ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ ЛЮДИНИ ХХІ СТОЛІТТЯ: РОЛЬ СОЦІАЛЬНОГО ПРОЄКТУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.37.17589Ключові слова:
соціальне проєктування, глобалізований світ, цінності, цифровізація, інформаційні технології, мережеве суспільство, освітаАнотація
Анотація. У статті розглядається роль соціального проєктування в трансформації освіти людини ХХІ століття.
Показано потужний вплив сучасних технологій на різні сфери людського існування. Наголошено, що в
інформаційному суспільстві відбуваються процеси тотальної цифровізації життя людини, і цей процес може нести в
собі як полегшення життя соціуму, так і загрозу створення «цифрового концтабору» з відповідним типом
свідомості в індивідів. Показано,як за умов врахування всебічного розвитку людини у країні без корупційних схем і
подвійних стандартів у внутрішній політиці, освітні проєкти поступово сприятимуть позбавленню людства від
ілюзорних цінностей. Обґрунтовано, що сам соціальний проєкт є проявом креативного цілепокладання, здатності
людини до творчого конструювання ідеальних моделей майбутнього що випереджають відображення дійсності.
Виявлено, що нове тисячоліття потребує нового типу людини з домінуючими рисами духовності, яка зможе
гармонійно проживати на нашій планеті, адаптуючись до бурхливих змін як у природному середовищі, так і в
суспільстві.
Посилання
Habermas, Jürgen. 2004. Teorien om den kommunikative
handlen. Aalborg Universitetsforlag. 543 s.
Baudrillard J. La société de consommation: ses mythes, ses
structures. S.G.P.P., 1990. Р. 318.
Антонова О. В. Соціальне проектування в теорії держав-
ного управління. Державне управління та місцеве
самоврядування. Дніпропетровськ: ДРІДУ НАДУ. 2009 С. 3–12.
Біла О. О. Соціально-педагогічне проектування в закладах
дошкільної, початкової та позашкільної освіти (контекст
університетської підготовки соціономістів). Нав. Посіб. Одеса:
«Астропринт», 2019. 178 с.
Бутченко Т. І. Соціальне проектування: проблема
взаємозв’язку суспільних потреб і державних інтересів :
автореф. дис. д-ра філос. Наук : 09.00.03. Дніпропетровськ:
Дніпропетровський національний університет імені Олеся
Гончара, 2011. 37 с. .
Бутченко Т. І. Зміст поняття «проектування». Гуманітарний
вісник ЗДІА. № 37. К: ЗДІА, 2009. С. 144–154.
Дротянко Л. Г. Етнокультурний фактор міжцивілізаційних
відносин ХХ-ХХІ століть. Вісник Національного авіаційного
університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник
наукових праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 5-10.
Костєва Т. Б. Особливості технології проектування в
соціальній сфері. Наукові праці Чорноморського державного
університету імені Петра Могили комплексу «Києво-
Могилянська академія». Серія : Педагогіка. 2016. Т. 270. Вип.
С. 47–51.
Крупник А. С. Соціальне проектування у державно-
управлінській практиці: концептуальний підхід. Ефективність
державного управління: Зб. наук. праць ЛРІДУ. Вип. 8. Львів:
ЛРІДУ НАДУ, 2005. С. 71-78.
Орденов С. С. Політико-правовий вимір міжцивілізаційних
викликів глобалізованого світу. Вісник Національного авіацій-
ного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник
наукових праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 50-57.
Семез А. А. Соціально-педагогічне проектування. Нав.-
методич. Посіб для студентів вищих педагогічних закладів.
Кіровоград: РВВКДПУ, 2012. 132 с.
Сухова Н. М. Людина в часи міжцивілізаційних викликів
глобалізованого світу. / Н.М. Сухова. Вісник Національного
авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія:
Збірник наукових праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 62-67.
Шавріна І. В. Глобалізаційні процеси і проблема буття
людини у світі. Вісник Національного авіаційного універси-
тету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових
праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 74-77.
Шаповалова О. А. Філософська рефлексія феномену
соціального проекту. Вісник Національного технічного
університету України «КПІ». Філософія. Психологія. № (1) 40.
К.: КПІ, 2014. С. 66-71.