ВІЗУАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ ЯК АТРИБУТ ЦИФРОВОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.2.18115

Ключові слова:

інформатизація, цифровізація, інформаційне суспільство, візуальна комунікація, смайл, мультимедіа

Анотація

Проаналізовано соціокультурні характеристики візуальних засобів спілкування в умовах цифровізації.
Доведено, що передумовою побудови оптимальної моделі комунікативної взаємодії є візуалізація інформаційного
контенту, що цілком відповідає тенденціям цифрової культури з її тяжінням до зміщення акцентів зі смислового на
візуальне, адже забезпечує інтегральну взаємодію віртуального та фізичного. Констатовано амбівалентний
характер феномену невербальної комунікативної взаємодії: з одного боку, вона є засобом адаптації до
соціокультурної реальності сьогодення, а з іншого – сама слугує системоутворюючим чинником для культурних
феноменів цифрового середовища.

Посилання

Hattwig D., Bassert K., Medaille A., Burgess J. Libraries and the Academy. Visual Literacy Standarts in Higher Education:

an Opportunities for Libraries and Student Learning. Vol. 13, №. 1 (2013), Р. 61–89. DOI: https://doi.org/10.1353/pla.2013.0008

McLuhan M. Understanding Media: The extensions of man, London and New York. 2014. URL: https://designopendata. files.wordpress.com/2014/05/understanding-media-mcluhan.pdf

Антіпова О. П. Комунікативні характеристики сучасної культурної доби в контексті цифровизації. Вісник НАУ. 2021.

№ 2 (34). С. 95–98. (Серія «Філософія. Культурологія»). DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.34.16336

Денисюк Ж. З. Візуальна комунікація як феномен масової культури. Вісник Національної академії керівних

кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 9–14. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262194

Денисюк Ж. З., Яковлев О. В. Формування інформаційної культури суспільства в умовах цифровізації. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 18–22. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.239802

Дротенко В. І. Феномен візуальності з погляду концепту єдності когнітивного та емоційного інтелекту. Scientific Goals and Purposes in XXI сentury. 2022. № 95. С. 478–484. Doi:10.51582/interconf.19-20.01.2022.049.

Дротянко Л. Г. Трансформація комунікативної функції мови в добу інформатизації. Вісник НАУ. 2012. № 2 (16). С. 5–10. (Серія «Філософія. Культурологія»).

Дротянко Л. Г. Цифровий вимір сучасного етапу цивілізаційного розвитку соціуму. Вісник Національного авіаційного університету. 2021. Вип. 1 (33). С. 16–21. (Серія «Філософія. Культурологія»).

Ленем Р. Електронне слово: демократія, технологія та мистецтво ; [пер. з англ. А. Галушка]. Київ : Ніка-Центр, 2005. 376 с.

Удріс Н. С. Візуальна комунікація в умовах суспільних трансформацій: оновлення семантичного простору. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. 2015. № 35. С. 60–66.

Федорова К. Г. Цифрова культура як візуальна практика. Перспективи. Соціально-політичний журнал. 2022. № 1. С. 109–114. DOI https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2022.1.15

Шинкаренко О. В. Етичні експлікації «візуального повороту» у сучасній культурі. Українські культурологічні студії. 2020. № 1 (6). С. 45–49. DOI: https://doi.org/10.17721/UCS.2020.1(6).10

Downloads

Опубліковано

2024-02-09