МЕДІАТЕХНОЛОГІЇ В КУЛЬТУРІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЕПОХИ (СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АСПЕКТ)

Автор(и)

  • Н.А. Ченбай Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.29.14081

Ключові слова:

медіа, медіатехнології, спілкування, комунікація, суспільна свідомість, медіакультура, культура, інформаційне суспільство, інформаційна епоха

Анотація

У статті досліджуються вплив медіатехнологій на всі сфері суспільного буття, суспільну свідомість, культуру загалом на різних етапах становлення інформаційного суспільства. Обґрунтовується висновок, що сучасні мас-медіа та цифрові медіа (комп’ютер, Інтернет) є тими технологіями, які сьогодні задовольняють потреби людей у спілкуванні й комунікації, проте одночасно змінюють суспільну свідомість і сприяють формуванню нового типу культури інформаційної епохи – медіакультури, як сукупності інформаційно-комунікаційних засобів, які виробило людство в процесі своєї історії

Біографія автора

Н.А. Ченбай, Національний авіаційний університет

Доцент кафедри філософії

Посилання

Masuda Y. The Information Society as Postindustrial Society / Y. Masuda Wash.: World future soc., 1983.

Postman Neil. Technopoly: the Surrender of Culture to Technology, (1992), p. 69 .

Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования / Д. Белл; [пер. с англ]. – М.: Асаdemia, 2004. – 788 с.

Дротянко Л. Г. Трансформація комунікативної функції мови в добу інформатизації / Л. Г. Дротянко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. – вип. 2(16). – К.: НАУ, 2012. – С. 5-9.

Иванов Д. В. Виртуализация общества / Д. В. Иванов. – СПб.: Петербургское Востоковедение, 2000. – 96 с.

Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура. Культура реальной виртуальности / М. Кастельс. – М.: ГУ ВШЭ, 2000. – 608 с.

Кириллова Н. Б. Новые медиатехнологии как вызовы информационной эпохи / Н. Б. Кириллова // Международный научно-исследовательский журнал. – 2016. – № 10-(2(52)). – С. 189-194.

Коломиец В. П. Медиасоциология: теория и практика / В. П. Коломиец / Научная монография / Аналитический центр Vі. – М.: ООО «НИПКЦ Восход-А», 2014. – 328 с.

Маклюэн М. Понимание медиа: внешние расширения человека / М. Маклюэн; [пер.с англ. В. Г. Николаева]. – М.: Гиперборея; Кучково поле, 2007. – 464 с.

Маркузе Г. Одномерный человек. Исследование идеологии развитого индустриального общества [Электронный ресурс ] / Г. Маркузе. – Режим доступа: http://www.bimbad.ru/docs/markuze_odnomerny_chelovek.pdf

Мультимедиа – новое средство коммуникации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://studbooks.
net/2244540 /informatika/multimedia_ novoe_ sredstvo_
kommunikatsii

Оноприенко В. И. Риски общества знаний и мегатехнологий / В. И. Оноприенко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. – Вип. 1(21). – К.: НАУ, 2015. – С. 27-30.

Ороховська Л. А. Трансформації суспільної свідомості під впливом новітніх інформаційно-комунікаційних технологій / Л. А. Ороховська // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. – Вип. 2(26). – К.: НАУ, 2017. – С. 26-30.

Степин В. С. Высокие технологи и проблемы ценностей / В. С. Степин // Высокие технологи и современная цивилизация/ Материалы научной конференции. – М.: 1999. – 131 с.

Тоффлер Э. Третья волна / Э. Тоффлер. – М.: ООО «Фирма «Издательство АСТ», 1999. – 784 с. – (Классическая философская мысль).

Холл Э. Немой язык (The Silent Language) [Электронный ресурс] / Э. Холл. – 1959. –– Режим доступа:
https://studopedia.org/2-93027.html

Шилина М. Г. Интернет-коммуникация и теоретические аспекты исследований масс-медиа [Электронный ресурс]
/ М. Г. Шилина. – Режим доступа: http://www. mediascope.
ru/node/972

Ягодзінський С. М. Інформаційний простір глобальних мереж: соціально-філософський аспект / С. Я. Ягодзінський // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. – Вип. 2(16). – К.: НАУ, 2012. – С. 66-69.

Опубліковано

2019-06-01

Номер

Розділ

Культурологія