ГУМАНІСТИЧНИЙ АСПЕКТ КОМУНІКАТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.41.19861Ключові слова:
гуманізм, гуманізація, комунікативна взаємодія, комунікативна компетентність, освітаАнотація
Анотація. Важливого значення в Україні набуває реформування освіти на гуманістичних засадах. Поява зазначеної орієнтації освіти зумовлена становленням гуманістичного «інноваційного суспільства». Необхідним чинником розвитку такого суспільства є наявність висококваліфікованих кадрів, від рівня компетентності (у тому числі у сфері комунікації) яких
залежить добробут і захист прав населення. Удосконалення організації освіти на гуманістичній основі можливе лише за умови існування комунікативної взаємодії, яка сприяє утвердженню особистості як найвищої соціальної цінності. У контексті
виховання гуманістично спрямованої особистості слід сприяти формуванню комунікативної компетентності, зокрема, й з
метою удосконалення критичного мислення і медіа грамотності.
Посилання
Ашиток Н. Комунікативна компетентність педагога:
структура, етапи формування. Молодь і ринок. № 6 (125),
С. 10-13.
Ашиток Н. І. Проблема вибору комунікативної парадигми
освіти. Вісник Національного авіаційного університету. Сер.:
Філософія. Культурологія. № 2 (10). 2009. С. 129-133.
Дорошкевич А. С., Каріна С. М. Модель освіти в
інформаційному суспільстві. Вісник Національного
авіаційного університету. Сер.: Філософія. Культурологія.
№ 1 (13). 2011. С. 127-131.
Дротянко Л. Г. Трансформація комунікативної функції
мови в добу інформатизації Вісник Національного
авіаційного університету. Сер.: Філософія. Культурологія.
№ 2. С. 5-9.
Енциклопедія сучасної України. Т. 1: «А» / Гол. редкол.: І.
М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк та ін.; НАН
України, НТШ. Київ: КБ ЕСУ НАН України, 2001.
Жуков С. М. Гуманізм як феномен, як світоглядний
принцип нової парадигми освіти; гуманістичне виховання,
становлення підростаючої особистості. Педагогічна освіта:
теорія і практика. 2011. Вип. 9. С. 37-46.
Корильчук Н. І., Дзевицька Л. С., Василюк-Зайцева С. В.
Проблеми та перспективи сучасної освіти України: спроби
наукової рефлексії. Академічні візії. Вип.16. 2023. DOI:
http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7664630.
Мислення, пізнання, навчання: синергія взаємодії / За заг.
ред. М.В. Ліпіна. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН
України, 2017. 125 с.
Москалик Г. Комунікаційна природа освіти. Гілея:
науковий вісник. 2014. Вип. 83. С. 188-193.
Нова українська школа. Концептуальні засади
реформування середньої школи. Заг. ред. М. Грищенко. 2016.
с.
Перевезенцев С. В. Крах гуманізму. URL:
http://refs.co.ua/ 75627-Krться із ah_gumanizma.html
Прищак М. Д. Методологічний концепт комунікативного
підходу в освіті та педагогіці. Матеріали І Міжнародної
науково-практичної конференції. 2012.
Про Державну національну програму «Освіта» («Україна
XXI століття»). Постанова від 3 листопада 1993р. № 896. Київ.
Шанскова Т. І. Гуманістична спрямованість особистості
як складова професійної компетентності керівника закладу
соціальної сфери. Збірник матеріалів Міжнародної науково-
практичної конференції «Методика навчання природничих
дисциплін у середній та вищій школі» (XXIV Каришинські
читання). 2017. С. 317-320.
Bacon Francis. The New Organon Or True Directions
Concerning. The Interpretation of Nature. 2025.
Baudrillard Jean. Fatal Strategies. Original from the
University of Virginia: Pluto Press, 1999. 191р.
Raven J. Competence in Modern Society. Identification,
development and implementation Publisher: H.K. Lewis, 1984. 251 p.
Sternberg Robert J., George B. Forsythe, Jennifer Hedlund,
Joseph A. Horvath, Richard K. Wagner, Wendy M. Williams, Scott A.
Snook, and Elena L. Grigorenko. Practical Intelligence in Everyday
Life. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press, 2000.
Toffler Alvin. The Third Wave: The Classic Study of
Tomorrow. London, Random House Publishing Group, Pan
Books Ltd, 1981. 537 p.