ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ДІДЖИТАЛІЗОВАНОМУ СУСПІЛЬСТВІ: АНТРОПОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.40.19341

Ключові слова:

цифрова освіта, діджиталізоване суспільство, цифрова людина, інформаційно-комунікаційні технології, освітня комунікація, комунікативна компетентність, світогляд, природа людини

Анотація

У статті досліджується вплив на формування людини у діджиталізованому суспільстві в контексті трансформації процесів комунікації в освітньому середовищі. Здійснено аксіологічний та праксеологічний аналіз наслідків трансформації освітньої комунікації у процесі діджиталізації суспільства. Обґрунтовується думка, що саме освітні комунікації є найбільш значущими з-поміж інших видів комунікації в процесі формування особистості. Показано, що діджиталізація охопила всі сфери буття суспільства, суттєво вплинувши на комунікаційні процеси, які тепер значною мірою залежать від Інтернету та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Останні стали невід’ємною складовою комунікативного простору, відкриваючи нові шляхи для взаємодії між викладачами та студентами, надаючи безпрецедентний доступ до знань. У той же час діджиталізація здійснює зворотній вплив на характер комунікацій, знеособлюючи спілкування

 

Посилання

Global E-Learning Market Outlook (2014-2022) [Electronic resource]. PR Newswire, NEW YORK, Sep 21, 2015. Access mode: http://www.prnewswire.com/news-releases/global-e-learning- market-outlook-2014-2022- 300146534.html

McLuhan M. Understanding Media: The Extensions of Man Hardcover. Gingko Press, 2003. 616 p. ISBN-10 1584230738

The Future of Jobs Report 2018 [Electronical resource]. World Economic Forum. Access mode: http://www3.weforum.org/ docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf.

Биков В. Ю., Буров О. Ю. Цифрове навчальне середовище: нові технології та вимоги до здобувачів знань. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2020. Вип. 55. C. 11-22.

Воронкова В., Нікітенко В., Васильчук Г., Каганов Ю., Метеленко Н. Діджиталізація комунікативного простору та комунікатиивної особистості: трансформація суспільства, економіки, людини. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: Publishing house “Helvetica”, 2024. 19 (96). P. 19–32. DOI: https://doi.org/10.32782/hst-2024-19-96-02

Дротянко Л. Г. Комунікації в соціальних мережах і феномен мультикультуралізму. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. 2019. № 1 (29). С. 16–21. DOI: https:// https://doi.org/10.18372/2412-2157.29.13885

Дротянко Л. Г. Особистісне буття людини в комунікативних процесах. Співвідношення соціального-індивідуального у сучасних комунікативних процесах. Збірник наукових праць. НАУ, 2024. С. 36-41.

Дубина, М., Козляченко, О. Концептуальні аспекти дослідження сутності діджиталізації та її ролі в розвитку сучасного суспільства. Available from: https://www.researchgate.net/publication /342127325.

Нікітенко, В. О., Олексенко, Р. І., & Кивлюк, О. П. Формування цінностей цифрової освіти і цифрової людини у діджиталізованому суспільстві. Humanities Studies, 10 (87). 2022. С. 53-63. DOI: https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-06

Онопрієнко В. І. Трансформація ідеї університету в сучасному суспільстві. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. 2013. № 1. С. 97-101.

Орденов С. С. Архаїзація глобалізованого соціуму в інформаційну добу. Вісник Національного авіаційного університету: Серія: Філософія. Культурологія. Вип. 2 (28). К: НАУ, 2018. С. 54-64. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157. 28.13373

Сухова Н. М. Філософія освіти у пошуках мови: український контекст. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. 2013. № 2 (18). С. 120-124. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.18.7490

Сущенко Л. О., Андрющенко О. О., Сущенко П. Р. Цифрова трансформація закладів вищої освіти в умовах діджиталізації суспільства: виклики і перспективи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Спецвипуск, том 2. 2022 Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. С. 146-151. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022. spec.2.28

Теоретико-методологічні засади інформатизації освіти та практична реалізація інформаційно-комунікаційних технологій в освітній сфері України : монографія / В. Ю. Биков, О. Ю. Буров, А. М. Гуржій, М. І. Жалдак, М. П. Лещенко, С. Г. Литвинова, В. І. Луговий, В. В. Олійник, О. М. Спірін, М. П. Шишкіна; наук. ред. В. Ю. Биков, С. Г. Литвинова, В. І. Луговий. Київ : Компринт, 2019. 214 с.

Ченбай Н. А. Специфіка спілкування і комунікації в освітній сфері технологічного суспільства (соціально-філософський аналіз). Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. 2024. № 1. С. 97-101. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.39.18464.

Downloads

Опубліковано

2025-01-08