ГУМАНІСТИЧНИЙ АСПЕКТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.40.19338

Ключові слова:

гуманізм, людиновимирність, цифровізація, цифрові комунікаційні технології, освіта

Анотація

Розвиток сучасної освіти зазнає суттєвих змін унаслідок цифровізації, яка останнім часом набуває глобального характеру. З гуманістичної точки зору, цифровізація різних сфер життєдіяльності, у тому числі освітньої, може розглядатися і як позитивне, і як негативне явище. Неоднозначність впровадження цифрових технологій полягає в тому, що зазначені технології відносяться до інформаційно-комунікативних, які самі по собі з позиції гуманізму є нейтральними, а от їх невикористання може бути позитивним чи негативним – антигуманним. Межі поширення цифрових технологій в освітній сфері та зміст навчального забезпечення на електронних носіях мають контролюватися на державному рівні

Посилання

Ашиток Н. І. Гуманістичні засади освіти для дітей з особливими освітніми потребами: соціокультурний підхід. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. Вип. 1 (37). 2023. С. 87-90.

Ашиток Н. І. Цифровізація дистанційного навчання в Україні. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. № 1 (33). 2021. С. 85-88

Бойко М., Топольницька К. Людиновимірність якості вищої освіти в епоху цифровізації. Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід: збірник тез ІV Міжнародної науково-практичної конференції. Тернопіль : Вектор; ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. С. 352-356.

Гуманізм як явище і як філософське поняття. URL: https://studies.in.ua/shpora-filosophy/660-69-gumanzm-yak-yavische-yak-flosofske-ponyattya.html

Дем’янчук М., Боднарчук І. Цифровізація освіти як вектор підготовки фахівців ХХI століття. Viae Educationis. № 4. 2022. С. 74-81.

Дротянко Л. Г. Високі технології як засіб трансформації медіа-дискурсу. Вісник НАУ. Серія: Філософія. Культурологія. 2017. № 1 (25). С. 10-14.

Іщенко А. Ю. Національна платформа цифрової освіти як пріоритетний інструмент оновлення вітчизняної освітньої системи. URL: https://niss.gov.ua/ sites/default/files/2020-05/cyfrova-osvita.pdf

Крилова Ю. І. Інформаційне (цифрове) суспільство: політико-правовий аспект упровадження. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. № 27. 2020. С. 75-83

Куйбіда В. С., Карпенко О. В., Наместнік В. В. Цифрове врядування в Україні: базові дефініції понятійно-категоріального апарату. Вісник Нац. академії державного управління при президентові України. № 1. 2018. С. 5-11.

Мар’єнко М., Сухіх А. Організація навчального процесу у ЗЗСО засобами цифрових технологій під час воєнного стану. Український педагогічний журнал. № 2. 2022. С. 31-37.

Маркевич К. Цифровізація: переваги та шляхи подолання викликів. Разумков центр. 2021. URL : https://razumkov.org.ua/statti/tsyfrovizatsiia-perevagy-tashliakhy-podolannia-vyklykiv

Нікітенко В., Андрюкайтене Р., Воронкова В. Становлення і розвиток концепції цифрового гуманізму за доби глобалізації і цифровізації. Фундаментальні та прикладні проблеми суспільства: історія, сьогодення, майбутнє : тези доп. К. : Держ. торг.-екон. ун-т, 2024. С. 25-29.

Нікітенко В., Воронкова В., Тупахіна О., Сорокіна О. Європейські практики цифрового гуманізму у контексті глобальних викликів. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Вип. 18 (95). 2024. С. 52-64.

Руденко М. В. Цифровізація: категоріальні особливості та специфіка трактування. Економічний форум. № 4. 2021. С. 3-13.

Сухонос В. В., Гаруст Ю. В., Шевцов Я. А. Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження. Правові горизонти. № 19 (32). 2019. С. 79-86.

Україна 2030Е – країна з розвинутою цифровою економікою. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-zrozvinutoyucifrovoyu-ekonomikoyu.

Bell, D. The Social Framework of the Information Society. Oxford, 1980. 424 p.

Galbrait, John Kenneth. The New Industrial State. Boston, MA: Houghton Mifflin. 1967. 427 p.

Henseruk, H., Buyak, B., Kravets, V., Tereshchuk, H., Boiko, M. Digital transformation of the learning environment at university, Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. 2020: 325-335.

Toffler, Alvin. The Third Wav. New York: William Morrow and Company, Inc. 1980. 544 p.

Downloads

Опубліковано

2025-01-08