НАВКОЛО РОЗУМІННЯ ФІЛОСОФІЇ: ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ ДИСКУСІЇ ХХ – ХХІ СТОЛІТЬ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.37.17581Ключові слова:
філософія, дискусія, тип філософського мислення, утопічне мислення, «інший» модерн, соціальний проєктАнотація
Анотація. У статті розглядаються особливості «класичної» та сучасної філософії, типи філософського та
соціального мислення як предмет сучасного історико-філософського дискурсу. Актуальність постановки
питання про розуміння філософії як певної культури мислення в аспекті суперечливого зв’язку філософської
традиції та сучасного філософування викликана необхідністю переосмислення можливостей філософії у
питанні стосовно соціокультурного, цивілізаційного визначення сучасного людства. Зроблено висновок:
утопічне мислення, являючи собою варіант «соціального проєктування», є трансісторичним феноменом і не
може бути ототожненим із культурою класичного («модерного») мислення.
Посилання
Hegel, G. W. F. Wer denkt abstrakt? In: G. W. F.Hegel, Jenaer
Schriften 1801–1807. Werke 2 (SS. 575-581). Frankfurt a. Main:
Suhrkamp, 1986.
Гьосле В. Трансцендентальна прагматика як фіхтеанство
інтерсуб’єктивності. Єрмоленко А. М. Комунікативна практична
філософія. К. : Лібра, 1999. С. 455-478.
Загороднюк В. П. Антропологічний поворот у лінгвістиці та
лінгвістичний поворот у філософії. Totallogy-XXI. Постнекласичні
дослідження (сьомий випуск). К. : ЦГО НАН України. 2002. С. 254-
Йонас Г. Принцип відповідальності. У пошуках етики для
технологічної цивілізації. К.: Лібра, 2001. 400 с.
Кемпбелл Дж. Міфи, в яких нам жити. К. : «Софія», 2002.
с.
Куцепал С. В. Французька філософія другої половини ХХ
століття: дискурс із префіксом «пост-». К. : Вид. ПАРАПАН, 2004.
с.
Суходуб Т. Д. Діалогічне мислення: становлення та розвиток.
Вісник Національного авіаційного університету. Серія:
Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. Вип. 2 (34).
К. : НАУ, 2021. С. 60-66.
Суходуб Т. Д. Міфологія: «методологічне» значення.
Totallogy-XXI. Постнекласичні дослідження. № 36. К. : ЦГО НАН
України, 2019. С. 76-97.