КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ В ІНФОРМАЦІЙНУ ЕРУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.29.14066Ключові слова:
культурологічний підхід, інформаційне суспільство, діти з особливими потребами, спеціальна освітаАнотація
Авторка відзначає особливості розвитку спеціальної освіти у контексті становлення інформаційного суспільства. В статті розглянуто необхідність упровадження культурологічного підходу при встановленні цілей спеціальної освіти та оцінки її можливостей. Визнання культурних потреб дітей з обмеженими можливостями здоров’я передбачає формування сприятливих для їхнього розвитку системи взаємозв’язків, культурного середовища. Педагогічна робота виступає важливим чинником формування дитини з особливостями психофізичного розвитку як носія культурних надбань в інформаційну епохуПосилання
Ашиток Н. І. Антропологічний, культурологічний та аксіологічний підходи до вивчення виховання дітей / Н. І. Ашиток // Формування цінностей особистості: європейський вектор і національний контекст. – Дрогобич: ДДПУ імені Івана Франка, 2017. – С. 22-26.
Ашиток Н. І. Мовна картина світу як феномен культури в інформаційному суспільстві / Н. І. Ашиток // Ґілея. – К., 2012.
– Вип. 60 (5). – С. 432-437.
Бондаревская Е. В. Личностно-ориентированный подход в теории и практики педагогической работы с детьми мигрантами [Электронный ресурс] / Е. В. Бондаревская // Сборник трудов. 2001. – Режим доступа:
http://rspu.edu.ru/pageloader.php?
pagename=/structure/publishing_centre/collections_of_works/con
f5/bondarevskaja
Бурдье П. Формы капитала / П. Бурдье // Экономическая социология. – 2002. – Т. 3. – № 5. – С. 60-74.
Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / С. И. Гессен. – М.: Школа-Пресс, 1995. – 448 с.
Дротянко Л. Г. Інформаційний простір і діалог культур в інтер’єрі ХХІ століття / Л. Г. Дротянко // Вісник національного авіаційного університету. Серія : Філософія. Культурологія. – 2011 – № 1 (13). – С. 5-8.
Дротянко Л. Г. Полілог культур як феномен інформаційної ери/ Л. Г. Дротянко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія. Філософія. Культурологія. – 2008. – № 2. – С. 112-116.
Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / М. Кастельс; [пер. с англ., под ред. О. И. Шкаратана]. – М.: ГУ ВШЭ, 2000. – 608 с.
Крылова Н. Б. Культурология образования / Н. Б. Крылова. – М.: Народное образование, 2000. – 272 с.
Комарова О. А. Освіта у вимірі інформаційного суспільства / О. А. Комарова // Економiчний часопис-XXI. – 2011. – № 7-8. – С. 50-53.
Попова Н. Т. Культурологические аспекты развивающей педагогіки / Н. Т. Попова // Постижение культуры. Ежегодник. – Вып. 1. – 2001. – С. 96-108.
Фрелих Кристиан. Отношение к инвалидам является одним из сценариев мировой культуры [Электронный ресурс] / Кристиан Фрелих. – Режим доступа:
https://www.hse.ru/news/community/121275218.html
Шендрик А. И. Информационное общество и его культура: противоречия становлення и развития [Электронный ресурс] / А. И. Шендрик // Информационный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». – 2010. – № 4. – Режим доступа: https://studopedia.su/14_110928_problemimodernizatsii.html
Шеманов А. Ю. Инклюзия в культурологической перспективе // А. Ю. Шеманов, Н. Т. Попова. Психологическая наука и образование. – 2011. – № 1.– С. 74-82.
Hershenson D. B. Toward a cultural anthropology of disability and rehabilitation/ D. B. Hershenson // Rehabilitation Counseling Bulletin – 2004. – Vol. 3(3). – P. 150-157.
Hickey-Moody A. Turning away’ from Intellectual Disability: Methods of Practice, Methods of Thought / A. HickeyMoody // Melbourne Studies in Education. – 2003. – Vol. 44. – № 1. – P. 1-22.