ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ЯК КОМУНІКАТИВНА СИСТЕМА В ГЛОБАЛІЗОВАНОМУ СВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.2.18114Ключові слова:
освітній простір, комунікативна система, глобалізація, спілкування, розвиток, освітаАнотація
В епоху глобалізації інтеграція в різних сферах суспільства стала розглядатися як розвиток просторів: економічного, комунікативного, освітнього, надаючи їм значення різних видів взаємодії суб’єктів суспільної діяльності у межах територій різного масштабу. Виокремлено такі освітні комунікативні простори – глобальний, континентальний, групи країн та країни. Проявами просторів такого типу є обмін студентами та викладачами, співпраця між ЗВО різних країн над
проєктами. Співпраця забезпечується IКT та іншими формами спілкування. Зазначене сприяло організації освітньої допомоги для вимушених переселенців з України.
Посилання
Ашиток Н. І. Інформаційно-комунікативний аспект розвитку сучасної вищої освіти в Україні. Вісник Національного авіаційного університету. Серія «Філософія. Культурологія». 2020. Вип. 1 (31). С. 128-131. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.31.14840
Ашиток Н. І. Соціокультурний аспект впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіту. Вісник Національного авіаційного університету. Серія «Філософія. Культурологія». 2021. Вип. № 2 (34), С. 86-89. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.34.16334
Ніколаєв Є., Рій Г., Шемелинець І. Вища освіта в Україні: зміни через війну: аналітичний звіт. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. 94 с.
Касярум Н. Освітній простір: становлення поняття. Витоки педагогічної майстерності. 2013. Випуск 12. С.107-113.
Литвинова Л. В. До питання наукового осмислення поняття комунікативного простору: сучасний стан та аналіз концепцій.
Державне управління: удосконалення та розвиток. 2019, № 7. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=146 DOI:10.32702
/2307- 2156-2019.7.20
Клочко Н. Навчання українських дітей за кордоном. Освітній омбудсмен назвав болючі проблеми. URL: https://glavcom.ua/
country/science/navchannja-ukrajinskikh-ditej-za-kordonom-osvitnijombudsmen-nazvav-boljuchi-problemi-868516.html
Пелагеша Н. Україна у смислових війнах постмодерну: трансформація української національної ідентичності в умовах глобалізації. К.: НІСД, 2008.288 с.
Ребуха Л., Брик Р. Інформаційно-освітній простір закладів освіти: функціональні особливості освітнього веб-сайту. Гуманітарні студії: історія та педагогіка. 2021.№ 2. С. 103-114.
Скотна Н. В., Ашиток Н. І. Вища освіта в епоху глобалізації. Вісник Національного авіаційного університету. Серія «Філософія. Культурологія». № 2(18). 2013. С. 87-90. DOI: https://doi.org/10.18372/2412-2157.18.7479
Мельник Ю. М. Специфіка розвитку вищої освіти в період глобалізації. Конспект лекцій з дисципліни «Економіка
та управління знаннями». Суми: СумДУ, 2010. 148 с.
Цимбалару А. Д. Компонентно-структурний аналіз поняття «освітній простір». Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2007 рік. Київ: Педагогічна думка, 2008. С. 17-18.
Budapest-Vienna Declaration on the European Higher Education Area. March 12, 2010.
Nordstrom K, Ridderstrale J. Karaoke Capitalism: Managing for Mankind. Canada: Pearson Education, 2003. 328 p. URL:
https://www.slideshare.net/menta90/karaoke-capitalism-chapter1.