. дис. ... канд. пед. наук / Інститут вищої освіти АПН України. – К., 2007 – 26с.
Києнко-Романюк Л.А. Учителю про розвиток критичного мислення в учнів і студентів: теорія і практика // Рідна школа. – 2006. – № 7. – С. 68-70.
Кірпота Н. Емпіричні й теоретичні методи навчання як засіб розвитку критичного мислення // Рідна школа. – 2001. – № 4. – C. 71-72.
Клустер Д. Что такое критическое мышление? // Русский язык. – 2002. – № 29. http://rus.1september.ru/articlef.php?ID=200202902
Концепція громадянської освіти та виховання в Україні: Проект // Освіта України. – 2000. – № 46. http://www.edu-democracy.org.ua/newsletter/vol2/formy.html.
Кушнір В. А. Особливості критичного мислення педагога // Рідна школа. – 2001, № 4. – С. 58-60.
Лабенко О. Розвиток критичного мислення в середніх загальноосвітніх закладах // Рідна школа. – 2001. – №4 – С. 68-70.
Ліпман М. Критичне мислення: чим воно може бути?// Постметодика. – 2005. – № 2(60). – С. 33–41.
Лютий Т.В. Становлення нігілізму в культурно-антропологічному контексті: Автореф. дис. ... канд. філос. наук: / Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. – К., 2001. – 20 с.
Марченко О. Г. Педагогічні умови формування критичного мислення курсантів у процесі навчання у вищих військових навчальних закладах: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: / Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. – Х., 2005. – 27с.
Михайлова Е.С. Тест Дж. Гілфорда та М. Саллівена: діагностика соціального інтелекту. Методичний посібник. –
СПб.: Иматон, 2002. – 56с.
Момджян К.Х. Введение в социальную философию. Учебное пособие. – М.: Университет, 1997. – 448 с.
Несвіт Г. П. Інформаційна політика держави як фактор реформування суспільства: Автореф. дис. ... канд. політ. наук: / Одеська національна юридична академія – О., 2001. – 16 с.
Олійник, Т. О. Дослідження як складова технології критичного мислення // Педагогіка та психологія: збірник наукових праць. – 2001. – №18. – С. 54-59.
Пелікан Я. Ідея Університету / Пер. з англ. – К.: Дух і літера, 2009. – 306 с.
Рижак Л.Університетська освіта в ХХІ сторіччі: філософсько-синергетичний аспект // Вісник Львівського університету. Серія: Філософія. – 2009. – №12. – С. 26-35.
Скалацький В. М. Інформаційне суспільство: сучасні теорії та моделі (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис. ... канд. філос. наук / КНУ ім. Тараса Шевченка. – К., 2006. – 17с.
Сорина Г.В. Критическое мышление: история и современный статус // Вестник Московского университета. Серия 7. Философия. – 2003. – №6. – С. 97-110.
Сухомлин Р.Г. Проблема інформатизації суспільства – філософський аспект // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія : Збірник наукових праць. – 2008. – №1(7). – С. 158-162.
Тоффлер О. Третья волна. – М.: АСТ, 1999. – 782 с.
Тягло А.В., Воропай Т.С. Критичне мислення: проблема світової освіти XXI сторіччя. – Харків: Университет внутренних дел, 1999. – 219с.
Указ президента України Про Національну доктрину розвитку освіти від 17 квітня 2002 року № 347/2002 http://www.education.gov.ua
Халперн Д. Психология критического мышления. – СПб.: Питер, 2000. – 495 с.
Хачумян Т. І. Формування критичного мислення студентів вищих навчальних закладів засобами інформаційних технологій: Автореф. дис. ... канд. пед. наук / Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. – Х., 2005. – 20 с.