КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ В ІНФОРМАЦІЙНУ ЕРУ

Автор(и)

  • Н.І. Ашиток Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.29.14066

Ключові слова:

культурологічний підхід, інформаційне суспільство, діти з особливими потребами, спеціальна освіта

Анотація

Авторка відзначає особливості розвитку спеціальної освіти у контексті становлення інформаційного суспільства. В статті розглянуто необхідність упровадження культурологічного підходу при встановленні цілей спеціальної освіти та оцінки її можливостей. Визнання культурних потреб дітей з обмеженими можливостями здоров’я передбачає формування сприятливих для їхнього розвитку системи взаємозв’язків, культурного середовища. Педагогічна робота виступає важливим чинником формування дитини з особливостями психофізичного розвитку як носія культурних надбань в інформаційну епоху

Біографія автора

Н.І. Ашиток, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

професор кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти

Посилання

Ашиток Н. І. Антропологічний, культурологічний та аксіологічний підходи до вивчення виховання дітей / Н. І. Ашиток // Формування цінностей особистості: європейський вектор і національний контекст. – Дрогобич: ДДПУ імені Івана Франка, 2017. – С. 22-26.

Ашиток Н. І. Мовна картина світу як феномен культури в інформаційному суспільстві / Н. І. Ашиток // Ґілея. – К., 2012.

– Вип. 60 (5). – С. 432-437.

Бондаревская Е. В. Личностно-ориентированный подход в теории и практики педагогической работы с детьми мигрантами [Электронный ресурс] / Е. В. Бондаревская // Сборник трудов. 2001. – Режим доступа:

http://rspu.edu.ru/pageloader.php?

pagename=/structure/publishing_centre/collections_of_works/con

f5/bondarevskaja

Бурдье П. Формы капитала / П. Бурдье // Экономическая социология. – 2002. – Т. 3. – № 5. – С. 60-74.

Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / С. И. Гессен. – М.: Школа-Пресс, 1995. – 448 с.

Дротянко Л. Г. Інформаційний простір і діалог культур в інтер’єрі ХХІ століття / Л. Г. Дротянко // Вісник національного авіаційного університету. Серія : Філософія. Культурологія. – 2011 – № 1 (13). – С. 5-8.

Дротянко Л. Г. Полілог культур як феномен інформаційної ери/ Л. Г. Дротянко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія. Філософія. Культурологія. – 2008. – № 2. – С. 112-116.

Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / М. Кастельс; [пер. с англ., под ред. О. И. Шкаратана]. – М.: ГУ ВШЭ, 2000. – 608 с.

Крылова Н. Б. Культурология образования / Н. Б. Крылова. – М.: Народное образование, 2000. – 272 с.

Комарова О. А. Освіта у вимірі інформаційного суспільства / О. А. Комарова // Економiчний часопис-XXI. – 2011. – № 7-8. – С. 50-53.

Попова Н. Т. Культурологические аспекты развивающей педагогіки / Н. Т. Попова // Постижение культуры. Ежегодник. – Вып. 1. – 2001. – С. 96-108.

Фрелих Кристиан. Отношение к инвалидам является одним из сценариев мировой культуры [Электронный ресурс] / Кристиан Фрелих. – Режим доступа:

https://www.hse.ru/news/community/121275218.html

Шендрик А. И. Информационное общество и его культура: противоречия становлення и развития [Электронный ресурс] / А. И. Шендрик // Информационный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». – 2010. – № 4. – Режим доступа: https://studopedia.su/14_110928_problemimodernizatsii.html

Шеманов А. Ю. Инклюзия в культурологической перспективе // А. Ю. Шеманов, Н. Т. Попова. Психологическая наука и образование. – 2011. – № 1.– С. 74-82.

Hershenson D. B. Toward a cultural anthropology of disability and rehabilitation/ D. B. Hershenson // Rehabilitation Counseling Bulletin – 2004. – Vol. 3(3). – P. 150-157.

Hickey-Moody A. Turning away’ from Intellectual Disability: Methods of Practice, Methods of Thought / A. HickeyMoody // Melbourne Studies in Education. – 2003. – Vol. 44. – № 1. – P. 1-22.

Опубліковано

2019-06-01

Номер

Розділ

Культурологія