АКТУАЛІЗАЦІЯ КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ БАГАТОГОЛОССЯ У ХОРОВОМУ ВИКОНАВСТВІ ЯК ЕКОЛОГІЧНА НАСТАНОВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.40.19340

Ключові слова:

музика як екосистема, хорове мистецтво, етореконструкція, монодійний та партесний спів

Анотація

Екологічний категоричний імператив культуротворення спонукає до осмислення всього корпусу метаекологічної проблематики мистецтва. Префікс «мета» презентує два виміри екосистем культури: «післяприродний», власне культурний вимір, і «мета» описує всезагальний вимір культуротворення, зокрема парадигму метаекології як всезагальної рефлексивної настанови. Формується широке поле виконавських парадигм, які розгортаються в просторі як самодостатнього артистизму, персоніфікації виконавської майстерності, так і значного прошарку симбіозу виконавської майстерності, що поєднує в собі потенціал комунікативних інверсій і водночас реконструктивного простору, де намагаються повторити або змоделювати виконавську майстерність локальних гуртів. Актуалізація метафізичних витоків у мистецтві не є одномірним процесом, а потребує поліфонічної, поліструктурної, полікомпонентної і полікінетичної процесуальної цілісності модуляції художнього образу

Посилання

Герасимова-Персидська Н. О., Гусарчук Т. В. Старовинна музика в культурі сьогодення і місце кафедри старовинної музики в системі. Академія музичної еліти України: історія та сучасність. Київ, 2004. С. 317-321.

Зосім О. Латинська літургічна традиція та українська духовна пісня. Старовинна музика: погляд у майбутнє. Київ : НМАУ ім. П. І.Чайковського, 2003. С. 57-68.

Кисельов М. М. , Гардащук Т.В., Зарубицький К. Є. та ін. Екологічні виміри глобалізації. Київ: Парапан, 2006. 260 с.

Кримський С. Б. Дім. Поле. Храм. Синтези. Часопис з питань культури. 1994. № 1. С. 6-9.

Лащенко А. П. Новітні тенденції сучасного хорового мистецтва України. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Вип. 92. Актуальні питання сучасного музикознавства та музичної освіти. Київ, 2013. С. 166-178.

Легенький Ю. Г. Соціальний дизайн: образ і документ в часові і просторі культури. Київ-Переяслав-Ніжин: Видавець Лисенко М. М., 2023. 383 с.

Личковах В. А. Концепція переживання в естетиці Х. Ортеги-і-Гассета і проблема феноменології простору в мистецтві авангарду. Сервантес і проблеми розвитку європейської прози: Зб. наук. пр. Львів, 2000. С. 42-47.

Малахов В. Етика спілкування. Київ : Либідь, 2006. 339 с.

Маркова О. М. Проблеми музичної культуролоії в світлі концепції соціології музики І. Ф. Ляшенка. Культурологічні проблеми української музики: (наукові дискурси пам’яті академіка І. Ф. Ляшенка). Київ : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2002. С. 79-91.

Bakhtine М. Les genres du discours, dans Esthétique de la création verbale, Paris, Gallimard, 1984. 408 р.

Morin Edgar. Method: towards a study of humankind. New York; Berlin, Bern; Frankfurt/M.; Paris; Wien; Lang, 1992 Vol.1. The nature of nature / transl. and introd. by J. L. Roland Belanger.1992 (American university studies: Ser. 5, Philosophy.

Downloads

Опубліковано

2025-01-08