ТРАДИЦІЙНЕ І СУЧАСНЕ У СТРУКТУРІ МАСОВОЇ СВІДОМОСТІ (У КОНТЕКСТІ МІЖЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.36.16972

Ключові слова:

буденний рівень свідомості, буття, вікові конфлікти, масова свідомість, міфологеми, міжцивілізаційна взаємодія, неорелігії, релігійна свідомість, світогляд, суспільна свідомість, структура суспільної свідомості, традиції

Анотація

У статті розглядаються співвідношення різних світоглядних елементів у сучасній структурі масової
свідомості, показується специфіка та напрями процесів, що в ній відбуваються. Синкретична структура сучасної
масової свідомості базується на соціокультурній традиції, яка є результатом історичного розвитку суспільства та
характеризується певним динамізмом і демонструє зміну форм свого прояву. Відповідна динаміка зумовлена
соціальними, історичними та політичними процесами, що відбуваються у суспільстві, а також особливостями сучасних
міжцивілізаційних викликів.

Посилання

Академічне релігієзнавство / Бабій М. Ю. та ін. ; за ред. А. М. Колодного. К. : Світ Знань, 2000. 864 с.

Баркер А. Нові релігійні рухи. СПб., 1997. 282 с.

Боровський Я. Є. Світогляд давніх киян. К. : Наукова думка, 1992. 176 c.

Гуцуляк О. Б. Неоязичництво другої половини ХХ ст. як парадигма свідомості суб’єкта цивілізаційно-культурного процесу.

Людина і політика. № 3. 2000. С. 64-68.

Дротянко Л. Г. Ментальний аспект комунікації в полікультурному середовищі в умовах глобалізації. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. № 2 (18). К. : НАУ, 2013. С. 5-8.

Дудар Н. П. Детермінанти сучасного стану релігійності. Людини і політика. № 2. 2003. С. 93-110.

Єленський В. Є. Релігійність в українському суспільстві. Людина і світ. № 10. 2001. С. 20-25.

Єленський В. Є. Розлам. Протистояння в українському православ’ї як конфлікт ідентичності. Людина і світ. № 6. 2000. С. 2-10.

Здіорук С. І. Суспільно-релігійні відносини: виклики України ХХІ сторіччя : Монографія. К.: Знання України, 2005. 551 с.

Крянєв Ю. В., Павлова Т. П. Двовірство на Русі. Як була хрещена Русь. М. : Політвидав, 1988. С. 362-374.

Лобовик Б. О. Релігійна свідомість та її особливості. К. : Наукова думка, 1986. 247 с.

Лобовик Б. О. Буденна релігійна свідомість. Гносеологічний аналіз. К. : Видавництво Київського університету, 1971. 174 с.

Любащенко В. І. Історія протестантизму в Україні : Курс лекцій. Львів : Видавнича Спілка «Просвіта», 1995. 350 с.

Матюхіна О. А. Комунікативний простір української культури кінця XIX – початку XX як фактор розвитку національної самосвідомості. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. №1(33). К.: НАУ, 2021. С.122-126.

Міщенко М. Д. Особливості сприйняття ідеологем прихильниками різних політичних течій. Соціологія: теорія, методи, маркетинг. № 3. 2000. С. 42-50.

Новіков М. П. Християнізація Київської Русі: методологічний

аспект. М. : Вид-во Московського університету, 1991. 176.

Рязанова Л. С. Релігійне відродження в Україні: соціо-

культурний контекст. К. : Біла Криниця, 2004. 239 с.

Рязанова Л. С. Релігійний ренесанс: спроба соціологічної

діагностики. Соціологія: теорія, методи, маркетинг. № 4. 2001.

С. 114-125.

Тойнбі А. Дослідження історії. Т. 1 : Скорочена версія томів

I-VI Д. Ч. Сомервелла / пер. В. Митрофанов, П. Таращук. К. :

Основи, 1995. 617 с.

Тойнбі А. Дослідження історії. Т. 2 : Скорочена версія томів

VII-X Д. Ч. Сомервелла / пер. В. Митрофанов, П. Таращук. К. :

Основи, 1995. 401 с.

Хабермас Ю. Віра та знання. Майбутнє людської природи.

М.: Вид-во «Весь Світ», 2002. С. 115-131.

Хайдеггер М. Час та буття. Розмова на дорозі. М.: Вища

школа, 1991. С. 81-86.

Ченбай Н. А. Інформаційно-комунікаційні технології

глобального суспільства. Вісник Національного авіаційного

університету. Серія: Філософія. Культурологія. № 1 (31). К.:

НАУ, 2020. С. 109-112.

Черняк Є. Б. Вікові конфлікти. М.: Міжнародні відносини,

400 с.

Шпенглер О. Захід сонця Європи. Нариси морфологів

світової історії. М.: Думка, 1998. 606 с.

Downloads

Опубліковано

2023-06-07