ДИНАМІКА СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ КРИЗОВИХ ПРОЦЕСІВ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.39.18466

Ключові слова:

освіта, культура, синергетичний підхід, кризові умови, модернізація

Анотація

Вивчення динамічних змін соціокультурного виміру реформування освіти має пріоритетне значення для розуміння стратегії та спрямованості її розвитку у кризових умовах. Модернізація освіти у цих умовах здійснюється з динамізмом, не властивим для її поступального розвитку у мирні часи, оскільки екстремальність цих умов вимагає швидко й ефективно стабілізувати освіту, забезпечити її здатність виконувати властиві їй функції та відповідати вимогам сучасності. Здійснювати модернізацію освіти необхідно паралельно зі стабілізацією інших сфер суспільного життя, зокрема, й культури. Модернізація у межах соціокультурного простору освіти в Україні зумовлена як сьогоденними потребами, спрямованими переважно на стабілізацію освіти в умовах воєнного стану, так і прагненням відповідати світовим стандартам.

Посилання

Mead М. Culture and Commitment: A Study of the Generation Gap. Published for the American Museum of Natural History, Natural History Press, 1970. 91 p.

Nicolis G., Prigogine I. Self-Organization in Nonequilibrium Systems: From Dissipative Structures to Order through Fluctuations. New York : John Wiley@Sons. 1977. 491 p.

Prigogine I., Stengers I. Order out of Chaos. British Journal for the Philosophy of Science. 1985. 36 (3). P. 352-354.

Ашиток Н. І. Гуманістичні засади освіти для дітей з особливими освітніми потребами: соціокультурний підхід. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. Вип. 1 (37). 2023. С. 87-90. DOI: http://doi.org/10.18372/2412-2157.37.17583

Ашиток Н. І. Соціокультурний аспект впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіту. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія, культурологія. № 2 (34), 2021. С. 86-89. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.34.16334

Горський С. В. Зміна соціокультурного простору. Актуальні проблеми філософії та соціології : Науково-практичний журнал. Одеса, 2021. Вип. 31. С. 43-46.

Культурна та мистецька діяльність під час війни. URL: https://biggggidea.com/practices/kulturna-ta-mistetska-diyalnist-pid-chas-vijni

Мухіна І. Г. Освітньо-культурний простір: проблема дефініції. Вісник Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого». Серія : Філософія, філософія права, політологія, соціологія. 2013. № 3. С. 37-44.

Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи. За заг.ред. М. Грищенко. Київ. 2016. 32 с

Саух П. Зміна парадигм соціальних наук і трансформація культур освітнього простору на межі тисячоліть. Освіта і управління. 2001. Т. 4. №. 3-4. С. 26-30.

Скотна Н. В., Ашиток Н. І. Вища освіта в епоху глобалізації. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. 2013. № 2 (18). С. 87-90. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.18.7479

Фахівці назвали актуальні проблеми освіти, що можуть стати кризовими. URL https://oplatforma.com.ua/ news/60460-fakhivtsi-nazvali-aktualni-problemi-osviti-shcho-mozhut-stati-krizovimi 9 січня 2023

Шаповал A. П. (2018). Соціокультурний вимір сучасної філософсько-освітньої парадигми. Науково-теоретичний альманах. Грані. Том 21 (9). 2018. С. 124-130. DOI: https://doi.org/10.15421/1718125.

Downloads

Опубліковано

2024-04-22