ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ ЛЮДИНИ ХХІ СТОЛІТТЯ: РОЛЬ СОЦІАЛЬНОГО ПРОЄКТУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.37.17589

Ключові слова:

соціальне проєктування, глобалізований світ, цінності, цифровізація, інформаційні технології, мережеве суспільство, освіта

Анотація

Анотація. У статті розглядається роль соціального проєктування в трансформації освіти людини ХХІ століття.
Показано потужний вплив сучасних технологій на різні сфери людського існування. Наголошено, що в
інформаційному суспільстві відбуваються процеси тотальної цифровізації життя людини, і цей процес може нести в
собі як полегшення життя соціуму, так і загрозу створення «цифрового концтабору» з відповідним типом
свідомості в індивідів. Показано,як за умов врахування всебічного розвитку людини у країні без корупційних схем і
подвійних стандартів у внутрішній політиці, освітні проєкти поступово сприятимуть позбавленню людства від
ілюзорних цінностей. Обґрунтовано, що сам соціальний проєкт є проявом креативного цілепокладання, здатності
людини до творчого конструювання ідеальних моделей майбутнього що випереджають відображення дійсності.
Виявлено, що нове тисячоліття потребує нового типу людини з домінуючими рисами духовності, яка зможе
гармонійно проживати на нашій планеті, адаптуючись до бурхливих змін як у природному середовищі, так і в
суспільстві.

Посилання

Habermas, Jürgen. 2004. Teorien om den kommunikative

handlen. Aalborg Universitetsforlag. 543 s.

Baudrillard J. La société de consommation: ses mythes, ses

structures. S.G.P.P., 1990. Р. 318.

Антонова О. В. Соціальне проектування в теорії держав-

ного управління. Державне управління та місцеве

самоврядування. Дніпропетровськ: ДРІДУ НАДУ. 2009 С. 3–12.

Біла О. О. Соціально-педагогічне проектування в закладах

дошкільної, початкової та позашкільної освіти (контекст

університетської підготовки соціономістів). Нав. Посіб. Одеса:

«Астропринт», 2019. 178 с.

Бутченко Т. І. Соціальне проектування: проблема

взаємозв’язку суспільних потреб і державних інтересів :

автореф. дис. д-ра філос. Наук : 09.00.03. Дніпропетровськ:

Дніпропетровський національний університет імені Олеся

Гончара, 2011. 37 с. .

Бутченко Т. І. Зміст поняття «проектування». Гуманітарний

вісник ЗДІА. № 37. К: ЗДІА, 2009. С. 144–154.

Дротянко Л. Г. Етнокультурний фактор міжцивілізаційних

відносин ХХ-ХХІ століть. Вісник Національного авіаційного

університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник

наукових праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 5-10.

Костєва Т. Б. Особливості технології проектування в

соціальній сфері. Наукові праці Чорноморського державного

університету імені Петра Могили комплексу «Києво-

Могилянська академія». Серія : Педагогіка. 2016. Т. 270. Вип.

С. 47–51.

Крупник А. С. Соціальне проектування у державно-

управлінській практиці: концептуальний підхід. Ефективність

державного управління: Зб. наук. праць ЛРІДУ. Вип. 8. Львів:

ЛРІДУ НАДУ, 2005. С. 71-78.

Орденов С. С. Політико-правовий вимір міжцивілізаційних

викликів глобалізованого світу. Вісник Національного авіацій-

ного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник

наукових праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 50-57.

Семез А. А. Соціально-педагогічне проектування. Нав.-

методич. Посіб для студентів вищих педагогічних закладів.

Кіровоград: РВВКДПУ, 2012. 132 с.

Сухова Н. М. Людина в часи міжцивілізаційних викликів

глобалізованого світу. / Н.М. Сухова. Вісник Національного

авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія:

Збірник наукових праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 62-67.

Шавріна І. В. Глобалізаційні процеси і проблема буття

людини у світі. Вісник Національного авіаційного універси-

тету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових

праць. № (2) 36. К.: НАУ, 2022. С. 74-77.

Шаповалова О. А. Філософська рефлексія феномену

соціального проекту. Вісник Національного технічного

університету України «КПІ». Філософія. Психологія. № (1) 40.

К.: КПІ, 2014. С. 66-71.

Downloads

Опубліковано

2023-06-07