ФЕНОМЕН КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.40.19339

Ключові слова:

інформатизація, комунікація, культура, інформаційне суспільство, глобалізація

Анотація

Проаналізовано ключові характеристики й визначено тенденції комунікативної культури в інформаційному суспільстві. Доведено, що зазначений феномен має амбівалентний характер, адже, з одного боку, ідеться про наявність більш гнучкого інструментарію створення інформаційного продукту, здатного адекватно репрезентувати соціокультурну дійсність, означену неоднорідністю, мінливістю та фрагментарністю інформаційного середовища, а з іншого – зазначені процеси супроводжуються численними ризиками (зниження культури мовлення, фейковізація, використання маніпулятивних технологій тощо), що потребують від суб’єктів взаємодії вияву інформаційної грамотності, розвитку критичного сприйняття інформаційного продукту

Посилання

Innis H. A. Empire and Communications, edited and with an introduction by William J. Buxton. Toronto : University of Toronto Press, 2022. 288 р.

Антіпова О. П. Соціокультурний простір інформаційної ери: взаємовплив природної та штучної мов : монографія. Дніпропетровськ : ДДУВС, 2013. 179 с.

Гайналь Т. О., Даниляк Р. П., Кучера І. В. Ефекти діджиталізації в сучасному суспільстві. Перспективи. Соціально-політичний журнал. 2022. № 2. С. 17–25.

Дротенко В. І. Феномен візуальності з погляду концепту єдності когнітивного та емоційного інтелекту. Scientific Goals and Purposes in XXI сentury. 2022. № 95. С. 478–484. DOI: 10.51582/interconf.19-20.01.2022.049.

Дротянко Л. Г. Унікальність людського буття у сучасних соціальних комунікаціях. Вісник Національного авіаційного університету. 2024. № 1 (39). С. 5–10 (Серія «Філософія. Культурологія»).

Кошелєва О. Б., Кравчук О. А., Цисельська О. В. Комунікаційна культура в умовах глобалізації та її вплив на формування іміджу країни. Питання культурології. 2021. № 38. С. 287–300. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.38. 2021.247170.

Мак-Люен М. Галактика Ґутенберґа: становлення людини друкованої книги / пер. з англ. А. А. Галушки, В. І. Постнікова. 2-ге вид., переробл. Київ : Ніка-центр, 2008. 392 с

Семенов Д. Комунікація і декомунікація. Политком : сайт. 2024. URL: https://politcom.org.ua/ komunikacziya-i-dekomunikacziya.

Сенчило Н. До питання розвитку культури, мови і комунікації в історичній ретроспективі. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. 2020. № 41. С. 39–46. DOI: https://doi.org/10.18372/2520-6818.41.14584.

Теоретичні засади філософії комунікації : практикум / уклад. : Л. Г. Дротянко, С. С. Орденов. Київ : НАУ, 2021. 42 с.

Федорова К. Г. Цифрова культура як візуальна практика. Перспективи. Соціально-політичний журнал. 2022. № 1. С. 109–114. DOI: https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2022.1.15

Чікарькова М. Ціннісні орієнтації сучасного інформаційного суспільства та проблема контркультури. Освіта та управління. 2008. Т. 7. № 4. С. 70–80.

Шоріна Т. Г. Комунікація як інструмент дослідження соціальної реальності та культурних значень: конкретизація комунікативних вимірів. Вісник Національного авіаційного університету. 2024. № 1 (39). С. 94–101 (Серія «Філософія. Культурологія»).

Downloads

Опубліковано

2025-01-08