ВИЗНАЧЕННЯ СТАТУСУ «Я» ТА «ІНШОГО»: ПЕРШІ СПРОБИ НІМЕЦЬКОГО ДІАЛОГІЗМУ ПОЧ. XX СТОЛІТТЯ ТА ДІАЛОГІЗМ М. БАХТІНА
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.10.8076Анотація
У статті автор висвітлює два мовно-діалогічних підходи щодо визначення «Я» людини та статусу «Іншого». Не зважаючи на те, що для Ф. Ебнера гармонічно–трагічне «Я» визначається тільки через «Ти», але для М. Бахтіна індивідуалістична персоніфікація «Я-для-себе» є результатом усвідомлення інших, відмінних від мене «точок активності «Я», обидва філософи використовують мову як засіб задля вчинку та взаємовідношення з оточенням та «Іншим».Посилання
Пітерс Джон Д. Слова на вітрі: історії ідеї комунікації/
Пер.з анг. А.Іщенка.- К.: Вид. дім «КМ Академія», 2004. – 302 с.
Медведев Ю. П., Д. А. Медведева Труды и дни Круга М.
М. Бахтина // Журнал «Звезда». Серия : Эссеистика и критика 2008. – № 7. http://magazines.russ.ru/zvezda/2008/7/me14-pr.html
Малахов В. Уязвимость любви. – К.: Дух і літера, 2005. – 560 с.
Махлин В.Л. Бахтин и западный диалогизм // Диалог.
Карнавал. Хронотоп, 1996, № 3, сс. 68 -78
http://nevmenandr.net/dkx/?y=1996&n=3&abs=MAHLIN
Ebner Ferdinand Die geistigen Realitäten // Das Wunder
des Wortes. – Gräz.: Stiasny Verlag, 1965. – 122 s.
Бахтин М. К философии поступка
http://www.philosophy.ru/library/bahtin/post.html
Рижко В.А. Колізії мислення «тотальності» Totalogy.
Постнекласичні дослідження. № 15-16, ЦГО НАНУ, К – 2006, 593 с.
Аляєв Г.Є Філософський універсум С.Л. Франка.
Персоналістична метафізика всеєдності в горізонтах нової онтології XX століття: Мнографія. – К.: Вид. ПАРАПАН, 2002. – 368 с.
Бахтин М. Проблемы поэтики Достоевского. – М.:
Советская Россия, 1979. – 320 с.
Бубер М. Я и Ты // Два образа веры.- М.: Республика,
– 464 с.
Розеншток-Хюсси О. Язык рода человеческого. – М.-
СПб.: 2000.- 608 с.