ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ МОДЕЛЕЙ УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.18.7478Анотація
Проаналізовано різні методологічні підходи до дослідження ідеї Університету; сформульовано основні теоретико-методологічних засади дослідження концептуальних моделей Університету; визначено їх структурні компоненти; об-
ґрунтовано необхідність дослідження феномену Університету в контексті основних історичних типів раціональності.
Посилання
Вебер М. «Объективность» социально-научного и социально-политического познания / М. Вебер /Избранные произведения: пер. с нем./ сост., общ. ред. и послесл. Ю. Н. Давыдова; предисл. П. П. Гайденко. – М.: Прогресс, 1990. – 808 с. – (Социологич. мысль Запада).
Гусинский Э.Н., Турчанинова Ю.И. Введение в философию образования: учеб. пособие.Ю.И. Турчанинова– М.: Логос, 2000. – 223 с. – (Учебник для XXI в.). – Имен. указ.: 219 – 220 с.
Долженко О. В. Университет постмодерна: предпосылки становления и развития / О. В. Долженко // Alma-mater. Вестник высшей школы. – 2009. – № 6. – С.9 – 14.
Донскова А. М. Идея классического университета и специфика ее реализации: соц.-филос. аспект на материале рос. Образования и науки: дис. …канд. філос. наук: спец. 09.00.11 «Социальная философия» /А. М. Донскова. – Ульяновск, 1997. – 166 с.
Захаров И. В. Миссия университета в европейской культуре / И. В. Захаров, Е. С. Ляхович. – М., 1994, – 240 с.
Кант І. Критика чистого розуму / Іммануїл Кант: пер. з нім. та приміт. І. Бурковського. – К.: Юніверс, 2000. – 504 с. – Парал. тит. арк. нім. – С.336 – 338.
Ладыжец Н. С. Университетское образование. Идеалы, цели, ценностные ориентации: [монография] / Н. С. Ладыжец. – Ижевск: Филиал издательства Нижегородского университета при УдГУ, 1992. – 236 с.
Медведєв І. А.Державне управління розвитком університету: теоретично-прикладний аспект : [монографія] / І. А. Медведєв. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2011. – 220 с.
Огородникова И. Идея университета – проект воплощения идеальной образовательной формы / И. Огородникова, А. Геринг // Вестн. Омск, ун-та. – 1997, – №4. – С. 77 – 80.
Пелікан Я. Ідеяc Університету / Я. Пелікан; : пер. з англ. – К.: Дух і літера, 2009. – 306 с.
Повзун В. Д. Миссия университета как аксиологический феномен [Електронний ресурс] / В. Д. Повзун // Электронное научное издание «Аксиология и инновтика образования».– С. 42 – 56. – Режим доступу: http://orenport.ru/axiology/docs/19/17.pdf
Соловьев А. А. Образование в контексте смены типов рациональности: дис. …канд. філос. наук: спец: 09.00.11
«Социальная философия» / А. А. Соловьев. – Волгоград,
– 155 с.
Філіпенко А. С. Теоретико-методологічні виміри університету /А. С. Філіпенко // Ідея університету: сучасний дискурс: матеріали міжнародної конференції 26 – 27 травня 2011 року, м. Київ. – К., 2011. – С. 19.
Ягодзінський С. М.. Наукова раціональність та раціоналізм в освіті/ С. М. Ягодзінський // Практична філософія – Київ-ПАРАПАН. – 2010. – №2 (№ 36) – 235 с.