ДІАЛОГІЧНІСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ЯК ЧИННИК ЇЇ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.37.17592Ключові слова:
українська культура, міжкультурний діалог, діалогічність, межовість, пограниччя, культурний розвитокАнотація
Анотація. Статтю присвячено встановленню ознак діалогічності української культури. Обстоюється позиція, що
діалогічність є одним із чинників її розвитку. Висвітлюються основні історичні етапи діалогічної практики в
українській культурній традиції (від язичницько-християнських часів); розвитку класично-раціоналістичного діалогу
(Г. Сковорода) та етико-раціоналістичної практики діалогу (І. Франко). Виокремлено ознаки української культури,
зумовлені пошуками та формуванням української ідентичності (XX – на початку XXI сторіччя): пошук глибинних,
сенсових початків культури; переплетіння культури з іншими громадянськими і соціальними сферами;
переосмислення індивідуальної творчості минулих поколінь; прийняття у свою культуру «іншого», «чужого»;
культурний антропоцентризм. На глибоке переконання авторів, перераховані вище ознаки вказують на те, що
українська культура – це діалог культур.
Посилання
Wegerif R. Dialogic, education and technology. Expanding
the space of learning. Delhi, 1989. https://www.researchgate.net/
publication/248663573
Грушевський, М. С. Історія України-Руси. Вступні замітки.
В II т. 12 кн. К.: Наук, думка, 1991. Т. 1. С. 14.
Котовська Ольга Петрівна. Діалог як метод пошуку істини
в українській філософській традиції. Дисертація на здобуття
наукового ступеня кандидата філософських наук за
спеціальністю 09.00.05 – історія філософії – Львівський
національний університет імені Івана Франка, Львів, 2008.
http://www.disslib.org/dialoh-jak-metod-poshuku-istyny-vukrayinskiy-
filosofskiy-tradytsiyi.html
Лисоколенко Тетяна, Карпань Ірина, Рогова Олена
Український екзистенціалізм: поміж філософією та літературою.
GRANI 24 (7-8). C. 13-20.
Попович М. Нарис з історії культури України. К.: «АртЕк»,
728 с.